Tumlepigen

Fødselsdag for børnehaven - gør I det?

10 indlæg i dette emne

Min svigermor nævnte et eller andet sidste weekend om fødselsdag for børnehaven herhjemme nu Filippa bliver 3 år. Jeg må indrømme, at jeg overhovedet ikke havde overvejet det før, hun sagde noget. I mit hoved får Filippa selvfølgelig noget med i bh til at fejre fødselsdag med, men at holde noget herhjemme for 20 unger :wacko Jeg kender ikke bh's holdning og så vidt jeg ved, har ingen af de børn, der er blevet 3 år for nylig holdt noget hjemme.

Men jeg blev nysgerrig. Har jer med kommende 3-årige overvejet at holde hjemme-fødselsdag? Jer med ældre børn, hvornår begyndte I at holde noget venne-fødselsdag, hvis I er begyndt på det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har holdt børnehavefødselsdage, siden vores børn var tre år. Og selvom det lyder skræmmende med så mange børn, så er pædagogerne med og børnene er så søde! Vi har aldrig oplevet noget voldsomt. Det var langt værre at have ti drenge med til børnefødselsdag, da den ældste startede i skole. Der var jo ingen voksne med. Så jeg kan kun anbefale det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Felix havde en ordentlig læs frugt med da de har nul sukker politik og mor her manglende overskud grundet min Hyperemesis. Hos os tager de kun ud, når de fylder 4 år. Men forhør dig ad og beslut hvad du har det bedst med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke holdt noget. Andre forældre har heller ikke, det har ikke været brugt hverken i den børnehave Sebastian gik i i Danmark eller her i Tyskland.

Jeg forsøger at ruste mig til, at næste fødselsdag, der skal vi nok holde noget, der er han nemlig statet skole.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I vores børnehave var det kun på "den store" stue (for de 4-6 årige) hvor det var almindeligt at tage hjem til børnenes fødselsdage, men det er lige meldt ud fra i år at der ikke er ressourcer til at gøre det mere, men man er stadig velkomen til at give barnet noget med, så de kan fejre ham/hende dernede på stuen.

Synes det er en rigtig god løsning - ville heller ikke selv rigtigt ane, hvad jeg skulle stille op med sådan en flok 4- årige lopper :D

 

Sebastian er dog begyndt at snakke om at når han bliver 5 år (til februar ;) ) så vil han gerne invitere sine bedste legekammerater hjem til fødselsdag og det har jeg lovet ham, at det kan vi selvfølgelig godt finde ud af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg inviterede faktisk vuggestuen hjem i vores have, da Theo fyldte to.

Men jeg tror ikke vi kommer til at invitere bh, når han fylder 3. På det tidspunkt har han kun gået i bh i 2 mdr., så synes lige at vi skal lære det hele at kende først.

Men jeg tror egentlig at det fleste vælger ikke at gøre det. Så gør du da bare hvad du har lyst til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I den institution jeg arbejder, må forældre gerne komme og fejre fødselsdag sammen med barnet og have medbragt noget, når de fylder 1-3. Først når de fylder 4 begynder vi at tage hjem til dem :) Som regel er vi til fødselsdag fra 10-13 (nogle gange lidt mindre, hvis der er langt ud til barnet).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spurgte i Ronjas BH og de sagde at de gerne tager hjem til børnene også når de bliver 3. De vil bare gerne have besked i god tid så de kan sørge for der er nok voksne til at tage med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spurgte også i Ericas bh og de tager også gerne ud. Vi har valgt ikke at gøre det ved 3 år, da Erica så kun har gået der i ca 3 uger, så synes det er for tidligt. Men kan godt overveje det ved 4 år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar, alle sammen :super

 

 

Jeg spurgte i Ronjas BH og de sagde at de gerne tager hjem til børnene også når de bliver 3. De vil bare gerne have besked i god tid så de kan sørge for der er nok voksne til at tage med :)

 

Fedt du fik spurgt, for jeg har faktisk glemt det igen :rolleyes

 

Vi har ikke snakket videre om det herhjemme, men jeg tror ikke, at vi inviterer bh hjem i år. Filippa får noget med at dele ud (tænker små "godt-poser" a la sidste år) og så ser vi, om vi kan finde overskud til at invitere hjem næste år, hvis det giver mening (der har vi jo så også lige en baby-mus på ca. ½ år). Det virker ikke til, at de pt. gør så meget i at tage ud til fødselsdag på stuen, så på den måde kommer hun ikke til at skille sig ud (for det kan moren SLET ikke have!).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER