Solvej99

Uren hud

10 indlæg i dette emne

Efter jeg blev gravid har jeg fået meget uren hud. Det er virkelig irriterende og jeg er lidt i tvivl om hvilke produkter jeg må bruge til at få bugt med det.

Er der andre, der lider af samme problem? Og hvad gør I?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har samme problem <_<

Det er ikke lykkedes mig (hverken før graviditet eller nu) at finde noget, der kan få bugt med det. Jeg har så valgt at bruge noget ansigtspleje uden parabener mv. i (selv om jeg af en medarbejder på en skønhedsklinik har fået at vide, at det netop er parabener, der kan hjælpe :prik ). Jeg bruger produkter fra Avené - en serie som kan købes på apoteket (vær dog OBS på, at det ikke er alle produkter i serien, der er parabenefri!).

Hører gerne om det, hvis nogle kender nogle vidunder-produkter :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik problemet allerede da jeg smed p-pillerne (mine p-piller var specielt med til at holde mit acne under kontrol) og sværger til renseskum fra beauté pacifique og skin tonic uden parabener og parfume. Derudover er det jo stadig vigtigt at fugte huden, så der bruger jeg en oliefri creme - lige nu er jeg ved at tømme en bøtte fra BodyShop serien seaweed(havde ik lige råd til at købe en ny og ved desværre godt at den er smækfyldt med parabener...)

Ellers er der jo lige kommet en ny ansigtsserie fra Neutral - den er måske værd at prøve... Ellers anbefaler jeg derma - det kan min hud også godt lide, men vil lige bruge i bund af det andet før jeg køber nyt...

Held og lykke med bekæmpelsen :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er desværre ikke så nemt at få fat i, men jeg bruger en serie der hedder "Blue Lagoon Iceland". Det er naturmaterialer fra den blå lagune i Island og kan købes overalt deroppe. For ikke så lang tid siden havde Kvickly/Bilka/føtex (kan desværre ikke huske hvilken) fået et parti hjem - og der hapsede jeg en ansigtsmaske - og den virker på mig! Har også deres body scrub og creme, og massage oile og alt mulig andet lækkert! Køb online

10208mynd.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja føj for en kamp..... jeg har her ved 3. graviditet stadig MEGET uren hud....

Jeg har gået hos flere kosmetologer og de fortæller alle at det ikke kan bekæmpes helt, desværre. men jeg skiftede alle mine produkter ud med helt rene produkter som jeg købte hos min kosmetolog. living dimention hedder det. det har hjulpet mig at bruge det som hun anbefalede i stedet for det fra matas og apoteket. De er jo heller ikke uddannet i at kunne se din hudtype. der skal en hudanalyse til! Og så er FUGT meget vigtigt. Husk rens, tonic og creme min 2 gange dagligt.

Håber det kan hjælpe jer som det har hjulpet mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender det godt..

Nu er det ikke så slemt her, men træls er det alligevel.

Jeg prøver at rense min hud sp godt som mulig både morgen og aften..

Det er ihvertfald utroligt vigtigt at gøre.

og så bruger jeg en dagcreme som ikke fedter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har også meget uren hud nu hvor jeg er blevet gravid, og har overvejet at købe produkter fra derma.... :)

Hvordan er det med shampoo, balsam og bodylotion, det skal også være uden parabener eller er det mig som har misforstået det... :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit råd er at bruge en spot stick, der findes flere forskellige (origins, garnier, shiseido, Chanel) udover det et jeg selv Estee lauder tilhænger deres serum idealist er fantatisk mid urenheder.... Jeg går ikke op i om det er parabener i eller ej, da jeg hellere vil have dem end produkter der mugner og så findes de jo også i fødevare det er folk bare ikke så hys med dem. Jeg synes dog man skal gøre det man selv tror på og har du det bedst med at bruge parabenefri produkter, er det selvfølgelig det rigtige for dug :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Siden jeg stoppede med p-piller (for 7 år siden), har min hud været træls. Ikke voldsom acne eller lignende, men altid et par bumser og rødmen. Ved lægen fik jeg recept på Clindoxyl, som virker rigtig godt. Jeg er stoppet med at bruge det, da jeg er gravid. Lægen sagde, at man sagtens kunne fortsætte, men jeg synes ikke, at der er nogen grund til det, da det jo trods alt er et lægemiddel, som kun har kosmetisk betydning. :gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres gode råd :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER