MissH

Er der forskel på vitamintabletterne???

7 indlæg i dette emne

Siden starten af min graviditet har jeg taget Gravitamin, men pakken løber snart op. Har derfor købt Matas Vitamintabletter til gravide (da de var billigere). Men så er mit spørgsmål, om nogle af jer har erfaring med at skifte mærke og om der er forskel på vitamintabletterne og indholdsstoffet i dem? :)  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror de er lige gode.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer nok an på, hvem du spørger.

Der var engang en sygeplejerske i blodbanken, der sagde til mig, at jeg akkurat ligeså godt kunne tage de allerbilligste multivitaminer som de dyreste, men andre mener, at der er stor forskel. Jeg mener, at Anette Opstrup fra æblebørn engang skrev en artikel om at nogle vitaminmærker var lavet sådan, at de bare røg direkte ud med urinen uden at kroppen fik ret meget gavn af dem.

Det er så begge dele med multivitaminer, men mon ikke begge "lejre" ville sige det samme om gravid vitaminer?

Selv er jeg i tvivl. Noget i mig siger, at et vitamin vel er et vitamin, men noget andet siger, at man får hvad man betaler for. Jeg ved godt, at det ikke helt hænger sådan sammen altid, for nogle mærker (ikke bare af vitaminer men af alt) har måske bare en større profit eller bruger flere penge på deres mærke... Men jeg kan ikke lade være med at tænke, at der er en grund til at producenten af mine gamle vitaminpiller kan sælge dem for 30 kr pr glas og (formodentlig) stadig have en profit, mens mit nye mærke tager 200...

Jeg er glad for det mærke, jeg har nu (solaray) fordi der ligger det som sådan noget pulver i en kapsel, i stedet for at være "presset sammen" i en glaseret pille, og jeg har en tanke om, at det gør det lettere for min krop at optage dem, men jeg aner ikke, om det hænger sådan sammen.

Jeg kan MÆRKE at jeg har det MARKANT bedre, efter at jeg har skiftet vitaminpillemærke MEN samtidig lavede jeg meget om i min kost, og det har jo helt sikkert også haft betydning, og hvad der så har ændret mest, det aner jeg ikke.

Jeg har ikke googlet undersøgelser, men jeg er ret sikker på, at du kan finde undersøgelser, der siger både det ene eller det andet. Jeg tror ikke, at nogle mærker af gravidvitaminer er "dårlige", men jeg kunne godt selv tro på, at nogle måske gav anderledes end andre. Men det er jo bare min tro. Så mit råd er, at du mærket i maven, hvad du tror på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, tak for det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var en tur på apoteket i dag og valgte at købe Gra-vitamin igen, da det er dem jeg har brugt hele tiden ;-) Så nu ligger jeg inde med et glas vitaminpiller til gravide fra Matas ;) Hehe.. Men føler, at det var mest rigtigt, at tage de samme tabletter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske kan du sælge dem fra matas :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, muligvis ;)
Men ellers går det nok. Så kan jeg evt. tage dem, når graviditeten er slut ^^ '

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER