Mor_til_J&C

Problemmer til frokost

6 indlæg i dette emne

Hej Piger.

Jeg er ny herinde, og går og tumler lidt med et problem hos min datter.

Hun bliver gidtnok kun 11 mdr den 16 - men kunne godt bruge jeres kyndige råd.

Når vi skal spise frokost, oplever jeg hende som sulten - hun smasker og gestikulerer hun gerne vil have mad. Men når jeg så sætter hende til bordet, vil hun kun drikke hendes vand og spytter rugbrødet ud igen.

Jeg kan simpelthen ikke få hende til at spise mere end en kvart, hvis noget overhovedet.

(Det skal lige siges, hun sagtens plejer at kan spise næsten 2 HELE skiver)

Jeg tror hun er ved at få hendes fortænder, kan det være det, der gør hun ikke vil spise? For hun vil gerne spise morgen- og aftensmad.

Eller kan hun være for træt? Da vi er ved at vende hende af med formiddagsluren.

Håber i kan hjælpe mig, med nogle gode råd - for ved simpelthen ikke, hvad jeg skal gøre.

/Christina

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Godt nok ikke et råd men: min dreng gjorde præcis det samme. Her hjælper det at acceptere at han næsten intet vil spise til frokost (og morgenmad)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt nok ikke et råd men: min dreng gjorde præcis det samme. Her hjælper det at acceptere at han næsten intet vil spise til frokost (og morgenmad)

Dejligt at høre jeg ikke er ene om at have et bestemmende barn. :)

Men ih hvor er det svært at acceptere hun spiser lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sulten svinger virkelig meget - både fra dag til dag, men også over længere perioder.

 

Nogle dage vil min dreng næsten intet spise, mens han andre dage virker umættelig. Jeg tilbyder ham altid hans måltider, men må ofte smide mad ud, fordi han ikke lige er i humør til at spise, eller ikke er sulten. Jeg accepterer når han ikke vil spise så meget, men det går mig selvfølgelig på.

 

Hvordan kan det være, at i afvænner hende fra formiddagslur, hvis hun virker så træt, at du mistænker det som grund til at hun spiser mindre? Min dreng gik over til en enkelt lur, da han var omkring 14 måneder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sulten svinger virkelig meget - både fra dag til dag, men også over længere perioder.

Nogle dage vil min dreng næsten intet spise, mens han andre dage virker umættelig. Jeg tilbyder ham altid hans måltider, men må ofte smide mad ud, fordi han ikke lige er i humør til at spise, eller ikke er sulten. Jeg accepterer når han ikke vil spise så meget, men det går mig selvfølgelig på.

Hvordan kan det være, at i afvænner hende fra formiddagslur, hvis hun virker så træt, at du mistænker det som grund til at hun spiser mindre? Min dreng gik over til en enkelt lur, da han var omkring 14 måneder.

Jeg prøver også at acceptere hun ikke spiser meget, for hun plejer nok at skal spise når hun vil.

Vi vender hende af med formiddagsluren, da hun ikke sover middagslur så.

Selvom hun kun får en powe-nap på 10 min, sover hun ikke mere end 1/2 time til middag. ( Og når vi er nogle steder om formiddagen, virker hun ikke træt og undværer derfor luren)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har faktisk lige snakket med dp i dag om at min ellers grovædende lille dreng, det meste af denne uge ikke ville spise rugbrød til frokost - som han ellers elsker!

I dag knækker hun så koden ved et tilfælde, da han får en gaffel - og så rå-æder han ellers. Normalt plejer han at veksle mellem gaffel og fingrene, hvor det nok primært er fingrene - men så ikke noget til frokost pt.

Så ved ikke om hun simpelthen har besluttet sig for at hun selv vil med en gaffel el. fingrene ift hvad I gør nu?

Pt giver vi rugbrød på gafel - hvor vi pre-loader den og giver hende den. Det har virket før. Hun har også før selv taget med fingrene, men heller ikke det hjælper længere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER