Fru_Simonsen

Opdatering på 1. lægebesøg

13 indlæg i dette emne

Så er jeg endelig tilbage efter 1. lægebesøg, eller det vil sige- jeg kom ind til sygeplejersken, som er min læges hustru og bare rigtig sød!

 

Vi snakkede faktisk i 30 min, og hun udfyldte min vandrejournal online og tog en blodprøve.

Så bestilte hun en tid til i morgen tidlig, hvor jeg så skal have en GU og derefter bliver henvist til scanning, men om det lige bliver i morgen eller en af de nærmeste dage det ved hun ikke. Hun sagde dog at det skulle være snart, for hvis man regner med min sidste rigtige menstruation, så har jeg termin 28. Nov. og er 9+ istedet for ??

 

Så det er lidt spændende :wub

Det var dejligt at få det overstået.. nu er jeg bare spændt på hvornår jeg kan komme til scanning og om alting er ok derinde... Jeg skal tale med lægen omkring blodtype og antistoffer da jeg er Arhesus Negativ og ikke fik Anti-D efter sidste fødsel.

Det har ikke betydet noget i de andre graviditeter, men det kan det godt i denne hvis jeg begynder at danne antistoffer :(

 

Andre herinde, som også har den blodtype?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke, men vil da lige sige fedt med godt første lægebesøg!

 

Spændende med scanning - håber du bliver i december-termin :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været afsted igen her til morgen:

- Det var en vikar- men skidt med det. Han vurderede mig til at være 9-10 uger henne (??) ved underlivsundersøgelsen, og han kunne ikke se en spiralsnor. Så han sagde at nu sendte han papirerne ind til sygehuset, og så skulle de vurderer om de ville indkalde mig til en scanning på baggrund af den usikre termin, eller om jeg bare bliver givet en NF tid i løbet af de næste par uger og så finder vi ud af hvad der gemmer sig derinde. Han sagde noget i stilen med, at uanset hvad, så var der en risiko forbundet med at have en spiral siddende når man er gravid- så om de vil fjerne den eller ej, så kunne en scanning ikke ændre på noget og derfor ville han ikke selv rykke for en scanning.

 

Så jeg venter på en opringning eller et brev fra sygehuset, og jeg ved ikke hvornår den kommer- men formentlig snart. I næste uge'ish nok.

 

:kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu laver jeg lige en ekstra ticker, efter den termin de tror jeg har- 28. nov. og så må vi se hvilken af de 2 der gælder :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- Mandag d. 5, M2be's første lægebesøg + Girly1988's Lægebesøg

Hvordan er det gået med jeres lægebesøg i dag ? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Scanning idag gik fint :-) blev helt rørt over det man ku se så tidligt her :-) mit lægebesøg er næste mandag og glæder mig til at få papir på det og alt det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

aww.. det var da dejligt at høre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er et par stykker der har været afsted til første lægebesøg i dag og i går- hvordan gik det? :)

 

- Jeg fik en opringning fra hospitalet i dag, og de vil gerne se mig til en scanning på fredag kl. 9.30 for at tjekke om spiralen er der, og hvornår jeg har termin. Så jeg fik den ! Hvor er jeg bare glad! :) Er lidt ængstelig for om alting er normalt derinde, og ikke mindst om der er mere end 1 barn..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med at du fik scanningen :loveshower

Hvordan er det gået?

Der er et par stykker der har været afsted til første lægebesøg i dag og i går- hvordan gik det? :)

 

- Jeg fik en opringning fra hospitalet i dag, og de vil gerne se mig til en scanning på fredag kl. 9.30 for at tjekke om spiralen er der, og hvornår jeg har termin. Så jeg fik den ! Hvor er jeg bare glad! :) Er lidt ængstelig for om alting er normalt derinde, og ikke mindst om der er mere end 1 barn..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MichelleIP

 

Tak fordi du spørger :)

Det gik bare rigtig godt :kullerDer ligger en lillebitte sød vingummibamse på 2 cm og vinker til os derinde. Der var KUN 1 (havde virkelig frygtet tvillinger), og de kunne fastslå at der ingen spiral sad derinde- så er det ikke så mærkeligt at jeg blev gravid- og min termin er 15. dec. :wub

 

Er rigtig glad og lettet, og så fik jeg endelig min vandrejournal med hjem. Det var virkelig rart :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår får man svar på blodprøverne man fik taget ved første lægebesøg ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår får man svar på blodprøverne man fik taget ved første lægebesøg ?

Jeg fik at vide at jeg kun ville høre noget hvis der var noget galt.

Og ellers skal den jo sammenholdes med nakkefoldsscanningen når vi når dertil :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår får man svar på blodprøverne man fik taget ved første lægebesøg ?

Jeg var ved lægen til blodprøver og VJ i tirsdags, jeg fik atvide at svarene var der i dag eller på mandag, så kunne jeg komme og få VJ med hjem og svar på blodprøverne. Doubletesten bruger de til NF, men vi bliver også tjekket for syfilis, HIV og hepatitis (nogle tager også automatisk for parvovirus (lussingesyge)), så dem kan I får svar på hos lægen efter 3-4 dage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER