Diamanten

IUI- hvad sker der?

20 indlæg i dette emne

Vi skal nok starte behandling op her om snart, og er lidt nervøs… så hvis jeg kunne få nogen beretninger om IUI fra Jer der har prøvet det, ville det være skønt.

Vi skal have IUI uden hormoner… hvordan foregår det? Gør det ondt? Tager det lang tid etc. etc.

 

Uha uha… meget nervøs  :klap

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg følger lige nysgerrigt med her :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Alle forløb er lidt forskellige, men her er vores....

Vi har prøvet en gang, og venter nu på den anden. Jeg bliver scannet på 3 blødningsdag samtidig med opstart på Pergotime (æg stimuli), der kigger hun på min slimhinde. Siger den er flot og sådan noget hyggeligt noget :P  Så kommer jeg igen en uge senere, hvor hun ser om Pergotime, og denne gang Gonal F (slimhinde forbedrende), har gjort et æg klar. Hun måler æggets størrelse og regner sig frem til hvornår jeg skal tage min Otrivelle (æg læsnings sprøjte) (det er en MEGET lille tynd nål, kan ikke mærkes i en blød mave) Det skulle jeg så midt om natten.

33 timer efter Ortivelle kommer min mand op med sæden, og efter 36 timer kommer jeg med kroppen og ægget. Først scanner hun, ser hvor ægget er, så vasker hun mig indvendigt, ikke rart, men gør ikke ondt. Så tager hun et laaaaang tynd rør med sæden i, og fører ind i livmoderen. Tager sådan cirka 5 min total set. Og vupti, så er det klaret. Næste gang skal jeg komme før, da jeg fik ÆL 4 timer før de forventede det. Så altså efter 32 timer.

Bagefter gik jeg hjem og hyggede med manden, også selv om jeg var lidt øm, for det er sq ikke særlig romatisk at lave et barn hos lægen.

 

Jeg blødte 4 dage efter mener jeg det var, sådan en lille bitte smule og var ret øm, var svært at have busker på. Efter præcis en uge fk jeg enormt ondt i underlivet, hun mente det var et eller andet der var bristet. Ufarligt.

Nå, men det lykkedes ikke, men jeg kunne teste positiv på Otriville sprøjten et frem til mens. Så næste gang tester jeg ikke. Får tilbudt blodprøve på 16 dagen efter inseminationen, hvis jeg ikke bløder der.

 

Min mens har dog været meget anderledes end normalt og det er pga. alle hormonerne siger hun. Har også on/off store og spændte bryster afh. af medicinen. Ja, alle graviditets symptomerne - man kan ikke regne med noget som helst :rolleyes

 

Held og lykke :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for beretninger- og tak for held… håber virkelig, at det kan sætte gang i tingene for os- if you know what I mean   :cell  :stork

Er mest bekymret for selve inseminationen… er de rnogen af Jer der ved, om man må 'hygge', lige inden og efter insemination btw??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Følger lige med her. Vi skal i gang med IUI i næste cyklus - er ret spændt! :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for beretninger- og tak for held… håber virkelig, at det kan sætte gang i tingene for os- if you know what I mean :cell :stork

Er mest bekymret for selve inseminationen… er de rnogen af Jer der ved, om man må 'hygge', lige inden og efter insemination btw??

Manden må ikke ha haft udløsning i 2-3 dage inden iui, hvis han skal aflevere sædprøve. Men mener ikke der er noget i vejen for at gøre det bagefter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Manden må ikke ha haft udløsning i 2-3 dage inden iui, hvis han skal aflevere sædprøve. Men mener ikke der er noget i vejen for at gøre det bagefter.

Vi måtte hygge frem til halvandet døgn inden og lige så tosset vi ville bagefter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Følger lige med her. Vi skal i gang med IUI i næste cyklus - er ret spændt! :goodluck

Fik scanning forleden, og i dag fik jeg sprøjten. Måtte få hjælp til det- for er elendig til at se sprøjter/blod :/

Det gjorde ikke så ondt, men var lidt ubehageligt. Det er dog, som nævnt, mest selve inseminationen jeg er nervøs for...

:S

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi måtte hygge frem til halvandet døgn inden og lige så tosset vi ville bagefter.

Nice to know :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nice to know :P

Det bedste er at spørge klinikkens Holding til det, da de jo nok har en procedure for det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores vej til baby:

 

Jeg startede op på pergotime 4. februar og tog en tablet daglig til og med 8. februar. 9 februar tog jeg en sprøjte gonal-f. 10. februar blev jeg scannet og scanningen viste 4 æg i den ene side og 3 æg i den anden. Så jeg fik besked på at stoppe med hormon og at vi ikke måtte hygge derhjemme de næste par dage. 12. februar blev jeg scannet igen og udviklingen var gået i stå i de 3 æg i den ene side, så jeg fik besked på at tage ægløsningssprøjten om aftenen. Fredag skulle jeg så insemineres og have punkteret æg, Der scannede de så og det viste sig at der var 5 gode æg i den ene side, så jeg fik ført mandens sæd op og bagefter fik jeg punkteret de 2 af æggene. Jeg blødte lidt bagefter og var en smule øm, men det var utrolig hurtig overstået, så jeg vil bestemt sige at nervøsiteten op til er den værste, selve processen tager ingen tid.

 

Held og lykke til jer alle. Skriv bare hvis der er andet I vil vide:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

'Punkterede' æggene? Lyder lidt brutalt hahaha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

'Punkterede' æggene? Lyder lidt brutalt hahaha

 

Det lyder værre end det var*G*

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder værre end det var*G*

 

Nå ok- så er jeg mere rolig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var ikke så slemt, men ret ubehageligt. Dog meget mindre skræmmende end det lyder... nu skal vi så bare spændt vente i to ugers tid... !!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var ikke så slemt, men ret ubehageligt. Dog meget mindre skræmmende end det lyder... nu skal vi så bare spændt vente i to ugers tid... !!

 

krydser fingre og sender babystøv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var ikke så slemt, men ret ubehageligt. Dog meget mindre skræmmende end det lyder... nu skal vi så bare spændt vente i to ugers tid... !!

Krydser fingre!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

krydser fingre og sender babystøv

 

Taaaaak- vi håber virkelig, at der sker noget! Vi har snart prøvet i to år (uden behandling) uden held… sååååeee det ville være det fedeste, hvis det lykkes. Men man tør heller ikke tro, at det lykkes i første omgang jo  :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser fingre!!

 

Tak- vi håber, at storken kommer forbi  :stork

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER