Girl Next Door

God ferielæsning?

16 indlæg i dette emne

Vi rejser på ferie snart og mangler i den grad en god bog at have med. Læser egentlig ikke så meget, men synes det er dejligt når man er på ferie. De sidste jeg læste var twilight og fifty shades of Grey. Begge serier var jeg vilde med!

SA hvad læser i for tiden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er lige blevet færdig med Khaled Hosseinis nyeste 'under en strålende sol'. Jeg elsker hans måde at skrive på og kunne man lide de to første bøger, kan man også lide den nye :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg læser kun speciale for tiden :prik

Men sidste sommer læste jeg "Jeg har dit nummer" af Sophie Kinsella og den synes jeg var god :) Dejlig letlæselig sjov chick-lit :D Pønser lidt på at låne en ny bog fra hende igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er lige blevet færdig med Khaled Hosseinis nyeste 'under en strålende sol'. Jeg elsker hans måde at skrive på og kunne man lide de to første bøger, kan man også lide den nye :)

Hans nyeste hedder "Og bjergene gav genlyd" ;)

Men de er fantastiske alle tre han har skrevet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad handler de om?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

"Jeg har dit nummer" handler om en ung kvinde, der i en brandert har mistet sin mobiltelefon og sin forlovelsesring, som er hendes snobbede svigerfamilies dyrebare arvestykke. Til gengæld finder hun en andens telefon i en skraldespand, og den tager hun så, for at have et nummer at give politiet, hvis de finder ringen og uden at hendes kæreste behøver at finde ud af noget.

Den anden telefon tilhører en mand (selvfølgelig ;)) som der er noget mystik over. Hun får ham overtalt til at hun kan beholde hans telefon i noget tid, indtil hendes ring måske dukker op, mod at hun til gengæld fungerer som en slags sekretær for ham.

Og ja, så går den ligesom derfra. ;) Den er vel sådan i Nynne/Bridget Jones, genren. Men en tand mere handling end Nynne-bøgerne og IMO meget bedre end Bridget Jones.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den lyder meget sjov :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den lyder meget sjov :)

Jeg var i hvert fald underholdt :) Den vinder nok ikke nogle priser, men som en sådan helt lowkey læse i solen bog passede den godt til mig i hvert fald :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hans nyeste hedder "Og bjergene gav genlyd" ;)

Men de er fantastiske alle tre han har skrevet :)

Haha - ja sgu da. Jeg har jo lige læst den. What the f*** gik der lige galt for mig der? :blink :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når jeg skal underholdes og det skal være velskrevet men ikke tungt, hopper jeg gerne på noget Stephen King :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i øjeblikket i gang med game of thrones bøgerne. De er nu meget gode. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I det hele taget kan jeg anbefale Sophie Kinsella og Marian Keyes. De er begge Chick-lit forfatterinder med en perlerække af bøger. Er lidt af en samler af de to og har endnu ikke læst en af deres bøger, som jeg ikke har synes var skøn og 'nem' underholdning skrevet i et flydende og humoristisk sprog

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I det hele taget kan jeg anbefale Sophie Kinsella og Marian Keyes. De er begge Chick-lit forfatterinder med en perlerække af bøger. Er lidt af en samler af de to og har endnu ikke læst en af deres bøger, som jeg ikke har synes var skøn og 'nem' underholdning skrevet i et flydende og humoristisk sprog

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er vild med Ken Follett. Den tredje tvilling synes jeg er god, men også jordens søjler og giganternes fald. Jeg er ved at læse verdens vinter, men er ikke kommet så langt endnu, så jeg ved ikke om den er lige så god som de andre.

Men jeg er endnu ikke gået galt i byen med hans bøger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha - ja sgu da. Jeg har jo lige læst den. What the f*** gik der lige galt for mig der? :blink :D

 

:D Det ved jeg ikke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan også varmt anbefale Khaled- han skriver så levende og varmt... man tror virkelig på karaktererne og deres historier. Læste 'Bjergene der gav genlyd' (?) på engelsk på ca en uges tid!

Kan også varmt varmt anbefale Karen Blixens 'Min Afrikanske Farm'- den er perfekt at læse, mens man er sydpå (eller bare til at drømme sig væk). Den er smuk og medrivende- og oven i hatten får man en reel fornemmelse for de mange kulturer, religioner, stammer og alt muligt andet i Kenya. En af de bedste danske bøger der findes efter min mening.

Ellers kan klassikere som 'Borte med blæsten', 'The Great Gatsby', Jane Austen eller en af mine favoritter 'Stormfulde højder' også udgøre perfekt ferielæsning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER