190987

Brug for råd..

14 indlæg i dette emne

Hej :)

Skal lige høre jer hvordan og hvorledes med modermælks erstatning.. Jeg skal føde om et par uger og vil ikke stå en nat ikke og ha mælk nok så spørgsmålet er hvor jeg køber det til sådan en lille purk?? ;) Håber i kan hjælpe mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

 

Du kan købe det på apoteket eller i alle større supermarkeder, men har du nogen grund til at tro at du ikke skulle have mælk?

For ellers ville jeg da bare vente og købe når behovet viser sig!

 

Er det dit første barn, så bliver du jo ikke sendt hjem fra fødegangen før end at de har tjekket at barnet kan die hos dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det var rart at have, som ekstra sikkerhed, vi fik også hurtigt brug for det.

Vi købte nan som kan fås i alle supermarkeder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er vores første barn :) min bror og hans kæreste fik en lille en i sidste uge og pludselig om natten havde hun ikke mere mælk så min bror var nødt til at gå rundt med ham i 2 timer til hun havde mælk igen så han var jo helt ulykkelig den lille og det vil jeg/vi bare ikke risikere så vil jeg heller bare købe modermælks erstatning for en sikkerheds skyld :) Er apoteket det bedste sted for en nyfødt eller kan de "nøjes" med det fra dagligvarer butikkerne?? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis i har allergi i familien kan det være du skal købe det fra apoteket, men ellers er det i supermarked fint og du kan se på pakken hvilken alder de passer til og der er også til nyfødte.

Ved nan er de nummeret og til nyfødte hedder den nan1. Jeg ved ikke med andre mærker men mon ikke de har samme system.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super tusind tak for hjælpen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare lige et lille indput... Jeg ville ikke suplere i sådan et tilfælde som din brors. Når baby er så lille skal mælken lige tilpasses den lille. Så hvis der ikke er mælk nok skal baby ligges til noget oftere så produktionen øges. Hvis man i stedet suplerer med mme tilpasses mængden af din mælk ikke ordentligt.. Det skal nok gå godt, du skal bare stole på at din krop kan.. og ja ellers er butikkerne jo åbne når du har født også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har vi købt noget, jeg har det bedst med at være på den sikre side så må vi se om det bliver brugt.. :) Ved min bror var det midt om natten at hun pludselig ikke havde mere så de kunne ikke bare købe noget..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har vi købt noget, jeg har det bedst med at være på den sikre side så må vi se om det bliver brugt.. :) Ved min bror var det midt om natten at hun pludselig ikke havde mere så de kunne ikke bare købe noget..

Det synes jeg er en god taktik. Personlig er det er råd jeg har givet videre, at jeg ville sørge for at have et par færdig MME brikker stående, så man havde. Vi blev sendt hjem fra patienthotellet mandag, som M. Er født torsdagen forinden. Hun havde udelukkende fået hos mig de andre dage, men mandag aften skreg og skreg hun :( Vi ringer så til jordemoderen på patienthotellet og efter lang snak nåede vi frem til, at vi måtte give hende noget supplerende MME! Vi havde ikke noget hjemme, så manden måtte køre fra sit skrigende barn og grædende kone til de nærmest døgnapotek, der er 37 km væk, kl. 23.45! Det var bare IKKE sjovt! Så hellere have det, hvis behovet opstår.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige præcis det er også det jeg tænker, nu skriver du dem der brikker, altså vi købte det der nan 1 som man selv skal blande, er det ikke fint nok? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige præcis det er også det jeg tænker, nu skriver du dem der brikker, altså vi købte det der nan 1 som man selv skal blande, er det ikke fint nok? :)

Der er det samme, brikkerne er bare et klar til brug produkt, som man bare hælder op og varmer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare lige et lille indput... Jeg ville ikke suplere i sådan et tilfælde som din brors. Når baby er så lille skal mælken lige tilpasses den lille. Så hvis der ikke er mælk nok skal baby ligges til noget oftere så produktionen øges. Hvis man i stedet suplerer med mme tilpasses mængden af din mælk ikke ordentligt.. Det skal nok gå godt, du skal bare stole på at din krop kan.. og ja ellers er butikkerne jo åbne når du har født også :)

Enig med dig. Vi købte først noget, da vi kom hjem efter råd fra patienthotellet om at supplerer med mme i kop for min søn var jo en ordentlig basse og min mælk sku lige løbe til. Men har aldrig oplevet at løbe tør om natten. Det er faktisk der at produktionen er bedst så vidt jeg husker og så vil jeg bare blive ved med at lægge barnet til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde 2 brikker liggende til nødstilfælde. De holder sig længe og fylder jo ikke :)

Vi fik dem også brugt, men jeg havde ingen mælk at give af, så det var ikke bare en nat, hvor mælken ikke kunne gendanne.

Jeg tror det er vigtigt at du gør op med dig selv hvor vigtigt amning er for dig. Betyder det rigtig meget for dig, så kan det være en "farlig fristelse" at have mme liggende, men hvis det ene er lige så godt som det andet, så er det en fin løsning.

Hvis jeres helt lille barn ikke får nok mælk, og du vil supplere med mme, så husk at supplere med små mægder, ikke en hel flaske, hvis du vil holde amningen igang. Kun lige nok til at barnet ikke er sultent til du er klar til at amme igen.

Da vores datter var 3-4 dage og vi supplerede var det kun med et halvt "snapseglas" hver gang og kun efter amning, så jeg stadig kunne give amningen en chance.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil selvfølgelig gerne amme og havde regnet med de første 6 måneder men så er det helt klart også slut.. Jeg har det bedst med at vi har det stående i nøds tilfælde også må vi se om vi får brug for det på et tidspunkt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER