Pada

Putte/søvn problemer - frustreret!

36 indlæg i dette emne

Jeg ved snart ikke hvad vi skal gøre herhjemme. Vi er jo egentlig velsignede med en dreng der normalt sover rimelig godt, men de sidste to uger har det været rigtig træls! 

Elliot bliver puttet et sted mellem 19 og 20. Vi begynder putteritual når han begynder at gnide øjne og blive småpylret.

 

Vi starter med at give nattøj og ren ble på - herefter godnathistorie og så går vi ovenpå i det mørklagte soveværelse, hvor han får en godnatflaske og godnatsang. Det er så her vores udfordringer begynder.

 

Før i tiden faldt han i søvn mens han spiste flasken og så kunne vi lægge ham i sengen. Noglegange møffede han lidt, men vi skulle bare lige have en hånd på brystet af ham i 5-6 minutter, og så sov han. 

 

Nu vågner han ligeså snart vi lægger ham på madrassen, og så bliver han ked af det. Han begynder at gnide øjnene og dreje hovedet fra side til side. Ind i mellem er det nok at vi holder ham i hænderne og venter på han falder til ro, men på det seneste har vi været nødt til at tage ham op og svøbe ham i et tæppe. Herefter skal vi vugge ham i søvn i vores arme, og så kan vi lægge ham i sengen. Det begynder at blive en smule tungt - han vejer jo over 9 kg nu! Derudover kan det godt tage flere forsøg, hvor han vågner så snart han rammer madrassen, og så kan vi starte forfra. 

 

Vi har forsøgt at putte tidligere eller senere, men det resulterer i baby der ikke er træt nok eller baby der bliver overtræt og skriger sig i søvn :unsure

Vi har forsøgt med at lægge en bluse der dufter af mig ned i sengen, men den leger han bare med. 

Vi har forsøgt at gå ud og lade ham falde i søvn selv (og selvfølgelig gå ind når han græder), men det er som om han bare ikke rigtig falder i søvn.

Idag tog det en time, og han ligger deroppe svøbt i et tæppe. Det er selvfølgelig godt nok, men vi kan jo ikke blive ved med at svøbe ham. Eller hvad? 

Er det normalt at de klør sig sådan i øjnene? Jeg begynder så småt at tænke allergi eller andet sygdom, for før i tiden kløede han jo i sit eksem, men det har vi fået nogenlunde bugt med. 

Hjæææælp kære bk-panel!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nå ja - derudover vågner han også en del gange om natten, hvor han græder, men det hjælper ikke med sut eller nussen på kinden. Her er vi nødt til at tage ham op og starte forfra - altså vugge ham indtil han sover tungt nok til vi kan lægge ham… Ofte ender han mellem os - det er hyggeligt og trygt for ham (og der er ikke så langt for mor og far :badgirl ) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bliver lige lidt kort - udbygger i morgen - men vi var nødt til at droppe der der vuggen-i-armene (det bliver for tungt og omstændeligt). Ergo blev junior puttet i sin seng, og han kom ikke op uanset omfanget af protester. Var han ked, så holdt jeg om ham nede i sengen (stod nærmest på hovedet derned), men han kom IKKE op igen. Det blev hurtigt bedre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har vi haft samme putteritual og tidsplan hver eneste ene aften, siden han var 3-4 mdr. Ikke traethedstegn eller gaetteri, men kl. 18 er der aftensmad, kl. 18:30 bad, kl.19 godnat. Der pusles i stuen og saa er der meget lidt puttehalloj paa vaerelset.

 

Noah havde overskudsenergi, som han skreg ud hver eneste aften fra 3 til 6 maaneder, saa der gik/sad jeg ogsaa med ham og vuggede til den helt store guldmedalje. Han vejede saa ikke 9 kg, men hans vaegt var i hvert fald rigelig til, at jeg ogsaa var graedefaerdig og mega frusteret over hans uro og skrigen. Det hjalp nu lidt at vide, at det var overskudsenergi og at det med stor sandsynlighed ville stoppe efter 6 mdrs alderen. Og det gjorde det faktisk lige efter det tigerspring, der stopper ved 6 mdr - I was amazed!

 

Det hjalp den overgang at komme ham i bad hver eneste aften foer sengetid - aahhhh, og det forstaerkede ritualet gevaldigt. jeg sad stadig hos ham og det blev jeg vist ved med, til han var ... 10 mdr. Der vendte han sig en aften og grinte me oejnene fulde af spilopper. Saa var festen forbi og mor sagde dejlig sove og gik ud ;) 

 

Da det var allervaerst med puttehelvdet, var jeg i kontakt med dem paa det familiecenter, hvor jeg havde store-moedregruppe, hvor de raadede til at have en meget haandholdt putteplan. Samtidig at vaere overbevist. Det hjaelper ikke et barn, hvis foraeldre er frustrerede og/eller ikke har kontrol over situationen. Hvordan skal det saa vaere trygt at laegge sig til at sove? Det er nok det, der har vist sig at vaere det bedste raad, udover fast tidplan og ritualerne - at vaere overbevist og sikker i min sag hjaelper gevaldigt. En overgang brugte jeg ogsaa lige 2 minutter paa at traekke vejret rigtig dybt og godt ned i maven, saa jeg selv fandt indre ro og kunne give det videre til Noah. 

 

Foerst nu, hvor han er 22 mdr, er vi begyndt at bloede en anelse op med klokkeslet, for han virker til at have brug for at lege lidt energi ud efter aftensmaden og saa faar han lov til det, medmindre han skal i bad. Saa hjaelper han til gengaeld med at fylde badekarret. Han har nu svaert ved at give slip paa dagen, saa vi gaar ind paa badevaerelset foran spejlet og siger tak for idag, sikke en dejlig dag. Saa taeler vi om dagen imorgen og siger, at vi skal have en dejlig nats soevn, saa vi kan vaere friske til den nye dag. Det virker beroligende paa ham og saa kan vi putte uden taarer. 

 

Held og lykke med det  :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kan også godt have sådanne nætter. som oftest er det fordi hun har brug for ekstra tryghed, og så får hun lov til at sove hos os. Ellers har bæreselen været guld værd! Når hun først er faldet i søvn i den, kunne vi godt lægge hende i sengen bagefter :) 

Vi har aldrig haft problemer med at hun ikke kom tilbage i egen rytme igen :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar, piger! :lovebk 

 

Vi kan desværre ikke rigtig bruge bad dagligt pga eksem, så det skal kun være en gang om ugen, medmindre han trænger self. Men det kan da godt være vi skal være lidt mere præcise med puttetidspunktet. Jeg tænker bare det er dømt til at mislykkes hvis han er for træt/ikke træt nok?

 

Jeg tror jeg kan se en hvid plet på gummen, så måske det er det der driller? Eller det famøse tigerspring? 9 dage tilbage……  :zzz

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar, piger! :lovebk

 

Vi kan desværre ikke rigtig bruge bad dagligt pga eksem, så det skal kun være en gang om ugen, medmindre han trænger self. Men det kan da godt være vi skal være lidt mere præcise med puttetidspunktet. Jeg tænker bare det er dømt til at mislykkes hvis han er for træt/ikke træt nok?

 

Jeg tror jeg kan se en hvid plet på gummen, så måske det er det der driller? Eller det famøse tigerspring? 9 dage tilbage……  :zzz

 

Mit bedste bud er tigerspring, men hvis der saa ogsaa er taender!!  :zzz

 

Det med bad er heller ikke pr definition alletiders ide, men her fungerede det bare saa godt, saa derfor giver jeg det videre sammen med de andre raad. 

 

Det tager ca. 10 dage at indfoere en god vane, saa det med om det er doemt til fiasko hvis traet/ikke traet, men er jeg ikke ret meget tilhaenger af. Jeg er derimod meget tilhaenger af netop at skabe rytmer og ritualer for babyer. Noah er saa meget rytmemenneske og kl 18 sharp er han sulten, hverken foer eller senere. Der er to aarsager til min holdning:

1) Det er dejligt og trygt for smaa boern at have en hoej grad af forudsigelighed i deres hverdag. For Noah maaske i hoej grad, for andre maaske i mindre grad, men for alle boern tror jeg, det er vigtigt. 

2) Har vi en rytme/ritualer osv, saa er det faktisk nemt for os at traede udenfor, men ogsaa nemt at have dem med rundt og saa at modificere dem til situationen: Eks. vi skal spise hos x&y, saa vi planlaegger, at vi spiser kl. xx:xx. Paa den maade kan vi nemt spise Noah af hjemmefra og tage ham og klapvognen med dyne med til middagen. Han kan naa at se sig omkring og faa fornemmelsen af, hvor vi er og hos hvem, saa kan vi naa at putte ham til nat, foer vi spiser og rytmen er nogenlunde holdt. Jeg ved godt, at ikke alle boern kan det her, men for baade for min soesters boern og for Noah har det virket bedst med haandholdt rytme i hverdagen. 

 

Jeg vil med andre ord raade til, at I forsoeger jer med det og har tanke paa, at I sagtens kan paavirke det indre ur positivt. Mit bud er desuden, at det ikke hjaelper paa det at der ikke er et fast tidspunkt. Jeg siger det ikke for at vaere bebrejdende og I goer uden tvivl jeres allerallerbedste!  :kiss Men min baby ville vaere blevet skrupforvirret over forskellige tidspunkter og nu er din kommet i den alder, hvor I KAN skabe en fast rytme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit bedste bud er tigerspring, men hvis der saa ogsaa er taender!!  :zzz

 

Det med bad er heller ikke pr definition alletiders ide, men her fungerede det bare saa godt, saa derfor giver jeg det videre sammen med de andre raad. 

 

Det tager ca. 10 dage at indfoere en god vane, saa det med om det er doemt til fiasko hvis traet/ikke traet, men er jeg ikke ret meget tilhaenger af. Jeg er derimod meget tilhaenger af netop at skabe rytmer og ritualer for babyer. Noah er saa meget rytmemenneske og kl 18 sharp er han sulten, hverken foer eller senere. Der er to aarsager til min holdning:

1) Det er dejligt og trygt for smaa boern at have en hoej grad af forudsigelighed i deres hverdag. For Noah maaske i hoej grad, for andre maaske i mindre grad, men for alle boern tror jeg, det er vigtigt. 

2) Har vi en rytme/ritualer osv, saa er det faktisk nemt for os at traede udenfor, men ogsaa nemt at have dem med rundt og saa at modificere dem til situationen: Eks. vi skal spise hos x&y, saa vi planlaegger, at vi spiser kl. xx:xx. Paa den maade kan vi nemt spise Noah af hjemmefra og tage ham og klapvognen med dyne med til middagen. Han kan naa at se sig omkring og faa fornemmelsen af, hvor vi er og hos hvem, saa kan vi naa at putte ham til nat, foer vi spiser og rytmen er nogenlunde holdt. Jeg ved godt, at ikke alle boern kan det her, men for baade for min soesters boern og for Noah har det virket bedst med haandholdt rytme i hverdagen. 

 

Jeg vil med andre ord raade til, at I forsoeger jer med det og har tanke paa, at I sagtens kan paavirke det indre ur positivt. Mit bud er desuden, at det ikke hjaelper paa det at der ikke er et fast tidspunkt. Jeg siger det ikke for at vaere bebrejdende og I goer uden tvivl jeres allerallerbedste!  :kiss Men min baby ville vaere blevet skrupforvirret over forskellige tidspunkter og nu er din kommet i den alder, hvor I KAN skabe en fast rytme :)

 

Ja, tigerspring og tænder kombineret er bare  :hshit

 

Jeg er helt enig i at rytmer og ritualer er en knald god idé for børn og babyer.. Men jeg havde egentlig tænkt at han jo alligevel ikke kan klokken, og derfor var det ikke så vigtigt om klokken er 19 eller 20 når han bliver puttet, bare rækkefølgen vi gør tingene i om aftenen er den samme. Men måske jeg tager fejl - så vi må prøve med den faste puttetid. Så er det bare at jeg skal finde ud af hvornår det skal være. Rytmen ser ca sådan ud nu:

 

6.30:  godmorgen flaske

8.30-09:  sover morgenlur

09: morgengrød

11: flaske

11.30-14.30 middagslur

14.30: flaske

16.15: flaske

16.30-17.15: powernap

18.30: grøntsagsmos

19.30ish: putning begynder

22: flaske

03: flaske

 

Tidspunkterne varierer dog en del efter middagsluren.. Men tænker du at det meste af dagen skal køre efter faste tidspunkter - altså alle måltider, lure osv? For det er forskelligt hvor længe han sover. Middagsluren kan godt være 4 timer lang eller kun vare 2 timer.. Og eftermiddagspowernappen kan godt ende med at være halvanden time, hvis der er sket meget.. Så bliver tidspunkterne efter den lur jo rykket, og så har vi balladen? Eller? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tillader mig lige at svare, selvom jeg tænker det er henvendt til Camillaat?

 

Vi kører hele dagen efter tidspunkt, også selvom han fx sover længere end han plejer. Han får morgenmad hver morgen kl 7, formiddagsmad kl 9, frokost kl 11.30, lur kl 12-14.30-ish (eller hvornår han lige vågner), eftermiddagsmad kl 15, aftensmad kl 17.15, putteritual starter 18.30, ligger i sengen og er alene fra kl 19.00

 

Selv hvis han en dag sover længere end "planlagt" så han først får eftermiddagsmad kl 16, så bryder helvede løs kl 17.15 hvis ikke aftensmaden står klar. Han er simpelthen vant til at ca 17.15 sidder han ved bordet og spiser, også selvom han stort set lige har spist.Og fx bare i dag fik han en pære kl 15.45 fordi han sov længe, men kl 17.10 da vi spiste, åd han 2 store portioner lasagne, og jeg er 100 % på at han nok skal sluge hele sin flaske kl 18.45. 

 

Så selv hvis Elliott sover "for længe" til eftermiddagsluren, så ville jeg give ham mosen på samme tidspunkt som normalt, og putte som normalt. Det har ihvertfald givet rigtig meget stabilitet her for min lille møgunge. 

 

Okay - det giver mening. Det må vi prøve. 

Oplever du at det også giver mere stabilitet i forhold til at sove nogenlunde lige lang tid hver lur osv?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, tigerspring og tænder kombineret er bare  :hshit

 

Jeg er helt enig i at rytmer og ritualer er en knald god idé for børn og babyer.. Men jeg havde egentlig tænkt at han jo alligevel ikke kan klokken, og derfor var det ikke så vigtigt om klokken er 19 eller 20 når han bliver puttet, bare rækkefølgen vi gør tingene i om aftenen er den samme. Men måske jeg tager fejl - så vi må prøve med den faste puttetid. Så er det bare at jeg skal finde ud af hvornår det skal være. Rytmen ser ca sådan ud nu:

 

6.30:  godmorgen flaske

8.30-09:  sover morgenlur

09: morgengrød

11: flaske

11.30-14.30 middagslur

14.30: flaske

16.15: flaske

16.30-17.15: powernap

18.30: grøntsagsmos

19.30ish: putning begynder

22: flaske

03: flaske

 

Tidspunkterne varierer dog en del efter middagsluren.. Men tænker du at det meste af dagen skal køre efter faste tidspunkter - altså alle måltider, lure osv? For det er forskelligt hvor længe han sover. Middagsluren kan godt være 4 timer lang eller kun vare 2 timer.. Og eftermiddagspowernappen kan godt ende med at være halvanden time, hvis der er sket meget.. Så bliver tidspunkterne efter den lur jo rykket, og så har vi balladen? Eller? 

 

Ja, jeg ville koere hele dagen efter samme rytme nu:) Det har nok ikke vaeret noedvendigt foer og du har gjort helt rigtig i at koere efter raekkefoelgen, som er ret vigtig! Men nu er der en ny tid for ham, hvor det med klokken kan begynde at vaere ligesaa vigtig som raekkefoelgen. Saa saet raekkefoelgen i en tidsramme. 

 

Jeg husker ogsaa, at omkring 5-6 maaneder(har ikke ork til at finde det i min lange mor-traad) gik vi over til 2 dagslure. De laa fast kl. 9:30 og kl. 14. Powernappen begyndte at vaere enten umulig og det tog lang tid at putte i forhold til at han sov 30 min. Ellers begyndte det ogsaa at forstyrre putningen. Noahr har jeg ikke vist meget "naade", hvi shan kun sov 1 time formiddag eller eftermiddag - ej heller, hvis han sov 3 timer til formiddag. Dagsrytemn er ikke en rytme, hvis den ikke overholdes og saa vil han ikke kunne rette ind. Men der vil jo altid vaere faser, hvor lure er 45 minutter eller 3 timer eller noget helt tredje, nemlig at de springer over. 

 

Overvej, om han er klar til at rykke morgenluren lidt frem og faa morgenmad foer. Jeg kiggede paa tidsplanerne paa babysleepsite.co.uk, som Noah mere eller mindre automatisk har fulgt fra med min stoette fra 7 maaneder, men han er altsaa en bay, som altid har kraevet den haandholdte rytme og har trivedes rigtig godt med den. Dog har jeg haft en lille buffer paa 30 minutter, som rytmen godt maatte glide, bare ikke for ofte. 

 

Her er hendes 5 maaneders dag:

http://www.babysleepsite.com/schedules/5-month-old-baby-schedule/

 

and beware of what is coming ;)

http://www.babysleepsite.com/category/schedules/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror også på, at rytme er en god ting (selvom vi - indrømmet - ikke er helt så skarpe på klokkeslettene).

Jeg indførte det med at falde i søvn i sengen, da det efterhånden tog en krig at få han til at sove med vug og nus og amning og sang og bæren og baaaaaaaahhhhh.... Som skrevet ovenfor viste det sig hurtigt, at det var nødt til at være noget med at blive liggende, når man var lagt (jeg prøvede det med at tage op og trøste og lægge igen - håbløst, han blev helt hysterisk). Han har aldrig fået lov at ligge alene og skrige, han blev nusset og holdt og krammet i varierende grad efter, hvor ked af det, han var. Men han kom ikke op (medmindre den lille snyder fyldte bleen). En enkelt aften tog det 2 1/2 time (rædsomt), men ellers tog det de første uger mellem en halv og halvanden time, og så gik det fremad derfra.

Junior får læst bog i sofaen og en kop mælk. På værelset får han børstet tænder og leger med tandbørstning, imens jeg synger en godnatsang. Bagefter får han lidt vand af en flaske, imens jeg synger lidt mere. Op i seng, puttes med dyne, kys og godnat. Nu går jeg ud af værelset, før slog jeg mig ned på gulvet uden for synsvidde.

Anyway, det er én måde - hvis Elliots problemer bare er tiger/tænder-relaterede, så er det måske slet ikke nødvendigt:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg ville koere hele dagen efter samme rytme nu:) Det har nok ikke vaeret noedvendigt foer og du har gjort helt rigtig i at koere efter raekkefoelgen, som er ret vigtig! Men nu er der en ny tid for ham, hvor det med klokken kan begynde at vaere ligesaa vigtig som raekkefoelgen. Saa saet raekkefoelgen i en tidsramme. 

 

Jeg husker ogsaa, at omkring 5-6 maaneder(har ikke ork til at finde det i min lange mor-traad) gik vi over til 2 dagslure. De laa fast kl. 9:30 og kl. 14. Powernappen begyndte at vaere enten umulig og det tog lang tid at putte i forhold til at han sov 30 min. Ellers begyndte det ogsaa at forstyrre putningen. Noahr har jeg ikke vist meget "naade", hvi shan kun sov 1 time formiddag eller eftermiddag - ej heller, hvis han sov 3 timer til formiddag. Dagsrytemn er ikke en rytme, hvis den ikke overholdes og saa vil han ikke kunne rette ind. Men der vil jo altid vaere faser, hvor lure er 45 minutter eller 3 timer eller noget helt tredje, nemlig at de springer over. 

 

Overvej, om han er klar til at rykke morgenluren lidt frem og faa morgenmad foer. Jeg kiggede paa tidsplanerne paa babysleepsite.co.uk, som Noah mere eller mindre automatisk har fulgt fra med min stoette fra 7 maaneder, men han er altsaa en bay, som altid har kraevet den haandholdte rytme og har trivedes rigtig godt med den. Dog har jeg haft en lille buffer paa 30 minutter, som rytmen godt maatte glide, bare ikke for ofte. 

 

Her er hendes 5 maaneders dag:

http://www.babysleepsite.com/schedules/5-month-old-baby-schedule/

 

and beware of what is coming ;)

http://www.babysleepsite.com/category/schedules/

 

Tak for links - det vil jeg lige kigge på :super

 

Jeg er i tvivl hvad du mener - vækkede du Noah hvis han sov længere end rytmen "tillod"? Eller mener du at du bare forsatte rytmen ligegyldigt hvad?

 

Jeg har lige puttet ham nu. Han fik mad 18.30 (haha - det er en god historie. Han fik "lasagne" på glas for første gang, og klumperne var IKKE et hit! :lolhit ), så legede vi lidt på gulvet og kl. 19.30 gik vi på badeværelset, fik ren ble, nattøj og tandbørstning. Herefter kort godnathistorie og så gik vi på værelset. Jeg forsøgte at holde ham vågen men han spiste, så han ikke faldt i søvn i mine arme, og dermed bliver forvirret over at komme i sengen. Det lykkedes sådan nogenlunde, og han sagde ikke et kvæk da jeg lagde ham i sengen. Han faldt bare i dybere søvn :blink :glad Nu må vi se hvad der sker - om han vågner og er ked om en halv time. Hvis han gør det, vil jeg prøve at lade ham ligge i sengen, men trøste og synge for ham. Jeg vil kun tage ham op, hvis han bliver meget ked. 

 

Jeg tror også på, at rytme er en god ting (selvom vi - indrømmet - ikke er helt så skarpe på klokkeslettene).

Jeg indførte det med at falde i søvn i sengen, da det efterhånden tog en krig at få han til at sove med vug og nus og amning og sang og bæren og baaaaaaaahhhhh.... Som skrevet ovenfor viste det sig hurtigt, at det var nødt til at være noget med at blive liggende, når man var lagt (jeg prøvede det med at tage op og trøste og lægge igen - håbløst, han blev helt hysterisk). Han har aldrig fået lov at ligge alene og skrige, han blev nusset og holdt og krammet i varierende grad efter, hvor ked af det, han var. Men han kom ikke op (medmindre den lille snyder fyldte bleen). En enkelt aften tog det 2 1/2 time (rædsomt), men ellers tog det de første uger mellem en halv og halvanden time, og så gik det fremad derfra.

Junior får læst bog i sofaen og en kop mælk. På værelset får han børstet tænder og leger med tandbørstning, imens jeg synger en godnatsang. Bagefter får han lidt vand af en flaske, imens jeg synger lidt mere. Op i seng, puttes med dyne, kys og godnat. Nu går jeg ud af værelset, før slog jeg mig ned på gulvet uden for synsvidde.

Anyway, det er én måde - hvis Elliots problemer bare er tiger/tænder-relaterede, så er det måske slet ikke nødvendigt:-)

 

Det lyder som en god ide - det er bare ikke så tit at der kun er brok her. Han bliver meget ked ret hurtigt, så det ender med at vi tager ham op 80% af gangene.. Vi har nemlig også forsøgt det der med at man ligger i sengen indtil det er morgen, men jeg ved ikke om Elli har for meget temperament til den metode :P Dog er det stadig i baghovedet når han vågner og er ked.

 

Nej, man kunne jo håbe det bare er en led kombination af tænder og tiger der er på spil. Det ville i hvert fald være skønt! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vaekker ikke Noah fra lur, medmindre det er eftermiddag og meget sent, saadan henad +3 timer og klokken er over 16:30 :) 

 

Det lyder til at vaere gaaet fint i aften. Hvis han vaagner efter foerste soevncyklus, saa plejer jeg netop at goere det, som du siger, du vil goere. Kort og godt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vaekker ikke Noah fra lur, medmindre det er eftermiddag og meget sent, saadan henad +3 timer og klokken er over 16:30 :)

 

Det lyder til at vaere gaaet fint i aften. Hvis han vaagner efter foerste soevncyklus, saa plejer jeg netop at goere det, som du siger, du vil goere. Kort og godt

 

Okay, så er jeg med! :glad

 

:tak  :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for links - det vil jeg lige kigge på :super

 

Det lyder som en god ide - det er bare ikke så tit at der kun er brok her. Han bliver meget ked ret hurtigt, så det ender med at vi tager ham op 80% af gangene.. Vi har nemlig også forsøgt det der med at man ligger i sengen indtil det er morgen, men jeg ved ikke om Elli har for meget temperament til den metode :P Dog er det stadig i baghovedet når han vågner og er ked.

 

Nej, man kunne jo håbe det bare er en led kombination af tænder og tiger der er på spil. Det ville i hvert fald være skønt! :glad

Hehe, det var bestemt heller ikke altid kun brok ved putningen - men uanset hvor tosset han blev, så krammende og trøstede jeg ham i sengen istedet for at tage ham op (han var ikke så stor, så tremmesengen var i øverste "hak"). Ved opvågninger om natten kom han så op, hvis han skulle ammes, ellers normalt ikke (nogle gange er han dog blevet taget op og båret ind i dobbeltsengen - vi er vel alle søvnige om natten;-).

Jeg krydser fingre for jer:-))))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Samme her :-)

Egentlig utroligt så ens vi egentlig har gjort / gør det :o men det bekræfter mig da i at vi ikke er helt ved siden af :lol

 

Ja!  :o  Det er jo naermest helt ens moenster i baade alder, klokkelslet og timer! Noah begyndte paa en lur ved 13 mdr og sover nu fra 13-15/16 :) 

 

Han ville godt kunne sove foer, men henter ham i pasning kl. 12-12:30 og saa puttes han efter frokost ved 13-tiden. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, det er vist tid til en opdatering. 

 

De sidste to nætter er putningen begyndt kl 19.30 og begge gange har jeg forsøgt at holde ham vågen mens han spiste, så jeg kunne lægge ham i sengen og lade ham falde i søvn der. Det er bare gået så godt.

 

Så er vi kommet til putningen idag.. Og vi er stadig igang..  :boo  Han græder fuldstændig hysterisk.. Vi sidder ude i rummet udenfor soveværelset og går ind til ham hver gang han bliver ked af det… Kæææft jeg synes det er hårdt - vil så meget hellere lade ham falde i søvn i min favn, men det dur jo ikke mere, og det hjælper hverken ham eller os. Orrrrk! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, det var bestemt heller ikke altid kun brok ved putningen - men uanset hvor tosset han blev, så krammende og trøstede jeg ham i sengen istedet for at tage ham op (han var ikke så stor, så tremmesengen var i øverste "hak"). Ved opvågninger om natten kom han så op, hvis han skulle ammes, ellers normalt ikke (nogle gange er han dog blevet taget op og båret ind i dobbeltsengen - vi er vel alle søvnige om natten;-).

Jeg krydser fingre for jer:-))))

 

Det kan jeg bare slet ikke forestille mig at gøre - jeg tror ganske simpelt ikke på at jeg kan få ham til at falde til ro, hvis først han er blevet rigtig ked af det :unsure 

 

Tusind tak :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg bare slet ikke forestille mig at gøre - jeg tror ganske simpelt ikke på at jeg kan få ham til at falde til ro, hvis først han er blevet rigtig ked af det :unsure 

 

Tusind tak :kram2

Man skal gøre noget, man kan holde ud - helt sikkert :-*

For mig er det afgørende, at han ikke er alene, når han er ked af det - jeg nusser og kysser og hvisker, at mor har ham, og til sidst falder han til ro (eller sådan var det - nu sover han stort set uden, at jeg skal ind at se til ham igen:-)

May the force be with you! Det lyder da til at gå den rigtige vej - der er altid tilbageslag undervejs, det betyder ikke noget:-)))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man skal gøre noget, man kan holde ud - helt sikkert :-*

For mig er det afgørende, at han ikke er alene, når han er ked af det - jeg nusser og kysser og hvisker, at mor har ham, og til sidst falder han til ro (eller sådan var det - nu sover han stort set uden, at jeg skal ind at se til ham igen:-)

May the force be with you! Det lyder da til at gå den rigtige vej - der er altid tilbageslag undervejs, det betyder ikke noget:-)))

 

Det er også det allervigtigste for mig - han skal mærke vi er der når han er ked.. Jeg forsøgte her til aften at stikke hovedet ned til ham og kramme ham i sengen, og det hjalp - lige indtil jeg flyttede mig igen.. Sådan kan jeg dælme ikke stå ret længe :lolhit

 

Tak! :) Ja, han sover nu (7-9-13) efter to timers skrigeri. Jeg endte med at køre forbi min søster efter noget panodil junior, for han har jo en tand der er ved at bryde frem, men da jeg kom tilbage igen sov han (altså, manden var her imens, ikke? :P) Men nu har vi det da, hvis han er helt hysterisk når han vågner igen.. Han var så gal at jeg næsten tænker han har ondt.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå - det går da lidt fremad herhjemme. Men vi har lige haft en grædende baby der har spist tre gange med halvanden times mellemrum mellem hver flaske.. :blink :unsure

Hvornår må de egentlig sove på maven? Han forsøger at vende sig, og han kan jo godt komme fra ryg til mave, men han har glemt hvordan man kommer den anden vej :lol :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå - det går da lidt fremad herhjemme. Men vi har lige haft en grædende baby der har spist tre gange med halvanden times mellemrum mellem hver flaske.. :blink :unsure

Hvornår må de egentlig sove på maven? Han forsøger at vende sig, og han kan jo godt komme fra ryg til mave, men han har glemt hvordan man kommer den anden vej :lol :unsure

 

Appetitspring! 6 mdr, darling, saa det er garanteret det, selvom han ikke ammes. 

 

Jeg ved ikke det med maven, men hvis han selv kan vende sig... Noah har da vist bare sovet, som han har sovet og det var mest paa siden, saa vidt jeg husker 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Appetitspring! 6 mdr, darling, saa det er garanteret det, selvom han ikke ammes. 

 

Jeg ved ikke det med maven, men hvis han selv kan vende sig... Noah har da vist bare sovet, som han har sovet og det var mest paa siden, saa vidt jeg husker 

 

Guuud ja, det er det da garanteret.. Kan det godt bare være om natten? For han spiser ikke umiddelbart mere i løbet af dagen :)

 

Ja, jeg tænker bare at han jo ikke kan vende sig tilbage på ryggen, men så kalder han jo nok :) Men hold da op, han blev sur, for han kunne ikke komme helt om på maven.. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De må sove på maven, når de selv kan vende sig om på ryggen igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De må sove på maven, når de selv kan vende sig om på ryggen igen.

 

Okay, tak :lovebk Så må vi igang med intensiv træning. Han gjorde det jo i en uges tid da han var 9 uger, men det er som om han har glemt hvordan man gør :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER