Hvorforikke

Forskel på drenge/piger

6 indlæg i dette emne

Hej skønne damer..

Efter at have fået 3 skønne piger kom en lille dreng. Han er 2 år nu og er en DRENG... Jeg har så en pige på 3 år, det gør at han altid har fulgt hende og kunne kravle op på en stol inden han kunne gå osv.

Han kan mange ting i forhold til at bevæge sig..

Han er ikke en dreng der stille store krav, en der hyler inden han slår sig , græder ikke ret meget og i dagplejen har det gjort han hurtigt bliver "overset" og får skylden for tingene..

Der er en pige der er ældre end ham men hun er en forsigtig pind, så er der en dreng er er et år yngre og så er der 2 små piger...

Der er altid en eller flere der græder der omme,

Er ikke så vild med det her dagpleje noget men han skal ikke flyttes nu...

Men jeg skal hele tiden høre for han er livlig.. Klatre op på bænken når de er på legepladsen , OG ???? Han er en dreng ...... Jeg er klar over han keder sig i dp men der er ikke sømanden mdr tilbage...

Er der ikke bare mere gang i drenge end piger eller gemmer jeg mig bag den undskyldning ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

DET vil jeg slet ikke vove at påstå, at der er.

Maliva (min datter på 2½ år) er en MEGET udadvendt og højtrøstende pige.

Hun råber og skriger når hun er glad og hun råber og skriger, når hun er ked af det.

Hun er en pige med krudt i måsen, hvor der skal ske noget - helst hele tiden ;)

- Lige nu, leger hun på sit værelse og det går ikke stille for sig. ;)

Hun er IKKE en prinsesse-pige, så når jeg må "pynte" hende med hårbånd, kjole og andet piget - så NYDER jeg det, for jeg VED at det bestemt ikke er hende, at være sådan :)

 

Malivas DP har selv 2 drenge og 2 piger, der alle er voksne nu, så hun VED at Malivas adfærd er helt normalt, og Maliva er et meget udaf-reagerende barn. 

Hun gør notits af sig, hvis hun vil have opmærksomheden og det er guld værd for dp. 

 

Nu er der forskel på BØRN, men jeg tror ikke at det har noget med køn at gøre :) 

Malivas bedste ven, er STIK modsat Maliva, han er stille og rolig og selvom at han er ældre end Maliva, så kopierer han hende rigtigt meget.

 

 

Jeg er dog lige betænkelig ved at din DP ser, din drengs selvstændighed som en "byrde" og det at han har krudt i måsen, som noget negativt? :unsure

Kan DP ikke bare ha' pointeret ud, at han er en god dreng, som er livlig og kan meget selv?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg ikke selv en dreng, men jeg har en pige på 2,5 år som har myrer i numsen. Hun har altid været en der skulle kravle op på alt og også gerne hoppe ned derfra igen. Hun skal også altid prøve de største rutsjebaner i stedet for at holde sig til de lidt mindre. Det har givet et par grå hår ;) Jeg er af den opfattelse at de skal have lov til at udfolde sig og prøve ting af, hvis det ikke direkte er farligt. Jeg må virkelig bide mig selv i tungen engang imellem og så lade far overtage fordi jeg synes det er grænseoverskridende. 

 

Jeg synes det mest "underlige" i dit indlæg er at DP-mor mener det er et problem han er livlig og kravler rundt på ting. Jeg synes ikke det virker som om der er noget "galt" med din søn. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er piger der er fuldstændig som din dreng, og så er der drenge og piger der er stille og rolige.

Jeg har to jeg kan sammenligne med. Vi har en datter på knap to, og i min dagpleje har jeg en dreng på knap to.

De er vidt forskellige. Hos mig er han stille oh rolig, er mest til inde lege hvor han ikke skal bevæge sig for meget ;) og så kan han bestemt ikke lide at få beskidte fingre ;)

Min datter er der fuld fart på, hun er ligeglad med om man kan slå sig der skal bare ske noget. Hun fiser rundt, op og ned af stole, op på sofabord og spisebord, og hun tager gerne en løbe tur i sofaen.

Hos hendes dp er hun mere artig men der skal stadig ske noget. Og hun siger gerne fra hvis der er noget hun ikke vil have. Hun piver ikke så nemt og finder sig også i meget, men tror nok hun skal gøre opmærksom på sig selv så hun ikke bliver overset ;)

Samtidig hviner hun af glæde og fryd, men man skal også nok vide det hvis hun er sur ;)

Hun har gået i dp hos mig frem til 1/2, så havde hun brug for at komme videre, da hun ikke fik nok modspil fra mit dp barn.

Så jeg synes ikke man kan påstå at drenge er på en måde, og piger er på en anden. Her hos mig er det total modbevist ;)

Men jeg vil som de andre undre mig over at det er som om han ikke må være som han er. Børn er forskellige og man kan og skal ikke pådutte dem at være en anden end de er. Og han skal da have lov til at udfolde sig som han lyster. Selvfølgelig alt med måde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker ikke, at det handler om køn, men om noget forventningsafstemning mellem dig og dp om, hvad børn kan og må.

Jeg kan ikke se, at det er et problem at din søn kravler op på en bænk overhovedet. Hvis din så kan, så ville jeg vende det med hende og evt pædagogen, for det synes jeg, der skal være plads til.

Min dreng kravler også op på alt muligt, men det må han heldigvis også godt (til en vis grænse selvfølgelig) hos sin dp.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er ihvertfald forskel på børn ;) Om det er køn, placering i søskendeflokken eller personlighed kan jo være svært at afgøre.

 

Min søn er vores nr. 1, han er rimelig stille og rolig, han hænger ikke på væggene og er generel ikke nogen ballademager. Men han kan da godt være på, havde det sjovt og være overgearet nogle gange.

Jeg har oplevet drenge der var mere vilde i det og så er der de mere stille og rolige, min høre til de mere stille og rolige, dog krydret med lidt krudt i måsen :)

 

Min datter er vores nr. 2 hun finder sig ikke i noget, ihvertfald ikke fra hende storebror, hun giver gerne igen og skælder ud. Der er nok lidt mere krudt i måsen på den lidt mere ballade agtige måde i hende, ihvertfald herhjemme. Ude har jeg indtryk af hun er anderledes og mere rolig og finder sig i mere end hun gør hjemme.

Min mor mener hun er en rigtig lillesøster, jeg aner ikke om det har noget at gøre med køn, at hun er vores nr. 2 eller bare personlighed.

 

Men altså der er jo ikke noget i vejen med at have lidt krudt bagi, slet ikke når man ikke er større. Jeg har desværre oplevet en del gange, at mange pædagoger ikke helt kan tackle/forstå drenge og så bliver de gjort til et problem. Vi har oplevet i min søns gamle børnehave, at pædagogerne var mest fokuseret på pigerne, måske fordi de selv er piger og ja, drengene kedede sig bare og det resulterede i at nogle hang på væggene og blev gjort til et problem, istedet for at man forsøgte at lave noget der interesserede dem.  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER