Ema

opskrifter uden mælk

27 indlæg i dette emne

Altså man kan jo få allergi af mange ting. Soya er en af de fødevarer, men det er nu engang det de fleste mælkeerstatningsting er lavet af. Er han allergisk over for andet end mælk?

Finder lige opskrifter m.m når Silke Elia er puttet.

Vi er ved at teste om han er allergisk overfor mælk, så vi ved det ikke endnu. Tusind tak fordi du vil bruge din tid på det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min datter havde mælkeallergi fra hun var cirka 5 måneder til 2 år gammel, hvor hun blev testet igen.

Jeg bor ikke i Danmark, men hvis det må være på engelsk kan jeg anbefale siden http://www.puredairyfree.co.uk/. Der er en fantastisk chokoladekage blandt andet. Jeg har også brugt siden: http://dk-kogebogen.dk/opskrift2/allergi/maelkefri/maelkefri.php

Astma-Allergi Forbundet har også nogle gode opskrifter online, jeg har især brugt deres opskrifter til jul. Men primært kan du altså udskifte det med enten vand og mælkefri smoer/margarine. Jeg synes det hjalp at se forskellige opskrifter, for ligesom at komme frem til hvilke af mine egne opskrifter jeg kunne bruge.

Du kan tilmelde dig nyhedsbrevet hos www.maelkeallergi.dk - man kan vist betale for medlemsskab, men indimellem kan man modtage en gratis ebog med opskrifter (jeg har en med julekager og en med opskrifter til børnefødselsdagen).

 

Mht soya, så anbefaler man ikke soyabaserede mælkeerstatning til babyer, da der er forhøjet risiki for at udvikle soyaallergi, hvis man ikke kan tåle komælk. Det hørte jeg først senere, saa hun har altså fået soyayogurter. Som mælkeerstatning fik hun et produkt, der hed Nutramigen. Den er baseret på mælk, men de fleste kan tåle den pga måden den er bearbejdet paa, men det bliver du nok rådgivet om. De har også opskrifter online.

 

Det er ikke så slemt, når du er kommet igang. Mit bedste råd er altid at tjekke ingredienserne – nogle gange er der mælkedele tilsat de underligste ting (en bestemt type havregryn herover feks) men derimod ikke i de ting du troede (tærtedej). Jeg blev faktisk overrasket over hvor let det er at tage ud at spise.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER