Solvej99

Undfange dreng eller pige?

28 indlæg i dette emne

Jeg har lige hentet en cyklus app, der hedder "Maybe baby".

I følge den så er der størst chance for at undfange en dreng den første uge efter menstruationen og størst chance for at undfange en pige den anden uge efter menstruationen.

Det har jeg da aldrig hørt om før? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det har jeg heller ikke hørt om før :unsure

Jeg har hørt, at der er større chance for at få drenge, hvis man har sex inden ÆL, fordi sædceller med både X og Y kromosomer svømmer langsomt, men lever længe. Og større chancer for at få piger lige efter æl, fordi sædceller med to X kromosomer svømmer hurtigt, men ikke lever så længe. Eller også var det omvendt :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg heller ikke hørt om før :unsure

Jeg har hørt, at der er større chance for at få drenge, hvis man har sex inden ÆL, fordi sædceller med både X og Y kromosomer svømmer langsomt, men lever længe. Og større chancer for at få piger, fordi sædceller med to X kromosomer svømmer hurtigt, men ikke lever så længe. Eller også var det omvendt :rolleyes

Ah... Jamen hvis det passer, så giver app'en jo egentlig nogenlunde mening :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke lige hørt/læst om det der. Men har hørt om det samme som Barbamama

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ah... Jamen hvis det passer, så giver app'en jo egentlig nogenlunde mening :)

Ja det tænkte jeg også lige. Jeg ved så overhovedet ikke, om der statistisk set er noget om det. Men altså herhjemme gjorde vi da en indsats op til ÆL, så det kunne måske godt give mening her :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heller ikke hørt om det.

Jeg har hørt om den som barbamama skriver om og så har jeg også hørt noget om, at det kan afhænge af kvindens ph værdi. Men om der er en præcis videnskab på området eller om det er gæt værk, det ved jeg ikke. Jeg tror dog det er ret sikkert at pige sædceller lever længere end drenge.

 

Jeg har en af hver og de er lavet efter samme metode, med hyppig :hump så for mig tror jeg det har være tilfældigheder at vi fik en af hvert køn og et spørgsmål om hvilken sædcelle der var tættest på, eller hurtigst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elefantino siger, at sandsynligheden for en pige er størst ved sex FØR ÆL og dreng EFTER ÆL (med andre ord i ugen op til ÆL = pige, efter ÆL = dreng)- men om det hænger sammen aner jeg ikke :P Her i huset laver manden piger, så det er lige meget :P :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror også at hvis det virkelig var muligt (og så nemt) at spekulere i det, så ville flere jo nærmest bare "vælge" køn selv.

Spurgte egentlig også kun fordi jeg undrede mig over at app'en oplyste det. Ikke fordi jeg selv spekulerer i det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe jeg kom til at tænke på how I met your mother, der er vist noget med, at man får en pige, hvis man spiser mange citroner og en dreng, hvis man spiser mange sild :D Der er vist mange gode bud. Jeg tror personligt ikke på, at man kan påvirke det ret meget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elefantino siger, at sandsynligheden for en pige er størst ved sex FØR ÆL og dreng EFTER ÆL (med andre ord i ugen op til ÆL = pige, efter ÆL = dreng)- men om det hænger sammen aner jeg ikke :P Her i huset laver manden piger, så det er lige meget :P :D

Ja det er jo så lige modsat :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe jeg kom til at tænke på how I met your mother, der er vist noget med, at man får en pige, hvis man spiser mange citroner og en dreng, hvis man spiser mange sild :D Der er vist mange gode bud. Jeg tror personligt ikke på, at man kan påvirke det ret meget :)

Nej der er masser af spøjse fif at tage af derude :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er jo så lige modsat :wacko

:rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fandt lige et sted på nettet, hvor der står at orgasme øger chancen for en dreng, mens ingen orgasme øger chancen for en pige :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elefantino siger, at sandsynligheden for en pige er størst ved sex FØR ÆL og dreng EFTER ÆL (med andre ord i ugen op til ÆL = pige, efter ÆL = dreng)- men om det hænger sammen aner jeg ikke :P Her i huset laver manden piger, så det er lige meget :P :D

Man skal aldrig sige aldrig. Min svigermor var overbevist om hun "kun" ville få drenge børnebørn, hun mener "kun" hendes sønner var i stand til at lave drenge og der er da også klar overvægt af drenge i familien. Hun var meget lang tid om at tro på at vores datter var en pige. Så hun har 4 børnebørn hvor 1 er en pige. Så man ved aldrig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fandt lige et sted på nettet, hvor der står at orgasme øger chancen for en dreng, mens ingen orgasme øger chancen for en pige :D

Det har jeg også hørt :D + at orgasme i det hele taget hjælper på chancerne for at undfange (altså orgasme for kvinden... At det virker bedst, når manden får det, er vel ikke nogen nyhed :lolhit)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man skal aldrig sige aldrig. Min svigermor var overbevist om hun "kun" ville få drenge børnebørn, hun mener "kun" hendes sønner var i stand til at lave drenge og der er da også klar overvægt af drenge i familien. Hun var meget lang tid om at tro på at vores datter var en pige. Så hun har 4 børnebørn hvor 1 er en pige. Så man ved aldrig :)

Hehe.. Det er selvfølgelig rigtigt :) I mandens familie er det så sjovt, at de er 5 søskende- 3 drenge og 2 piger. Pigerne har fået: 2 drenge - også en pige :) Den yngste har så netop fået endnu en dreng :) Og mændene har fået piger, hhv. 2, 1 og 3 :) Så da vi ventede M. Var det lidt spændende, om manden "førte familietraditionen" videre med at 3. Barn gav det andet køn- M. Er som bekendt en pige :D :wub Hvis det lykkedes os at blive gravide igen, så bliver det da spændende, om det bliver endnu en lækker pige :kuller eller om der kommer en sej knægt :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg også hørt :D + at orgasme i det hele taget hjælper på chancerne for at undfange (altså orgasme for kvinden... At det virker bedst, når manden får det, er vel ikke nogen nyhed :lolhit)

Det mener du alligevel :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fandt lige et sted på nettet, hvor der står at orgasme øger chancen for en dreng, mens ingen orgasme øger chancen for en pige :D

Så må jeg godt nok have kedelig sex :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg heller ikke hørt om før :unsure

Jeg har hørt, at der er større chance for at få drenge, hvis man har sex inden ÆL, fordi sædceller med både X og Y kromosomer svømmer langsomt, men lever længe. Og større chancer for at få piger lige efter æl, fordi sædceller med to X kromosomer svømmer hurtigt, men ikke lever så længe. Eller også var det omvendt :rolleyes

Det er omvendt som Ønskebebs siger :)

Og det er jo ikke fordi man så er sikker på det ene ell det andet, men det skubber sandsynlighedeene lidt, så det ikke er 50/50 men måske 49/51, men derfor er der jo stadig 49% sandsynlighed for det 'forkerte' ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fandt lige et sted på nettet, hvor der står at orgasme øger chancen for en dreng, mens ingen orgasme øger chancen for en pige :D

Hmm... jeg ville mene det var omvendt, da orgasmen hjælper de knap så hurtige, men stærke, piger fremad :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pigesædcellerne er mere levedygtige. Det andet har jeg heller ikke hørt om, og i det hele taget tror jeg ikke, man skal spekulere for meget på den slags teorier, som der også er flere herinde, der skriver :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg VED at pigesvømmere lever længst. Vil man ha piger skal man holde sig til sex nogle dage før æl, vil man ha drenge skal man vente til æl dagen og så gi den gas.

 

Jeg er rimelig sikker på at min søn er lavet lige på æl, vi var adskilt nogle dage inden og da vi sku sexe var jeg helt smattet af hvad jeg senere har lært nok var æl udflåd. Jeg er også meget sikker på at min ældste pige er lavet 4-5 dage før jeg fik æl, for på det tidspunkt var at lære æl tegnene min "prævention". Så gode svømmere svømmer længe. Med de to yngste "ved" jeg det ikke så nøje, men jeg tror at Lilly er lavet 2-3 dage før æl, det passer med at det var meget kort efter min mens og det passer med scanningerne.

 

Jeg har også læst at man kan gøre noget med kosten for at øge chancerne for det ene eller det andet. Stillinger og orgasme/ikke orgasme tror jeg ikke gør den store forskel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke på at det har noget at sige hvornår i perioden man har sex med hvilket køn det bliver.

Jeg har 3 piger. En som er lavet efter Æl, en lige på Æl dagen (har mange smerter når jeg har Æl) og en der sandsynligvis blev lavet før Æl.

Ligesom med stillinger og mad så tror jeg nu mere på at det er naturen som bestemmer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg heller ikke hørt om før :unsure

Jeg har hørt, at der er større chance for at få drenge, hvis man har sex inden ÆL, fordi sædceller med både X og Y kromosomer svømmer langsomt, men lever længe. Og større chancer for at få piger lige efter æl, fordi sædceller med to X kromosomer svømmer hurtigt, men ikke lever så længe. Eller også var det omvendt :rolleyes

Sædcellerne har altså kun et af hvert kromosom - enten et y eller et x. Det andet x-kromosom kommer fra ægcellen :-) det er rigtigt at y-kromosomet er meget mindre end x-kromosomet, men om det skulle betyde noget for sædcellens vægt eller hurtighed tror jeg er tvivlsomt. x/y kromosomet udgør jo kun 1 ud af de 22 kromosomer sædcellen bærer på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sædcellerne har altså kun et af hvert kromosom - enten et y eller et x. Det andet x-kromosom kommer fra ægcellen :-) det er rigtigt at y-kromosomet er meget mindre end x-kromosomet, men om det skulle betyde noget for sædcellens vægt eller hurtighed tror jeg er tvivlsomt. x/y kromosomet udgør jo kun 1 ud af de 22 kromosomer sædcellen bærer på.

Nå for søren, jamen I stand corrected then :) Jeg er ikke sådan videre skarp i biologi, så det kan jeg snildt have misforstået. :D Det var bare "pige-sædceller" og "drenge-sædceller", der var min pointe :) Om det så er realistisk at det har betydning, der tør jeg ikke kloge mig på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER