Solvej99

Undfange dreng eller pige?

28 indlæg i dette emne

Jeg kan ikke huske hvorfra men jeg har hørt det som et videnskabeligt fact at drenge-sædceller svømmer hurtigtst og pige-sædceller lever længst. Men det kan da godt være det er forældet eller ikke helt videnskabeligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan ikke huske hvorfra men jeg har hørt det som et videnskabeligt fact at drenge-sædceller svømmer hurtigtst og pige-sædceller lever længst. Men det kan da godt være det er forældet eller ikke helt videnskabeligt.

Den har jeg også hørt, men er heller ikke helt sikker på hvor videnskabeligt det er. Har også hørt at hvis de to første børn er af samme køn skulle der være 70 % sandsynlighed for at tredje barn også er det. Så med to drenge regner vi med at nr. 3 er en dreng også, hvis det altså nogensinde lykkes os at undfange nr. 3!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke huske hvorfra men jeg har hørt det som et videnskabeligt fact at drenge-sædceller svømmer hurtigtst og pige-sædceller lever længst. Men det kan da godt være det er forældet eller ikke helt videnskabeligt.

 

Jeg har også hørt det  :)  Drenge-sædceller skulle være hurtigst idet de ikke er så tunge (xy) i forhold til de sejlivede pige-sædceller (xx)  :)

Det giver også god mening: Alle jeg kender, som er blevet kunstigt befrugtet (hvilket efterhånden er 5 stk) har alle fået drenge, og insemineringen er foregået under ægløsning.

 

Jeg tror sgu på det :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER