Fru_Simonsen

Sidste opdatering #62

77 indlæg i dette emne

Hvis ikke i har overskud eller økonomi til endnu et barn, så ser jeg ingen skade i at I vælger dette foster fra. I skal jo også tænke på de børn i allerede har.

Og den der med at man kun fortryder de børn man ikke fik, synes jeg ikke holder. Jeg har selv valgt et fra engang, og det fortryder jeg ikke. Det var det rette valg på det tidspunkt, til trods for at jeg var skruk. JEG kunne ikke tilbyde det barn det jeg gerne ville, så det blev valgt fra for at jeg kunne gøre mit liv klar til mig selv og et kommende barn. For mig, skal børn ikke vælges til for hver en pris.

:kram :kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis ikke i har overskud eller økonomi til endnu et barn, så ser jeg ingen skade i at I vælger dette foster fra. I skal jo også tænke på de børn i allerede har.

Og den der med at man kun fortryder de børn man ikke fik, synes jeg ikke holder. Jeg har selv valgt et fra engang, og det fortryder jeg ikke. Det var det rette valg på det tidspunkt, til trods for at jeg var skruk. JEG kunne ikke tilbyde det barn det jeg gerne ville, så det blev valgt fra for at jeg kunne gøre mit liv klar til mig selv og et kommende barn. For mig, skal børn ikke vælges til for hver en pris.

:kram :kram :kram :kram

Helt enig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis ikke i har overskud eller økonomi til endnu et barn, så ser jeg ingen skade i at I vælger dette foster fra. I skal jo også tænke på de børn i allerede har.

Og den der med at man kun fortryder de børn man ikke fik, synes jeg ikke holder. Jeg har selv valgt et fra engang, og det fortryder jeg ikke. Det var det rette valg på det tidspunkt, til trods for at jeg var skruk. JEG kunne ikke tilbyde det barn det jeg gerne ville, så det blev valgt fra for at jeg kunne gøre mit liv klar til mig selv og et kommende barn. For mig, skal børn ikke vælges til for hver en pris.

:kram :kram :kram :kram

 

Jeg er noedt til at understrege, at jeg ikke siger, at man pr definition fortryder en abort. Men det er vel realistisk at tage med i sine overvejelser, at man kan komme til at fortryde det. Og jeg tror virkelig ikke, man fortryder at faa et barn. 

 

Og jeg fordoemmer ioevrigt ingenlunde en person, der vaelger en abort. Det er for mig helt personlige valg. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er af den opfattelse at hvis der er kærlighed til et barn, ja så handler det i bund og grund om at prioritere de andre ting omkring sig. Økonomien er måske stram, men er sikker på at det løser sig. Der er så mange muligheder for at blive hjulpet og valg som man selv kan tage for at ændre ens situation. Handlede det om en familie der skulle splittes ad pga. et barn mere, et voldelig ægteskab mm. havde jeg været fortaler for abort. Men det lyder til at i godt kan rumme et barn og det ,,bare'' er økonomien der skal på plads. 

Mange skriver . tænk på de børn i har, men dette forstår jeg ikke ? de får jo en søster eller bror mere, jeg tvivler stærkt på at børn vil føle at de går glip af ting de ikke engang vidste de havde i vente- det er en voksen måde at tænke på. Som jeg ser det skal børn høres, ses og elskes, så de har en tryg opvækst. Men ferie, spise ude, nyt tøj mm. er jo noget vi voksne tillægger værdi. 

 

Så jeg vil sige: følg dit hjerte! Og få alt det hjælp der er muligt  :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er noedt til at understrege, at jeg ikke siger, at man pr definition fortryder en abort. Men det er vel realistisk at tage med i sine overvejelser, at man kan komme til at fortryde det. Og jeg tror virkelig ikke, man fortryder at faa et barn. 

 

Og jeg fordoemmer ioevrigt ingenlunde en person, der vaelger en abort. Det er for mig helt personlige valg. 

Den var nu heller ikke møntet på dig Camilla :kram2

 

Den sætning kommer bare altid når der er disse tråde, og jeg føler bare den er lidt forkert. I mit hoved virker det bare som om folk siger at det eneste rigtige er at beholde. Og det mener jeg bare ikke altid at det er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den var nu heller ikke møntet på dig Camilla :kram2

 

Den sætning kommer bare altid når der er disse tråde, og jeg føler bare den er lidt forkert. I mit hoved virker det bare som om folk siger at det eneste rigtige er at beholde. Og det mener jeg bare ikke altid at det er :)

 

Det ved jeg godt  :kiss

 

Jeg ville bare vaere ked af at vaere opfattet saadan ;)

 

Det er det heller ikke i min verden, men der er meget, der taler for at faa det barn, synes jeg selv. Men jeg er ikke TS, saa jeg kan jo ikke maerke, hvordan det foeles. Derfor haaber jeg ogsaa, at de har en eller to personer, der er taet paa dem, som kan rumme dem og situationen nok til at stoette og hjaelpe til klarsyn, om det saa er det ene eller det andet, der er skal ske for dem og deres liv. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil bare sige, at det er ok at vælge fra pga praktik og økonomi. Det er altså ok.

Enig, det er helt ok!

Mærk efter i din mave og sørg for at støtte dig godt op af din mand og evt familie i denne her beslutning! Det skal nok gå alt sammen!

Kram heefra! <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ved jeg godt  :kiss

 

Jeg ville bare vaere ked af at vaere opfattet saadan ;)

 

Det er det heller ikke i min verden, men der er meget, der taler for at faa det barn, synes jeg selv. Men jeg er ikke TS, saa jeg kan jo ikke maerke, hvordan det foeles. Derfor haaber jeg ogsaa, at de har en eller to personer, der er taet paa dem, som kan rumme dem og situationen nok til at stoette og hjaelpe til klarsyn, om det saa er det ene eller det andet, der er skal ske for dem og deres liv.

Jeg opfatter dig bestemt ikke sådan, og tror heller ikke andre gør :kiss

Jeg håber også de finder nogen fortrolige at vende det med. For det er så nemt for alle os skrukke kvinder (evt også med luft i økonomien) at sige at man bare skal vælge til, og man finder råd og plads uanset. Men virkeligheden kan sagtens være en anden når man står i det. Kærlighed er desværre ikke altid nok, efter min mening.

Håber TS og hendes mand finder en god løsning for dem :kram2 :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en meget hård og træls samtale med manden i går :(
Han har ikke lyst. Kan ikke se hvordan alting skal kunne fungerer med et barn mere lige nu. Alt skal laves om, og han kan ikke overskue det. Han græd faktisk til sidst, og sagde at han var bange for hvordan fremtiden så ud :boo 
Så sad jeg der med alle mine gode ider, alle mine strategier, alle mine positive tanker og intet trængte igennem... Han kan ikke se det for sig. Særligt det at vi så er tvunget til at sælge bilen står han helt af på. Han kan ikke forestille sig, at det bliver sjovt eller godt for mig at gå hjemme og passe vores børn. Han kan ikke se hvordan vi skal kunne komme rundt med offentlig transport, når vores familie bor henholdsvis 45 min væk (i bil!) og 35 min væk. Det bliver kringlet, det kan jeg godt se.
 

Et eller andet sted, så har jeg ligeså meget brug for ro i vores liv og overblik over situationen :( Jeg synes også det er uoverskueligt. Det er så svært når ens ansvarsfølelse overfor det liv man har nu, modstrider de følelser man har i sit hjerte. Der er så mange ting vi gerne vil! Nu har vi taget 2 år med 2 graviditeter og alt hvad der dertilhører af søvnløse nætter og udmagrethed pga. de konstante krav. Jeg har også svært ved at finde modet og overskuddet til at vælge til denne gang. Jeg vil jo gerne have nr. 4. Bare ikke før om 10 år. Hvis det kan lade sig gøre til den tid- fedt! Hvis ikke, så har vi 3 dejlige børn som vi nyder og nusser om.

 

Det korte af det lange bliver at jeg ringer til lægen i dag, og beder om at blive sat igang medicinsk.

I dag er jeg 4+2-3-4 etellerandet efter egen hovedregning. Hvis det her skal ske, så skal det være NU, inden der kommer hjerteslag og det begynder at ligne noget. Jeg kan næsten ikke holde tanken ud altså :boo Men jeg føler at jeg skylder min mand det. Vores i forvejen pressede økonomi. Vores i forvejen 3 små børn.
Nogen gange er det sku bare ikke fedt at være voksen, og skulle tage ansvar :(
Jeg er iøvrigt gravid på en kobberspiral. Manden har meddelt at han har en tid hos lægen på fredag til snak om vasektomi.

 

Tak for al jeres støtte og indput. Det var rart lige at vende det her med nogen
:kram 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram. Godt at i fik snakket om det.

Husk nyde jeres børn og hinanden. Og det er helt ok at være ked af det! For det er da en røv ærgerlig situation at stå i. Håber at det hele kommer til at forløbe problem frit.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

:kram2 :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram  :kram  :kram It sucks at være voksen engang imellem !

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

 

Godt at I faar snakket aabent om det. Det maa vaere svaert for jer begge, men I maa staa sammen og fortael din mand, at du har brug for al den kaerlighed, han kan give dig i det her. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en tid 14.20. Undersøgelse og henvisning til nærmeste sygehus, hvor jeg skal scannes og instrueres i hvad der skal ske. Pyha.... Gad vide om det allerede bliver i dag så?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en tid 14.20. Undersøgelse og henvisning til nærmeste sygehus, hvor jeg skal scannes og instrueres i hvad der skal ske. Pyha.... Gad vide om det allerede bliver i dag så?

 

Faa passet jeres boern og tag afsted sammen - jeg tror det er vigtigt for dig og jer, at I gaar igennem det sammen.  :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Faa passet jeres boern og tag afsted sammen - jeg tror det er vigtigt for dig og jer, at I gaar igennem det sammen.  :kiss

Det kan ikke lade sig gøre. De er i inst. og far er på arbejde. Han kan ikke tage fri - han skal være der til kl. 18 i dag, og det er mig der skal hente børnene.

 

*hovedpine

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan ikke lade sig gøre. De er i inst. og far er på arbejde. Han kan ikke tage fri - han skal være der til kl. 18 i dag, og det er mig der skal hente børnene.

 

*hovedpine

 

Kan du ikke få noget familie eller en veninde til at komme og hjælpe eller hente?

 

Min mor var igennem en medisinsk abort for nogle år siden og hun fik det altså ret skidt, men kraftige mens smerter. osv.

 

Håber at alt kommer til at gå godt!

 

Men må nok indrømme at jeg nok ville have insisteret på at manden tog en sygedag, så du ikke skulle gennem dette alene!

 

Sender mange positive tanker og kram!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, jeg er så ked af det :boo  :boo :boo Tårerne triller og triller.... Jeg er bare ikke klar til det her :(

 

Jeg ringer ind og aflyser min tid :boo 
 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Din mand skal da bare meddele hans chef at du skal på sygehuset og så få fri. Det rager ikke chefen hvad du skal derude, men der må da være forståelse for at der er brug for ham...

Børnene synes jeg også i skal få andre til at hente :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, jeg er så ked af det :boo  :boo :boo Tårerne triller og triller.... Jeg er bare ikke klar til det her :(

 

Jeg ringer ind og aflyser min tid :boo 

 

:Kram du har brug for noget støtte! Kan godt forstå at du ikke kan gå igennem det selv. Har du snakket med din mand?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

:kram du har brug for noget støtte! Kan godt forstå at du ikke kan gå igennem det selv. Har du snakket med din mand?

 

Jeg er helt enig - I maa staa sammen, du kan ikke klare dte alene og det skal du heller ikke  :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har skrevet et langt brev til min veninde i dag, og hun blev rigtig glad for at jeg rakte ud til hende... Hun forslog at vi ses en af dagene, så kan vi alle 4 tale om det sammen. Vi har brug for andre øjne på den her "sag"...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har sådan haft lyst til at skrive hele dagen, men jeg kan ikke samle mig om det lige nu. Jeg har alt for meget støj i hovedet til at få det ned på skrift.

 

Ville bare lige sige at jeg læser alt, og gumler på alt.

Det her er så trist og hårdt :(

Du får også lige et stort knus fra mig  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER