Sevena

Hvor sover baby henne?

8 indlæg i dette emne

Hvor sover jeres babyer henne?

Siden jeg fødte har vores lille Victor ikke kunne sove ret længe ad gangen når vi putter ham i liften, vugge, sofa osv. Men hvis han ligger hos mig/ved siden af mig, så sover han! Og også hele natten. Det er selvfølgelig rigtig hyggeligt :) men også en belastning. Det betyder bl.a. at når han skal puttes til nat ved 20 tiden, så er jeg dømt til at blive i sengen resten af aftenen og natten :(

Så sover jeres babyer også hos jer? Eller hvad har I gjort for at de små sover andre steder?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor sover jeres babyer henne?

Siden jeg fødte har vores lille Victor ikke kunne sove ret længe ad gangen når vi putter ham i liften, vugge, sofa osv. Men hvis han ligger hos mig/ved siden af mig, så sover han! Og også hele natten. Det er selvfølgelig rigtig hyggeligt :) men også en belastning. Det betyder bl.a. at når han skal puttes til nat ved 20 tiden, så er jeg dømt til at blive i sengen resten af aftenen og natten :(

Så sover jeres babyer også hos jer? Eller hvad har I gjort for at de små sover andre steder?

Puha det kan blive eb lang nat så :) .

Altså jeg putter ikke sinus på noget bestemt tidspunkt , han går i seng når jeg går i seng , ellers sover han på sofaen pakket godt ind i dynen , og når jeg går i seng så ligger han i vuggen ved siden af . Det er så ikke hver nat han synes det er lige spændende så kommer han op ved siden af mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men vuggen ligger helt op af min seng ved ikke om det hjælper :) .. Der ligger han de fleste dage fra ca 24 tiden til kl 6 ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Olivia sover svøbt i sin dyne i liften om dagen og om natten sover hun ved siden af mig i sengen. Det gjorde Sophia også de første 4-5 uger, og derefter kom hun i liften om natten også.

 

Det er jo ganske naturligt at de vil være tæt på mor, de har jo kun været vandt til at ligge inde i hende før :) Så jeg ser det som en proces, at de kommer længere og længere væk. Nu er hun ikke længere "en del af mig", men stadig meget tæt med mig, så ryger hun i liften, så tremmesengen og om et halvt års tid på eget værelse :)

I øvrigt finder Olivia bedst ro om dagen, hvis vi går rundt med hende svøbt i dynen ind til/lige før hun falder helt hen.

Hvis du ikke allerede svøber Victor, vil jeg på alle måder anbefale det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville i øvrigt ikke bruge krudt på at skabe en fast rytme her de første par måneder. Mere tænke at de sjældent holder til at være vågne i mere end 1-1½ time af gangen :) Men selvfølgelig holde fast i at nat er nat, og der snakker vi ikke, minimal belysning med pusling og sådan :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter falder klart til ro ved at blive svøbt.

Hun får somme tider en lur på maven af mig fordi det er hyggeligt, men den lange søvn foregår i vuggen. Jeg har oplevet at hun lige trængte til at falde hen i mine arme før hun blev lagt. Så har jeg gået roligt rundt med hende i bløde vuggende eller duvende bevægelser til hun faldt til ro og så lagt hende ned halvvejs inde i søvnen. Det har virket godt.

Vi gør noget ud af at der slukkes for fjernsyn og skrues ned for lys, og at der ikke er ekstra service om natten, så hun mærker allerede nu hvornår det er bedst at være vågen. Men jeg vælger ikke en rytme for hende endnu. Hun får bare oplevelsen af at det er sjovere at være vågen om dagen når mor og far kigger interesseret end om natten hvor de halvsover mens hun spiser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan se, at jeg fik skrevet "skal puttes til nat", jeg mener selvfølgelig ikke SKAL. Det er fordi han ofte selv viser tegn på træthed et sted mellem 19.30-21, og det er også der han sover den længste strækning uden opvågning... - hvis jeg altså er i nærheden ;)

Jeg svøber ham og kan også have held med at flytte ham i liften i løbet af dagen, når han sover tungt. Men om natten gider jeg bare ikke tage den kamp, fordi han vågner kort efter igen.

Jeg har liften ved siden af mig, så det er ikke det der er problemet. Jeg tror jeg fortsat vil lade ham ligge ved siden af mig og så bare se tiden an og øve at sove i liften om dagen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lukas sover i sin egen seng om natten og om dagen så ligger han enten i liften eller oppe på min mave :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER