Forunderligt

Vitaminpillen - hun nægter at spise den

15 indlæg i dette emne

Nogen som har gode tips at dele af?

 

Både læge og zoneterapeut har anbefalet at Lilly får vitaminpille fordi hun er syg så ofte. Men hun vil bare ikke ha den. Jeg kan nogen gange få hende til at putte den i munden, så sutter hun lidt på den og spytter så ud. Jeg har prøvet at knuse den og blande i saftevand. Det ville hun ikke drikke. Hun får Bio Gaia dråber på sin havregrød og de smager ikke af noget så ingen problemer med dem.

 

Kan det betale sig at prøve at putte den i maden? Hvilken slags mad/drikke? 

Eller findes der nogle dråber hun kan få i stedet? 

Er der et mærke vitaminpiller som det er mere sandsynligt hun kan li? Dem jeg har er Matas stribede børnevitaminer

Jeg har set man kan få nogle vitaminpiller som ligner vingummi bamser, nogen som har erfaringer med dem?

:help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har ikke erfaring med hverken Matas' eller de der vingummi-vitaminer, men Mar elsker sine spektro kids (vi brækker dem bare over i kvarte, for de er ret store) og jeg ved at min storebrors unger er ret vilde med dem fra multitabs.

Hvis hun ikke engang vil have den i saftevand, så tror jeg umiddelbart at det bliver svært, men måske kan du camouflere det i sovs til aftensmaden eller måske i en drue? Ej jeg ved det ikke :unsure

Hvor store er pillerne? Hvis de er for store kan det være, at hun mister tålmodigheden med at spise dem og derfor spytter dem ud igen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Proev enten Kinder Vital, som er flydende:

http://www.klubaebleboern.dk/ma-man-give-babyer-vitaminpiller-skal-man-det/

 

Ellers kan jeg anbefale Spektro Kids. Dem kan du knaekke i 2 eller 4. Noah elsker dem og faar en dagligt, selvom der staar to... han er saa lille og spiser ok, at jeg vurderer, det er fint. (Obs, ikke Spektro Barn)

http://www.klubaebleboern.dk/tisser-dit-barn-vitaminerne-ud/

 

Jeg kender ikke vingummivitaminerne, men er det de der Bamse Bomstaerk, maaske? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke så meget om børn og vitaminpiller (endnu), men jeg prøvede selv matas' gravitamin under min graviditet, og ADDR de smagte så frygteligt! Jeg tror de havde sparet på glasuren eller et eller andet, jeg kunne slet ikke holde smagen ud, og das let ikke samtidig med graviditetskvalme. Så jeg ville selv smage på en af hendes vitaminet, og så ellers prøve et andet mærke.

Håber det løser sig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har set et enkelt barn spise de der vingummi nogen, men om de er gode ved jeg ikke, det var vist hovedsageligt pga gluten allergi at de valgte dem.

Jeg er ikke sådan selv hooked på tanken om vingummi om morgenen, men hvis Mie ikke kunne lide sine vitaminer ville jeg nok give det et forsøg.

Måske du kan skrive til jala helsekost omk. Mulighed for smagsprøver?

Mie for livol multi tabs og dem elsker hun og så deres D-vitamin. Jeg vil godt give lidt mere for noget ekstra kvalitet når hun har tømt glasset. Hun får ikke hver dag, men sådan lidt sporadisk når jeg lige kommer i tanke om det, når hun er syg og/eller småtspisende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har dem fra Multitabs fra apoteket, hvor man selv kan blande forskellige smage. Mine børn er helt vilde med dem. Så jeg ville prøve et andet mærke og se om ikke det hjælper.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har dem fra Multitabs fra apoteket, hvor man selv kan blande forskellige smage. Mine børn er helt vilde med dem. Så jeg ville prøve et andet mærke og se om ikke det hjælper.

Du kan evt høre i din vennekreds om du må få nogle piller, som de bruger til deres børn, så du ikke skal investere i en masse forskellige pakker vitaminpiller.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spektro er ok nemme at tygge i, i hvert fald, og smagen er meget hindbaer-agtig(ogsaa i lugt, hold ta fast, men de har ikke kunstige smagsstoffer i, bare koncentrerede... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg giver Luna hendes Livol i hel tilstand, tror hun det er et bolche der skal suttes på og leges med.

lægger jeg den mellem to skeer og giver den et lille tryk, så den bliver i 4-6 stykker og giver hende det på skeen, så spiser hun den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har da vi gik fra dråber til alm vitaminpille, knust pillen og blandet den i lidt af havregrøden om morgenen og den har de taget uden problemer. Og senere delte jeg den i 4 og så spiste de selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille får de der tygge-nogen fra livol.. Hun kommer flere gange om dagen og siger "vitamin!" Og peger derop - så de er et hit!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres inputs. Nu har jeg da lidt ideer til andre mærker osv. hvis det skulle blive nødvendigt at skifte.

 

Jeg smagte på vitaminpillen fra Matas, den smagte meget mildt, ikke grimt. Så jeg prøvede at knuse den mellem to skeer og blande i havregrøden i morges, bare i de første 5-6 skefulde, og hun spiste det uden ballade  :yay så indtil videre tror jeg det er fremgangsmåden. Jeg tror måske bare, som nogen af jer foreslog, den er lidt for stor/hård så den blir et bolche hun syns tager lidt for længe at sutte i sig til at det er spændende.

:tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille får de der tygge-nogen fra livol.. Hun kommer flere gange om dagen og siger "vitamin!" Og peger derop - så de er et hit!

Endnu engang blir jeg liiiidt misundelig på Camilles talefærdighed, hvor er hun dygtig. Lilly er kun 1½ måned yngre og sniger sig ikke op på meget andet end "tadaaa" som vist betyder SÅDAN og går med næsten alle handlinger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå knuste vitaminer i havregrøden virkede kun 1 gang, siden har hun spyttet havregrøden ud og jeg tør ikke blive ved at forsøge for jeg vil nødig have hun helt skal nægte at spise grød.

 

Så har jeg prøvet at købe Livol børnevitamin med jordbær, den blev suttet på i 15 sek og så spyttet ud, ligesom de andre  :rolleyes  kors.

 

Tænker jeg kan give Spektro Kids en chance men ellers er jeg godt nok ved at være løbet tør for smarte ideer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Proev... ellers draaberne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER