AnnikaF

Tilbehør til kalveculotte

12 indlæg i dette emne

Bum bum - nogen gode ideer? Det behøver ikke være kæmpe besværligt, må gerne kunne laves om formiddagen (der sover drengene sådan en god lur) og så skal det selvfølgelig være toplækkert :) For min mor har nemlig fødselsdag i morgen og den fejrer vi her hos os :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis jeg skal lave noget nemt laver jeg pikant kartoffelmos (med ost og persille). Det kan laves og puttes i en ildfastfad og så bare bages i ovnen lige op til vi skal spise...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm det kunne godt være en mulighed sammen med noget salathalløj. Hvilken ost bruger du? Kunne jeg evt. lokke en opskrift ud af dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er store fan af bønner i bacon, honningmarinerede timian-gulerødder og hasselback kartofler med rødvinssauce. :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi lavede det lige igår og fik en salat af gulerødder, squash, agurk( strimlet med kartoffelskrælleren), finthakket fennikel, sesamfrø og en dressing af olivenolie, valnøddeolie, citron, salt og peber.

Så fik vi bagte fyldte peberfrugter med smørstegte svampe og fetaost..

Og svampesovs..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm det kunne godt være en mulighed sammen med noget salathalløj. Hvilken ost bruger du? Kunne jeg evt. lokke en opskrift ud af dig.

Mener det er

1 kg kartofler *(kogte naturligvis)

1,5 pakke buko den grønne ost med urter

1 æg

1 god håndfuld hakket persille

Mælk til det har den rette konsistens

 

25 min ved 200 grader

 

Tjekker lige min opskrift når jeg kommer hjem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er store fan af bønner i bacon, honningmarinerede timian-gulerødder og hasselback kartofler med rødvinssauce. :yay

Dét lyder også lækkert! Åh hvad skal jeg dog vælge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi lavede det lige igår og fik en salat af gulerødder, squash, agurk( strimlet med kartoffelskrælleren), finthakket fennikel, sesamfrø og en dressing af olivenolie, valnøddeolie, citron, salt og peber.

Så fik vi bagte fyldte peberfrugter med smørstegte svampe og fetaost..

Og svampesovs..

Lyder lækkert :) Svampe er dog no-go for min mand - noget vås om konsistensen ;) Men salaten måske :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener det er

1 kg kartofler *(kogte naturligvis)

1,5 pakke buko den grønne ost med urter

1 æg

1 god håndfuld hakket persille

Mælk til det har den rette konsistens

25 min ved 200 grader

Tjekker lige min opskrift når jeg kommer hjem...

Tak :) Hvis ikke i morgen, så skal det da i hvert fald prøves en anden dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi får altid timiankartofler til: grovthakkede løg svitses i olie, kogte pillede asparges kartofler kommes i og drysses med timian.

Og så broccolisalat. Der er mange varianter men vi lave altid af dampede broccoli, bacon, rødløg og miracle wip :)

Og så rødvinsauce :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi får altid timiankartofler til: grovthakkede løg svitses i olie, kogte pillede asparges kartofler kommes i og drysses med timian.

Og så broccolisalat. Der er mange varianter men vi lave altid af dampede broccoli, bacon, rødløg og miracle wip :)

Og så rødvinsauce :)

Det lyder heller ikke dumt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå - vi er endt på oksecuotte i stedet og så med bagekartofler, hvidløgssmør og rødbede/brombær salat til - og jeg glæder mig kæmpe meget :)

Tak for ideerne!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER