mille1981

Maling af Trip Trap stol

5 indlæg i dette emne

Vi har arvet en gammel trip trap stol der er meget slidt... Jeg ønsker ikke at ofre det vilde på den, så overvejede at male den selv.

 

Maling er jo pænt dyrt, så hvad er det værste der kan ske hvis jeg bare maler den med noget af det maling vi har stående i forvejen?

 

Jeg har altid malet "efter malerens anvisning", med grunder og de rigtige typer maling osv, men bliver det noget helt ged, hvis jeg bare sliber den ned og så maler den med helt alm. vægmaling? Evt. med en høj glans, hvis jeg kan finde noget sådan?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville bruge noget maling til træ. Vægmaling tror jeg ikke du får et godt resultat med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hørt om nogle, der har fået den malet hos en autolaker, og har fået et rigtig flot resultat ud af det :)

 

Hvis du skal male den selv, ville jeg tro at det er bedst at spraymale, så du får en ensartet flade. Rens den godt, giv den en slibning (både for at fjerne snavs men også for at fjerne den ujævnhed der er i lakken. Hvis den er meget slidt kan det godt være I skal slibe lakken helt ned og give den et nyt lag inden i maler. Men prøv at forhøre et byggemarket eller malerforretning ad inden - i kan jo evt tage fodpladen med, det er jo tit den, der er mest slidt ;)

 

Vægmaling er jo sådan set lavet til bare at se pænt ud, ikke til at blive slidt. Uden at vide så meget om maling kan jeg forestille mig, at den kan komme til at skalle, fordi den ikke kan binde ordentligt, og alt efter hvor høj glans du har valgt, vil den smitte af, når du tørrer den efter. Jeg ville ikke bruge vægmaling :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hørt om nogle, der har fået den malet hos en autolaker, og har fået et rigtig flot resultat ud af det :)

Det har vi ! Og den er blevet så fin.

Vi fik den malet i Søbysøgård statsfængsel (Fyn). De har rimelige priser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER