Påskesen

Sommerferie, hvor ?

19 indlæg i dette emne

Syntes altså det er noget rod at kigge rundt i på nettet når man nu ikke selv har været alle stederne :D Vores datter vil være 1 år til sommer, og vi skal afsted 1 uge i enten 29, 30 el. 31

Vi vil gerne på badeferie, og vil egentlig rigtig gerne til Grækenland, men det er jo bare sindsyg varmt på den tid. Det skal være børnevenligt, med pool, helst i lejlighed og så må det altså max. koste 8000,-  for fly t/r og overnatning.

Vi har snakket lidt om at finde en afbudsrejse, men jeg har det altså godt med at planlægge :D

 

Vil i ikke komme med jeres gode feriesteder, ideer, hoteller, byer eller lande der er lækre, billige tips mm. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror 8000 er for lidt, hvis det er til Grækenland. Vi har været på Kefalonia, som ikke er så turistet som andre græske øer. Super fin ø med fine ting at se, men det er nok nødvendigt at leje bil.

Generelt er de græske øer dyre at være på pga krisen, vi synes i hvert fald at priserne var meget danske, hvis ikke dyrere.

Jeg tror vi gav 12-13.000 for en uge for nogle år tilbage. Det var i en lejlighed på et hotel, men uden mad. (Og det var ikke en luksuslejlighed!) Tror vi brugte 20.000 på en uge med mad, bil, seværdigheder.

Jeg har også været på gran carnaria, det var meget charter med charter ovenpå og maden var ikke fantastisk (men vi købte så en masse lækkert brød, ost, pølse mv og spiste i lejligheden i stedet. Dog var det lidt billigere - både rejsen og opholdet :)

Her gav jeg (rejste med nogle veninder) 4500 (det var dog i januar sidste år)

I det hele taget skal I være opmærksomme på om øen er klapvognvenlig. :)

Min nabo, som har en datter (som er født dagen efter Vega) rejser til Mallorca, det skulle være rigtig børnevenligt :)

Vores sommerferie bliver i Danmark. En uge i sommerhus med min mor, søskende+Kærester,+niece og en uge med sejlbåden med min svigerfar.

Håber I finder et rigtig godt sted :wee

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror desværre heller ikke at i kommer langt for 8000 når det er lige i industriferien i gerne vil rejse. Det er der rejserne er aller dyrest!

 

Hehe og så læste jeg det som "hest i lejlighed" det tvivler jeg også på at i finder :oops

 

Men Grækenland, Spanien, Italien og lign, er jo SUPER lækre steder.. Men temp kan godt blive nær de 40, så det er jo også en del med en lille tænker jeg. Vi var i Athen og på en ø der hedder Poros (ikke særllig kendt) i juli måned i... 07 mener jeg det var. Der var temp 48 grader og vi var ved at dø!! Men det var stadig en god ferie :) Elsker grækenland og at spise hvidløg hver eneste dag :D namme.

 

Jeg tænker i kan overveje at rejse med nogle af de kendte rejseselskaber, spies, wing, startour hvad de ellers hedder, og så finde børnevenlige hoteller, med gode børne pools også.

Alternativt så overvej at bliv hjemme i DK. Der er godt nok mange lækre steder. Jeg har selv en ide om at mine børn skal lærer deres eget land at kende via ferier. Jeg havde selv en skøn barndom sådan. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror 8000 er for lidt, hvis det er til Grækenland. Vi har været på Kefalonia, som ikke er så turistet som andre græske øer. Super fin ø med fine ting at se, men det er nok nødvendigt at leje bil.

Generelt er de græske øer dyre at være på pga krisen, vi synes i hvert fald at priserne var meget danske, hvis ikke dyrere.

Jeg tror vi gav 12-13.000 for en uge for nogle år tilbage. Det var i en lejlighed på et hotel, men uden mad. (Og det var ikke en luksuslejlighed!) Tror vi brugte 20.000 på en uge med mad, bil, seværdigheder.

Jeg har også været på gran carnaria, det var meget charter med charter ovenpå og maden var ikke fantastisk (men vi købte så en masse lækkert brød, ost, pølse mv og spiste i lejligheden i stedet. Dog var det lidt billigere - både rejsen og opholdet :)

Her gav jeg (rejste med nogle veninder) 4500 (det var dog i januar sidste år)

I det hele taget skal I være opmærksomme på om øen er klapvognvenlig. :)

Min nabo, som har en datter (som er født dagen efter Vega) rejser til Mallorca, det skulle være rigtig børnevenligt :)

Vores sommerferie bliver i Danmark. En uge i sommerhus med min mor, søskende+Kærester,+niece og en uge med sejlbåden med min svigerfar.

Håber I finder et rigtig godt sted :wee

 

De 8000 er bare for fly t/r go overnatninger. Så vidt jet kan se kan det godt lade sig gøre, men problemet er bare at jeg ikke kender de steder den så vil have os til haha Så derfor syntes jeg det er svært at finde ud af om det er børnevenligt. 

Vi var selv på bryllupsrejse på Kreta og det var vildt lækkert, og også derfor vi gerne vil til Grækenland igen. Men tror altså bare det bliver for varmt, der kan jo blive op til 40 grader. 

 

tak for svar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror desværre heller ikke at i kommer langt for 8000 når det er lige i industriferien i gerne vil rejse. Det er der rejserne er aller dyrest!

 

Hehe og så læste jeg det som "hest i lejlighed" det tvivler jeg også på at i finder :oops

 

Men Grækenland, Spanien, Italien og lign, er jo SUPER lækre steder.. Men temp kan godt blive nær de 40, så det er jo også en del med en lille tænker jeg. Vi var i Athen og på en ø der hedder Poros (ikke særllig kendt) i juli måned i... 07 mener jeg det var. Der var temp 48 grader og vi var ved at dø!! Men det var stadig en god ferie :) Elsker grækenland og at spise hvidløg hver eneste dag :D namme.

 

Jeg tænker i kan overveje at rejse med nogle af de kendte rejseselskaber, spies, wing, startour hvad de ellers hedder, og så finde børnevenlige hoteller, med gode børne pools også.

Alternativt så overvej at bliv hjemme i DK. Der er godt nok mange lækre steder. Jeg har selv en ide om at mine børn skal lærer deres eget land at kende via ferier. Jeg havde selv en skøn barndom sådan. :)

De 8000 er bare for fly t/r go overnatninger, så get burde kunne lade sig gøre. Jeg tænkte at hvis der nu var nogle herinde der havde gode erfaringer med hoteller mm. så kunne jeg måske spare nogle penge ved at booke det hele selv ;) Jeg tror desværre også Grækenland er out of the question pga. varmen. Det er ellers bare mega lækkert! Jeg har kigget lidt ved de forskellige, men af en eller anden grund er jeg bare sådan i tvivl :D 

DK er det helt sikkert at det ikke bliver. Vi regner med at jeg skal være gravid næste sommer, og sidste sommer var jeg jo også gravid, hvor vi ingen steder kunne komme, så i år vil vi gerne afsted :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De 8000 er bare for fly t/r go overnatninger. Så vidt jet kan se kan det godt lade sig gøre, men problemet er bare at jeg ikke kender de steder den så vil have os til haha Så derfor syntes jeg det er svært at finde ud af om det er børnevenligt.

Vi var selv på bryllupsrejse på Kreta og det var vildt lækkert, og også derfor vi gerne vil til Grækenland igen. Men tror altså bare det bliver for varmt, der kan jo blive op til 40 grader.

tak for svar :)

Men hvis det er med fly og overnatninger, så tror jeg heller ikke 8000 er nok? Altså det betalte vi jo 12.000 for? Men mener faktisk, at vi bookede igennem startour, så hvis du booker selv, så er der måske penge at spare?

Måske kig på alle rejseselskabers børnevenlige hoteller og så evt selv søg efter dem på hotels.com? For at booke uden om rejseselskabet? (Husk så forsikring :) )

Ellers brug tripadvisor, for at se anmeldelser/billeder af hoteller.

Ved ikke hvor varmt Spanien er om sommeren. Kan I forresten rejse på et andet tidspunkt? Både i forhold til varmen og prisen?

Tænk at du er gravid næste sommer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hvis det er med fly og overnatninger, så tror jeg heller ikke 8000 er nok? Altså det betalte vi jo 12.000 for? Men mener faktisk, at vi bookede igennem startour, så hvis du booker selv, så er der måske penge at spare?

Måske kig på alle rejseselskabers børnevenlige hoteller og så evt selv søg efter dem på hotels.com? For at booke uden om rejseselskabet? (Husk så forsikring :) )

Ellers brug tripadvisor, for at se anmeldelser/billeder af hoteller.

Ved ikke hvor varmt Spanien er om sommeren. Kan I forresten rejse på et andet tidspunkt? Både i forhold til varmen og prisen?

Tænk at du er gravid næste sommer! det er så dejligt for jer :)

Jeg har fundet nogle rejser hvor vi godt kan komme afsted for 8000 men manden vil gerne spare endnu mere  :rolleyes Ja jeg tænker også at der kunne være penge at spare ved at sammensætte det selv. Tror det billigste jeg har kunne finde er 6000,- 

Vi kan desværre ikke rejse på andre tidspunkter da det er fordi det er der at dp har ferie, så jeg skal alligevel holde ferie der. Tror ikke det falder i god jord på arbejde hvis jeg beder om en uge mere i sommerferieperioden, når jeg kun lige er kommet tilbage haha og syntes også det bliver for meget fri så :) 

Ja Spanien har vi også overvejet :) 

Og wuhuuu glæder mig allerede til at gå igang med pb 2  :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fundet nogle rejser hvor vi godt kan komme afsted for 8000 men manden vil gerne spare endnu mere :rolleyes Ja jeg tænker også at der kunne være penge at spare ved at sammensætte det selv. Tror det billigste jeg har kunne finde er 6000,-

Vi kan desværre ikke rejse på andre tidspunkter da det er fordi det er der at dp har ferie, så jeg skal alligevel holde ferie der. Tror ikke det falder i god jord på arbejde hvis jeg beder om en uge mere i sommerferieperioden, når jeg kun lige er kommet tilbage haha og syntes også det bliver for meget fri så :)

Ja Spanien har vi også overvejet :)

Og wuhuuu glæder mig allerede til at gå igang med pb 2 :wub

Nåhr ja, O skal jo i DP lige om lidt :glad :wee , så kan jeg godt se, at det skal være der :)

Håber I finder et rigtig godt sted :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mallorca??? Min bedste charter ferie var på Mallorca og jeg VED der er lækre børnevenlige hoteller der! Temp er menneskelige og man kan komme rundt de fleste steder med klapvognen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg vil nok sige at det er umuligt for jer at tage ud og rejse - mest fordi vi ikke skal og det vil være SÅ synd for Vigga hvis Olivia bare kommer hjem helt solbrun og smækker lækker og har datet en masse græske fyre - det synes jeg måske ikke helt I har tænkt over? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg vil nok sige at det er umuligt for jer at tage ud og rejse - mest fordi vi ikke skal og det vil være SÅ synd for Vigga hvis Olivia bare kommer hjem helt solbrun og smækker lækker og har datet en masse græske fyre - det synes jeg måske ikke helt I har tænkt over? 

 

Hahaha nej det havde jeg jo ikke tænkt over! Det kan jo ikke nytte noget at vi skaber splid imellem dem på baggrund af ferie. Må lige genoverveje det :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mallorca??? Min bedste charter ferie var på Mallorca og jeg VED der er lækre børnevenlige hoteller der! Temp er menneskelige og man kan komme rundt de fleste steder med klapvognen.

Ja det kunne være jeg skulle kigge mere på Mallorca :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåhr ja, O skal jo i DP lige om lidt :glad :wee , så kan jeg godt se, at det skal være der :)

Håber I finder et rigtig godt sted :kram2

Ja det er jo snart :) tak, det håber jeg også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror også Spanien er meget varmt i den periode. Generelt ville jeg gå lidt uden om Middelhavet og det meget sydlige Europa pga temperaturene. D har tidligere været i Ungarn med sine forældre. Det var rigtig fedt, og det er relativt billig, oG billigt at "leve i", dvs mad osv. Tror også temperaturene er mere "humane". Ellers så måske norditalien/Østrig ved en sø?

Vi regner selv med at tage til sydfrankrig og leje en lejlighed, men først til september, så Andrea kan være med på temperaturen, der er færre mennesker, og det er lidt billigere. Jeg ville være så ked af, hvis vi ikke kunne nyde vores ferie pga varmen.

Hvis i booker uden om rejseselskaber, så sørg for en forsikring og evt vælg de store flyselskaber. Vi har prøvet at booke selv, hvorefter flyselskabet gik konkurs, og så er pengene tabt. Hvis det bestilles som pakkerejse, er i dækket af rejsegarantifonden (man skal bestille 2 ting samlet: fly, overnatning, bil).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså det kræver nogle links hvis du kan finde så billige rejser ;)

Ellers var vi på Rhodos sidste år i slutningen af maj. Det var perfekt, da det blæser en smule så den massive varme føltes ikke så slem. Vi har været på Rhodos før, hvor det var virkelig kedeligt, men med et barn på 1 år var det perfekt og meget børnevenligt :) Vi rejste med Spies, og boede på super børnevenligt hotel. 3 timers flyvetid fra Danmark, og 20 minutter i bus så var ferien i gang :)

Iøvrigt var vi på bryllupsrejse i Norditalien, og det var VIRKELIG skønt! Og hele Sydtyrol området overraskede mig meget så smukt og lækkert det var. Vi var afsted i juli, og det var varmt, men til at holde ud. Den sidste uge var vi ved Gardasøen, og der glæder jeg mig ihvertfald til at tage vores 2 små piger med næste år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan helt sikkert anbefale Kroatien (de har næsten ingen myg).. Hvis i vil gøre det billigt, hvad så med en vogn/campingvogn/trailer/bungalow på en campingplads!! Campingpladserne er overdækkede med net, så der også er lidt skygge til O!! Og så er der jo mulighed for at grille.. Og havet er desuden også skønt..

Jeg troede ikke jeg var til den slags ferier, men jeg blev overrasket!! Du kan især spare rigtig meget, hvis du bestiller selv!! Du skal bare lige være obs på at mange af Kroatiens strande er af sten/beton - men de har også utroligt lækre sandstrande (mener det er i den sydlige del)..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for svar allesammen :) Vi kunne faktisk godt overveje det der camping :) Det med at man kan leje en hytte var en dimision jeg ikke lige havde tænkt på :D Tror vi vil undersøge det lidt nærmere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for svar allesammen :) Vi kunne faktisk godt overveje det der camping :) Det med at man kan leje en hytte var en dimision jeg ikke lige havde tænkt på :D Tror vi vil undersøge det lidt nærmere :)

Ja, for så kommer I væk, og det bliver stadig en ferie på Olivias præmisser :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har da jeg var barn altid lejet telte ved Vacansoleil, så stor de der helt klar med senge, køkken und alles. Tror dog måske jeg ville vælge mobilhome med småbørn, mest fordi der er toilet i dem og aircondition. Men det er i hvert fald super lækkert. Min farvoritplads er Fabulous ved Rom. Der er det super nemt at flyve til og så tage bussen, som kører direkte fra lufthavnen til lige uden for pladsen. Man kan også tage bussen ind til Rom derfra. Tror det er en halv times tid, det tager.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER