me2

Bedste 'blive gravid' råd :-)

23 indlæg i dette emne

Skal vi ikke lave sådan en tråd?

Det er jo vidt forskelligt hvad der fungerer for hvem, men måske vi kunne være med til at af- eller bekræfte nogle myter.

Ændrede du noget, hvor efter du blev gravid? ( f.eks kanonkur, mindre koffein, hyppigere eller færre hygge, benene i vejret osv )

Vi finder nok aldrig ud af om det blot var et tilfælde, eller om det virkelig havde en effekt. Men det kunne være sjovt at se, om der er nogle ting som der går igen.

Jeg har selv nogle mulige fif - dem kommer jeg med senere ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tabte mig 10 kg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hahah graviditets mythbusters :bunny

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spiste efter bogen "spis dig gravid" og så forsøgte jeg ikke at tænke så meget over det. Jeg kunne ha' klappet de første mange der sagde "i skal bare lade være med at tænke på det", for hvordan gør man lige det?! Men da vi havde prøvet i 9 mdr begyndte jeg at slappe lidt mere af omkring det, og så kom det skisme!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Felixmor ; wauv hvor flot!! Det har jeg også læst, at det kunne have betydning. Sejt gået ;-)

Babydiazeriksen ; forstår ikke lige hvad du mener??:-D

Pada; Den har jeg også hørt er i omløb. Måske der er noget om det? Måske er kroppen lidt stresset, og så slapper dem af når man ikke tænker over det. Men ja, det ER svært ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med min datter skete det så snart jeg ikke var stressede og vores forhold kørte perfekt. Men denne gang er det jo med en ny mand/fyr. Så er spændt på hvordan det går

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Siljesmor23 ; for dig hjalp det også at slappe af :-) jeg kan godt se meningen med det.

Jeg skar ned på koffein ( kaffe og cola ), selv om at det ikke er meget jeg drikker. Jeg er blevet hurtig gravid de sidste 2 gange, men desværre ingen blivende graviditet nogen af gangene :-(

Og nu tænker jeg, at der måske vil gå lidt tid, før kroppen igen er klar?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er altid godt hvis man kan sætte fokus på noget andet men her hjalp hverken at starte på studie eller flytte i hus. Det er så pisse svært ikke at bruge energi at tænke på.

Hvor er det synd dine graviditeter ikke er blivende. Jeg måtte igennem en SA og MA og 16 mdrs kamp før vi nu venter nummer 2. Der gik næsten et år efter min MA til jeg var gravid igen og har termin i samme måned som ved MAen bare et år senere. Jeg er sikker på mit vægttab har været den afgørende faktor her. Mit vægttab kom af at spare på stivelse. Så var jeg begyndt at dyrke lidt motion og det har været godt for min krop.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende tråd at læse med på, hvis man gerne vil have 'gevinst' :)

Har et par familiemedlemmer der har haft held med at skære ned på sukker+koffein og helt undgå forarbejdet mad og alkohol... men om det påvirker noget, ved jeg ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror, at det er altafgørende, at man er i balance og har det godt. Nogle gange tror man, at alt er fint, men hvor der alligevel kan være et eller andet, der blokerer for graviditet.

Jeg er to gange blevet gravid efter at have opsøgt en super dygtig kinesiolog (inden da kunne jeg kun blive gravid ved insemination). Jeg har altid selv været skeptisk, hvis det bliver lidt for alternativt - men absolut ikke efter mine besøg his kinesiologen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for forståelse, felixmor.

Det er nemlig super hårdt! Jeg har 2 børn i forvejen, og fra det første til det andet barn, bøvlede vi også med et par bio'er undervejs. Det værste denne gang er MAen :-(Håber, at heldet snart er med os. Jeg må tro, at det nok skal lykkes engang. Det giver mig håb :-)

Jeg tror også at kroppen arbejder bedst i balance. Jeg selv lever forholdsvis sundt, dyrker motion og er normal vægtig ( dog BMI i den lave ende ). Måske er det vigtigere, end man tror?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for forståelse, felixmor.

Det er nemlig super hårdt! Jeg har 2 børn i forvejen, og fra det første til det andet barn, bøvlede vi også med et par bio'er undervejs. Det værste denne gang er MAen :-(Håber, at heldet snart er med os. Jeg må tro, at det nok skal lykkes engang. Det giver mig håb :-)

Jeg tror også at kroppen arbejder bedst i balance. Jeg selv lever forholdsvis sundt, dyrker motion og er normal vægtig ( dog BMI i den lave ende ). Måske er det vigtigere, end man tror?

På apoteket fik jeg faktisk at vide at det også var vigtig at have vitaminerne i balance for at blive gravid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På apoteket fik jeg faktisk at vide at det også var vigtig at have vitaminerne i balance for at blive gravid.

Det tror jeg helt sikkert osse. Jeg tager gravitamin og fiskeolie, og er meget bevidst om min livsstil. Men jeg tror så også, at der kan være mange faktorer som kan spille ind, som vi ikke selv er herre over. En god og sund livsstil kan være med til at booste fertiliteten, men kroppen har også sit eget og mere komplekse univers, som vi nok ikke har så stor indflydelse på ;-)

Jeg ved sku ikke om det gør den store forskel at stå på hovedet bagefter, meditere for sjælefred og at være sammen konstant og hele tiden. Jeg tror, at ofte er det måske 'ment to be', og så var det måske sket alligevel. Og alligevel synes jeg ofte at man hører at afslapning omkring det, for nogen har hjulpet. Jeg er stor tilhænger af 'back to nature' metoden, såfremt det er muligt, og tro på at kroppen i de fleste tilfælde ved hvad den skal ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror sagtens, det mentale kan spille et puds i forbindelse med at blive gravid. Kender et par der havde prøvet i ca. 7 år, og lige så snart de fik en hundehvalp, og fik noget andet at tænke på og drage omsorg over for, blev hun gravid. :)

 

Jeg tænkte meget over hele PB lige da vi gik i gang, for det hele var jo så nyt, og jeg tænkte over hele min livsstil i den forbindelse. Vi blev gravide i 3. cyklus, så der gik ikke så længe, men jeg synes også, at jeg slappede lidt mere af omkring det, efter at vi var gået i gang for alvor. Da vi begyndte på PB begyndte jeg at tage folsyre, og jeg spiste sundt og varieret og dyrkede regelmæssig motion. Jeg tænkte meget over tidspunkt for ÆL efter 1. forsøg, for jeg kan ikke mærke, præcis hvornår jeg har ÆL. Så jeg prøvede med ægløsningstest-strimler i 2. cyklus. Fik aldrig en helt positiv test, men kunne se, hvornår den havde været mest tydelig. Fandt ud af at min ægløsning nok lå en smule senere, end jeg troede ud fra min mens. app. Det gælder jo også om at ramme det gyldne vindue på 24-48 timer efter ægløsningen. :D

 

Vi har ikke fået tjekket mandens svømmere, så vi vidste ikke, om det var bedst at sexe hver 1,5./2. dag eller oftere. Det viste sig så for os, at svømmerne fungerede fint, hvis vi sexede oftere end kun at sexe hver 1,5 dag ca., som vi gjorde i de første 2 cykler. Så det, der fungerede for os, var at sexe hver dag i dagene op til, men tror især at det, der battede noget, var at vi sexede i døgnet efter ægløsning. Der faldt jeg også i søvn med sæden i mig i ca. en halv time, så det kan jo have hjulpet. Ha ha! :D

 

Det blev en længere smøre,  :blink men håber det kan give inspiration!  ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var gyn igår og han sagde at de kvinder der slapper af omkring projekt, tager en enkelt genstand i ny og næ er som regel lidt kortere om at blive gravid end dem der har fuld fokus på projektet og total afholden. Og det er der sikkert også delte meninger omkring...

 

 Men det er jo selvfølge nemmere sagt end gjort ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde gode erfaringer med kanonkuren

Og så havde vinferie og gik bare og nød sommervejret og hinanden og hyggede os med at plukke jordbær, være i haven og køre i vores veteranbil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå pointen i hvad I skriver :-)

Men for mit eget vedkommende, der er jeg blevet gravid endda nogle gange, hvor jeg bestemt ikke har været afslappet omkring det. Jeg har haft fokus på ÆL, og stor fokus på min krops signaler. Men måske ligger forskellen i, at vi ikke har prøvet særlig længe? Og så tror jeg også, at nogle fra naturens side er mere fertile end andre. Jeg tror at det er godt at have et hvis kendskab til kroppen, så timingen bliver optimal. Jeg mener, det er jo langt fra alle der ved hvornår de har ÆL.

Mine råd, som der (måske) har virket. Er ihvertfald blevet gravid nogle gange :-)

- skære ned på koffein og sukker

- være sammen flere dage i træk før ÆL, på ÆL og dagen efter ÆL ( ja, puha :-D )

- blive liggende 10-15 min, og undgå at gå på toilet lige efter ( hvis man har tildens til blærebetændelse, bør man gøre det )

Det skal lige siges, at vi ikke har prøvet 'kun' at være sammen hver 2. Dag, da jeg er blevet hurtig gravid - men for os, fungerede det andet fint ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi sexede regelmæssigt hver/hver anden dag omkring ægløsning. Jeg tog temperatur, men elllers lavede vi ingen ændringer i vores livsstil. Jeg synes ikke som sådan vi tog det stille og roligt, jeg var ret utålmodig :), men er begge gange blevet gravid i 3 cyklus og det skal vi jo nok ikke klage over.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter at have forsøgt i over 1,5 havde jeg fri en hverdag, hvor jeg indlæste et gavekort min søde mand havde givet mig på en dag i spa inkl massage og ansigtsbehandling.

Det var ren luksus og massiv afslapning og nu ni måneder efter sidder jeg og skriver dette med min 10 dage gamle datter på armen og jeg ved at hun er blevet til enten samme dag eller dagen efter

Så jeg tror på den med afslapning.

Har allerede sagt til min mand at han godt kan begynde at spare op til alle de spa behandlinger jeg skal have hvis vi skal have en efterfølger...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den dag jeg fik af vide at j havde mild PCO. Der begyndte kroppen at slappe af og vores projekt baby blev ik et projekt mere men vi begyndte at nyde hinanden i stedet. Og det lykkedes så lige der efter er i dag 11+3 Held og lykke til jer alle

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hyppig sex i dagene før og omkring ÆL ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tá på ferie. Alle min kusine og begge min søsters graviditeter samt min egen er undfanget på ferier.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nlp terapi ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER