Mette

9 mdr- Tumler rundt i sengen om natten

12 indlæg i dette emne

Vigga (9mdr) er lige begyndt at småkravle og har også lært selv at sætte sig op. Det gir kæmpe problemer om matten for tiden for hun vågner gerne kl 3-4 stykker og kravler i sengen og sætter sig op og falder og kravler igen osv. I starten er det sikkert i søvne men når hun vågner blir hun ved.

Jeg ved det er helt normalt og kun en fase fordi hendes hjerne kører på højtryk. Vi har skruet op for varmen så det ikke gør noget at dynen ryger af om natten - for det gør den ;)

Vi er lidt i tvivl herhjemme om hvordan vi skal hjælpe hende. Vi har prøvet at ignorere men hun fortsætter i flere timer og starter hun på det kl 4 så når hun slet ikke at falde i søvn inden det er morgen og hun skal op og ha morgenmad og det synes jeg er synd. Skal vi derimod blive ved med at gå op og putte hende - selvom hun efter 2 sekunder kravler rundt igen?

Nogen gode råd? (Og hvor lang tid varer sådan en fase?)

Har overvejet at lade hende sove i sin duniduo som hun sover i om dagen, men hun sover i den udenfor ned vinterdyne og synes måske det er lidt for varmt indenfor. Kunne alternativt være en ekstra sovepose - men hun har lige lært selv at falde i søvn om aftenen og det går SÅ godt, hun vender sig lige et par gange og så sover hun - servil hun jo ikk kunne ligge og gøre i en sovepose...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dicte gør det samme.. I mange dage efterhånden har vi været inde ved hende mange gange om natten, for at putte hende igen. Hun sidder op eller møver rundt på maven nede i fodenden. Har ikke så mange råd, for ved ikke helt hvad der virker endnu ;) Men vi putter hende hver gang hun giver lyd fra sig, og så sover hun fint videre igen - indtil næste gang. Men næste gang kan så være alt fra 5 minutter senere til flere timer senere... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

William har erstattet kravleriet med at rejse sig, jeg ligger ham kun hvis han vågner og er ked. Jeg kan trøste dig med at de perioder hvor det var slemt for søvnen varede 14 dage for henholdsvis sidde op, kravle og nu stå.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved Leo fandt vi ud af at en sovepose fra IKEA var guld værd. Jeg tror faktisk godt han kunne vende sig med den, bare ikke kravle og stå :) Og ellers, ja-det er en fase :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dicte gør det samme.. I mange dage efterhånden har vi været inde ved hende mange gange om natten, for at putte hende igen. Hun sidder op eller møver rundt på maven nede i fodenden. Har ikke så mange råd, for ved ikke helt hvad der virker endnu ;) Men vi putter hende hver gang hun giver lyd fra sig, og så sover hun fint videre igen - indtil næste gang. Men næste gang kan så være alt fra 5 minutter senere til flere timer senere... :)

 

fedt hun bare sover videre! Vigga er umulig at putte efter hun først er vågnet og kravler rundt 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

William har erstattet kravleriet med at rejse sig, jeg ligger ham kun hvis han vågner og er ked. Jeg kan trøste dig med at de perioder hvor det var slemt for søvnen varede 14 dage for henholdsvis sidde op, kravle og nu stå.

her er problemet nemlig også at vigga er vågen. gjorde hun det i søvne ville jeg også bare ignorere, men når jeg kan se hun er vågen ( har i hvert fald åbne øjne kan jeg se på vores videoovervågning) så synes jeg det er lidt synd at hun skal kravle frusteret rundt i flere timer - og som oftest slet ikke nå at falde i søvn igen før det er morgen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved Leo fandt vi ud af at en sovepose fra IKEA var guld værd. Jeg tror faktisk godt han kunne vende sig med den, bare ikke kravle og stå :) Og ellers, ja-det er en fase :P

sørens, vi var i Ikea i lørdags, typisk ;) vi gir det lige 14 dage ellers må vi ud og købe sådan en

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selv om jeg lige skrev til dig i sms i går at J jo hverken kravlede eller stod op om natten, ja så ville han lige vise mig at det kunne han da i hvert fald godt! Så i nat da jeg gik derind da han græd stod han op og inde i vores seng kravlede han rundt og det var ret svært at få ham til at stoppe.Og han har altså sovepose på, men det er ingen hindring :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

haha ja ok, så er soveposen nok ikke det vi skal investere i for at stoppe kravleriet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik det også løst med sovepose fra IKEA. Anabella kunne godt kravle med den på, men når hun ikke var rigtigt vågen, gjorde hun det ikke - så den holdte hende fra at kravle i søvne.

Måske det kan fungere for Vigga :)

Anabella sov med den sovepose fra IKEA læææænge, så ved ikke, hvornår fasen almindeligvis stopper..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sover i egentlig i samme rum? Det var deromkring, vi slet ikke kunne samsove mere og Noah lod vi vaere i det omfang, han ikke graedsaadan rigtigt. Saa gik det over. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sover i egentlig i samme rum? Det var deromkring, vi slet ikke kunne samsove mere og Noah lod vi vaere i det omfang, han ikke graedsaadan rigtigt. Saa gik det over.

Nej vigga sover på eget værelse. Hun græder ikke, hun kan bare ikke finde ro og kravler rundt og sover ikke det halve af natten hvilken resulterer i træt baby ;) men i nat gik det ok - droppede amningen og gav hende et glas mælk istedet og puttede hende i vores seng - så sov hun dejligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER