Guest Valcle

Nyt job og baby-plan

8 indlæg i dette emne

Hej alle,

 

Håber nogle er frisk på at svare mig på dette spørgsmål...

 

Sagen er jeg er her pr. den 1. marts 2014 startet på nyt job og min kæreste og jeg ønsker barn nr.2 Han har ikke selv børn endnu men jeg har en datter fra tidligere forhold. Min datter bliver 6 år til august, jeg er selv en kvinde i en føddygtig alder, bliver 31 år til november og min kæreste selv er lige blevet 31.

 

Vi har talt meget om det, og vil rigtig heller planlæg det, både af hensyn til mit nyt job og ren samvigttigheds skyld. Det glæder mig han selv også vil have børn og er klar til det :loveshower

 

Nu blev vi enige om, at vi vil starte med, at forsøge i enten august eller september 2014. Hvad synes I andre? Kan vi være bekendte og gøre det ift. mit arbejde? Det skal siges at barn nr. 2 ønskes brændende.

 

En anden ting er, på trods af jeg kun har været der kort tid, har jeg allerede fået ros af både kollegaer, cheffen, forældre og distrikt-lederen. Men inden jeg startede, har min chef  indirekt sagt, at de har talt om "ja, så skal hun snart vel på barsel?" Jeg vidste ikke helt hvordan jeg skulle reagere på dette end at sige tja, jeg vil rigitg gerne komme godt ind i mit arbejde... hvor hun intet sagde efterfølgende :ba Ved ikke om det er godt eller dårligt...???


 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den gang vi ville have nr 2 skiftede jeg job midt i det hele. Jeg fik en MA i februar og nyt job 1. April. Vi prøvede at blive gravid lige så snart min krop var klar igen og med held. Så jeg nåede lige at være ansat en måned og så var jeg gravid. Der var også spurgt til jobsamtalen om flere børn hvor jeg svarede det kan man jo aldrig vide. De tog det rigtig pænt.

Jeg ville ikke tænke så meget på jobbet men på hvordan det passer ind i familien. Så hvis i rigtig gerne vil have en baby nu så ville jeg gøre det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Zessa,

Tak for din tilbagemelding. Og du har jo ret. Ind i mit hjerte ved jeg også at det er det vi gør om 5 eller 6 mdr, dog er jeg allerede bange ved tanken om hvordan det så bliver modtaget hvis jeg kommer omkring december og annoncere en graviditet... Hvis tingene altså går som vi håber og bliver hurtig gravid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var også min store frygt. Så inden jeg sagde det til chefen var jeg lige en tur forbi min tillidsrep. For at høre hvordan jeg stod i forhold til overenskomst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes du skal tænke på familien, du aner ikke hvad der sker med graviditet. Jeg har lige mistet i uge 7 og har forsøgt siden august. Vi er også i behandling. Jeg skal til jobsamtale i ugen her og håber jeg får jobbet. Har allerede et job men skal videre og aner ikke om jeg først bliver gravid igen om en mdr eller et år. Og det vil være en arbejdsplads for mange år endnu, så jeg vil slet ikke have problemer med at blive gravid, når jeg jo kommer tilbage igen. Familen først. Tænk også på din stores alder. Er det samme hos os, bare lidt ældre. Med det lave fødselstal burde vi fødende få en præmie for at bidrage med en ny borger. Held og lykke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes du skal tænke på familien, du aner ikke hvad der sker med graviditet. Jeg har lige mistet i uge 7 og har forsøgt siden august. Vi er også i behandling. Jeg skal til jobsamtale i ugen her og håber jeg får jobbet. Har allerede et job men skal videre og aner ikke om jeg først bliver gravid igen om en mdr eller et år. Og det vil være en arbejdsplads for mange år endnu, så jeg vil slet ikke have problemer med at blive gravid, når jeg jo kommer tilbage igen. Familen først. Tænk også på din stores alder. Er det samme hos os, bare lidt ældre. Med det lave fødselstal burde vi fødende få en præmie for at bidrage med en ny borger. Held og lykke.

Så fint skrevet! Jeg er så enig!

Du kan ikke planlægge børn. Få dem, når du er klar til det - uanset jobsituation.

Held og lykke med det:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Solvej,

Ligesom (123baby) er jeg også enig... Det hjælper lidt på samvittigheden at høre jer andres syn på det.

Det gør mig ondt på jeres vegne at I mistede det første barn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og pøj pøj med jobsamtalen i løbet af ugen... Krydser fingre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER