Guest

Halvhøjseng - er det for tidligt?

15 indlæg i dette emne

Ronja er nu 2 år og 7 måneder. Vi skal i gang med at lave nyt værelse til hende nu lillesøster kommer. Vi flytter hende over i et andet værelse og laver det mere storpige-agtigt og mere plads til leg deroppe. Værelset er ikke super stort så vi overvejer at købe sådan en halvhøj seng hvor der også kan leges indenunder. Jeg er ikke i tvivl om hun vil elske at kunne lave hule nedenunder, men jeg er i tvivl om hun er for lille til at sove i så høj en seng :unsure Hun står aldrig selv ud af sin seng hverken om natten eller morgenen medmindre enten Jonas eller jeg er der og siger hun godt må. Hun er rigtig god til allerede nu at kravle op og ned af stiger men der er vi igen i nærheden. 

 

Ville I synes det var for tidligt at give hende sådan en seng? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tænker I sagtens kan give hende sådan en seng :)

Der er jo sengehest på, og det handler jo bare om at træne hende i stigen.. Og de er jo ikke så høje, at det som sådan er utrolig farligt at vælte ned af stigen ;)

Hvis hun sover med lys om natten, kan hun sagtens se til at komme ned selv, i det tilfælde hun gør det... :)

 

Jeg ville sagtens turde gøre det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erica skal helt sikkert også snart have en høj seng, da pladsen på værelset er begrænset. Jeg planer dog på at specialbygge en og så stille malm kommoder fra IKEA under, så der både er plads til tøj og legetøj og der så ikke rigtig behøver være andre praktiske møbler derinde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Felix fik sin halv høje seng da han havde ronjas alder i 90x200 men har først sovet permanent i den fra i din decembers da vi flyttede. Han dtår aldrig ud af den uden at have kaldt først. Fodenden er fyldt med alle hans bamser for at mindske den. Så jeg vil sige ja sagtens :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uden at have et barn i den alder at kunne sammenligne og forholde mig til, synes jeg, det lyder som for tidligt. Jeg ville ikke gøre det. Men jeg er også meget pro de trygge rammer i tremmeseng, og Mads skal sove i sin tremmeseng, indtil han virkelig ikke kan være i den mere eller til, at han begynder at kunne kravle ud af den og vil slå sig på den konto.

Men hvis Ronja allerede har forladt tremmesengen, og det går fint, er forskellen måske ikke så stor. Jeg tror nu stadig ikke, jeg havde nerver til det så tidligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uden at have et barn i den alder at kunne sammenligne og forholde mig til, synes jeg, det lyder som for tidligt. Jeg ville ikke gøre det. Men jeg er også meget pro de trygge rammer i tremmeseng, og Mads skal sove i sin tremmeseng, indtil han virkelig ikke kan være i den mere eller til, at han begynder at kunne kravle ud af den og vil slå sig på den konto.

Men hvis Ronja allerede har forladt tremmesengen, og det går fint, er forskellen måske ikke så stor. Jeg tror nu stadig ikke, jeg havde nerver til det så tidligt.

Hun forlod tremmesengen i august da hun blev 2 :) Hun lærte at komme ud af den selvom hun ikke gjorde det om natten. Jeg ville hellere ikke rykke direkte fra tremmesengen til halvhøj seng :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erica skal helt sikkert også snart have en høj seng, da pladsen på værelset er begrænset. Jeg planer dog på at specialbygge en og så stille malm kommoder fra IKEA under, så der både er plads til tøj og legetøj og der så ikke rigtig behøver være andre praktiske møbler derinde.

Lyder også som en god ide, men jeg ved Ronja vil kunne elske at lege under den så hun får et par skabe og kommode ved siden af til tøj og legetøj. Under sengen har jeg kigget på nogen trofast-vægreoler som kan bruges til småting.

Da vi var i IKEA sidst så hun den seng de har derude og begyndte straks at lege derinde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Felix fik sin halv høje seng da han havde ronjas alder i 90x200 men har først sovet permanent i den fra i din decembers da vi flyttede. Han dtår aldrig ud af den uden at have kaldt først. Fodenden er fyldt med alle hans bamser for at mindske den. Så jeg vil sige ja sagtens :)

Skønt at høre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker I sagtens kan give hende sådan en seng :)

Der er jo sengehest på, og det handler jo bare om at træne hende i stigen.. Og de er jo ikke så høje, at det som sådan er utrolig farligt at vælte ned af stigen ;)

Hvis hun sover med lys om natten, kan hun sagtens se til at komme ned selv, i det tilfælde hun gør det... :)

Jeg ville sagtens turde gøre det :)

Det har også været mine tanker omkring sengehest og højde men blev alligevel i tvivl.

Hun sover ikke med lys om natten men kan godt selv finde ud af at tage sin sengelampe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og eller går vi jo sommeren i møde, hvor der egentlig kun er RIGTIG mørkt, i kort tid (medmindre i har mørklægning selvfølgelig..) :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis Ronja ellers bliver i sin seng om natten og er dygtigt til at laere noget motorisk, saa ville jeg ikke vaere betaenkelig. Min soester kom vist min niece i en hoejseng med mange skuffer under, da hun var Ronjas alder - jeg skal gerne hoere hende om, hvordan det gik og hvor gammel hun var, hvis du vil have det :) 

 

Noah skal da ogsaa gerne have saadan en seng, men nu er han stadig i sin tremmeseng og kan saa overtage faetters med aftagelige sidetremmer, hvis han begynder at vaere den, der proever at kommer ud af den og det bliver farligt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan jo købe halvhøje senge hvor man kan tage benene af, så de også kan være normal højde. Sådan en har vi set på til Silke Elia :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige været ude og kigge på en seng som er 105 cm høj og det bliver umiddelbart den, så den bliver ikke så høj alligevel :) Ronja kunne sagtens finde ud af at komme op i den, men ned var lidt sværere men det skal nok komme hurtigt. 

 

Vi fik lidt udfordringer da vi fik målt værelset op igen. En seng på 200 cm. * 90 cm vil fylde alt for meget derinde, så vi skulle ned i en mindre udgave. Alternativerne var så en på 160*70 eller 190*70. 160 ville nok være den mest optimale til værelset, men vi frygter lidt at hun vil vokse ud af den for tidligt. Jeg ved godt det først vil være om en del år men hendes kusine på 10 år er allerede 155 cm og så har en seng på 160 været for kort et godt stykke tid. Jeg var også selv den højde da jeg var i den alder, og Jonas er høj, så Ronja går nok også hen og bliver rimelig høj. Så vi ender med en seng til hende på 190 * 70 cm som så er 105 cm høj :)

 

Tak for jeres input :kram I fik fjernet den sidste tvivl hos mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altsaa min nieces vaerelse var reeeet lille og alligevel er sengen fin til hendes vaerelse. Det skal nok blive fint, selvom I har et lille vaerelse til Ronja. Det er jo i sig selv skoent, at hun kan faa sit eget vaerelse ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altsaa min nieces vaerelse var reeeet lille og alligevel er sengen fin til hendes vaerelse. Det skal nok blive fint, selvom I har et lille vaerelse til Ronja. Det er jo i sig selv skoent, at hun kan faa sit eget vaerelse ;)

 

 

Ingen tvivl om det er dejligt med eget værelse :) og det skal nok blive godt og jeg tror hun vil komme til elske den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER