mikaladal

Hjælp!! :-)

32 indlæg i dette emne

AnitaFH er du helt sikker på det? Det svinger jo fra kvinde til kvinde hvornår man har ÆL. Fx som jeg skriver, havde jeg mens 23 feb og forventet ÆL d 12.. og fra d. 23 feb til d. 12 marts er der jo 18 dage.. og fra mandag d. 10 - onsdag d. 13 havde jeg også tydeligt ÆLslim..

Det eneste sikre er, at ÆL altid er 2+0, uanset om din cyklus er på 26, 30, 42 eller 50 dage :) Ellers ville nogle jo være ved 12+ før de overhovedet var gravide :huh ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da det er de færreste der kender den præcise dato for æl regner man fra sidste mens første dag.

Men ja man kan regne med at live rykket til den første scanning(og/eller nakkefold) når æl er kommet senere end den reelle 2+0 men i første omgang er sidste mens den dag man regner fra

Okay, så tror jeg at jeg er helt med  :) så kan jeg forvente mens d. 27, hvis det hele passer :-) 

Mange tak for hjælpen! 

 

Er du gravid, eller venter du også på at skulle teste?  :)

Jeg er efter 1,5 års kamp endelig blevet gravid efter første behandlingsforsøg og jeg kender dermed min præcise dato for ægløsning og befrugtning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det eneste sikre er, at ÆL altid er 2+0, uanset om din cyklus er på 26, 30, 42 eller 50 dage :) Ellers ville nogle jo være ved 12+ før de overhovedet var gravide :huh ;)

Ja men når cyklus er så stabil som den er (selvom den er 28-32 dage) så tælles der fra sidste mens.

Det er kun dem med ureglmæssige mens der er sværre at beregne på og også derfor de ofte får en scanning for at tjekke hvor langt de er

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min egen cyklus har i længe være på 26/27 dage = ÆL på dag 13/14 også mens 14 dage derefter :) MEN jeg har også haft cyklus på 29/30 dage, og det er den nuværende cyklus (forventet også).

Jeg fik mens den 16. Februar -> 0+0, havde positiv ÆL-test den 2. Marts - derfor har ÆL været den 3./4. Marts -> 2+0 = forventet mens i dag eller i morgen = 3+6/4+0 afhængig af hvilken dag jeg betragter som ÆL dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det eneste sikre er, at ÆL altid er 2+0, uanset om din cyklus er på 26, 30, 42 eller 50 dage :) Ellers ville nogle jo være ved 12+ før de overhovedet var gravide :huh ;)

Nemlig ;) selvom min cyklus er lang, vil testdag altid hedde 4+o. Ellers vil man jo også komme i problemer med forkert tidspunkt med double test nf mv...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ååååh, det er da godt jeg har jer til at skære det helt ud i strimler for mig, hva  :D

Så må jeg jo være 2+5 og helt forvirret :) hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sådan en ensretning for nemheds skyld at man siger ægløsningsdagen er 2+0 uanset om ægløsning falder på 12, 14, 18 eller 23. Dagen efter sidste mens.

Det handler om at fosterets udvikling regnes i uger med befrugtningen i uge 2+0 så man kan følge dens udvikling præcist.

I bund og grund er sidste menstruation jo ligegyldig i den sammenhæng. Min cyklus varierer meget. Jeg ville kunne have præsteret at teste positiv i en cyklus på 100 dage, men fosteret ville jo ikke være så langt henne ;-)

Ved nakkefoldsscanningen retter de ofte datoen til. Jeg havde beregnet min termin ud fra ægløsning til at være 12.-13. April. Lægen beregnede ud fra menstruation en termin til 9. April og nakkefoldsscanningen sagde 12. April. Det er den sidste der bruges ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER