mikaladal

Hjælp!! :-)

32 indlæg i dette emne

Hjælp! :-)

 Hej Allesammen. 

Jeg er ny her og kunne godt bruge lidt hjælp. Håber der sidder nogle derude og har lige det svar jeg mangler :-)

Jeg har fulgt med på en masse debatter, for at prøve at få svar på den måde, men synes stadig jeg ender med at være lidt på bar bund. Det handler om min ægløsning! 

Starter lige helt fra bunden. Har holdt styr på min cyklus siden oktober måned via apps på min iphone og jeg har også brugt diverse ægløsningsberegnere på nettet (ved dog ikke lige hvor præcise de er? nogle der har erfaring med dette?) og jeg har fundet ud af at den korteste cyklus jeg har haft var på 29 dage og den længste 32. Når jeg regner på det, må min cyklus så i gennemsnit være på ca 31 dage? er det korrekt? forvirret.gif jeg er lidt forvirret. Når jeg tjekker de apps jeg har (har hentet flere forskellige, for at se om der var forskel) så siger de at min fertile periode denne måned varede fra ca mandag d. 10 - fredag d. 14 og at ægløsning skulle være d. 11, 12 eller 13 ( alt efter hvilken app jeg bruger) det skal lige siges, at jeg de dage havde en fin portion af det meget glatte, slimede udflåd! et af mine spørgsmål er, passer det? er det nogen der kan fortælle mig om det giver mening, og hvilken af dagene det "bedst" kunne være? - ved godt det måske er lidt indviklet og jeg undskylder på forhånd! 

Mit andet spørgsmål er, hvad er chancen/sandsynligheden for at jeg er blevet gravid? mig og min kæreste havde ubeskyttet sex d. 11.. har rimelig mange tanker i mit hovede lige nu, så det ville være så dejligt hvis der var nogen der ville sludre lidt med mig om det hele flov.gif

Mange hilsner Mikala

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej :-)

Min cyklus er som din, men jeg har altid æl på dag 15 ( en enkel gang dag 14 ). Eller, det vil sige at det er der, at jeg mærker symptomerne ( og er blevet gravid ).

Har du ingen tegn på æl? Jeg kender ikke de apps, men tænker at de er vejledende. Måske vil det være en ide at forsøge med æl- test, for at blive sporet ind på hvornår det er? Æl test bliver positiv 1-2 dage før æl.

Det er bedst at være sammen nogle dage før æl, på dagen og dagen efter æl. Sædsæller kan leve nogle dage, så muligeden for graviditet er der :-) jeg har læst at æl gerne finder sted 12-16 dage før næste mens, men hvis mens ikke kommer præcis hver måned, kan det være svært at finde ud af.

Håber at det hjalp lidt - og pøj pøj:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej :-)

Min cyklus er som din, men jeg har altid æl på dag 15 ( en enkel gang dag 14 ). Eller, det vil sige at det er der, at jeg mærker symptomerne ( og er blevet gravid ).

Har du ingen tegn på æl? Jeg kender ikke de apps, men tænker at de er vejledende. Måske vil det være en ide at forsøge med æl- test, for at blive sporet ind på hvornår det er? Æl test bliver positiv 1-2 dage før æl.

Det er bedst at være sammen nogle dage før æl, på dagen og dagen efter æl. Sædsæller kan leve nogle dage, så muligeden for graviditet er der :-) jeg har læst at æl gerne finder sted 12-16 dage før næste mens, men hvis mens ikke kommer præcis hver måned, kan det være svært at finde ud af.

Håber at det hjalp lidt - og pøj pøj:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for dit svar, det er virkelig sødt af dig at skrive tilbage. Jo, jeg får symptomer på ægløsning, blandt andet ondt i den ene side af underlivet og ægløsningsslim. Jo det ville helt klart være en god ide at bruge ægløsningsteste, det har jeg egentlig ikke overvejet, for jeg synes at jeg er meget god til at læse min krop. Jeg bliver bare lidt forvirret over alle de forskellige ting man kan læse om, hvor længe man har ægløsningslim før og efter ægløsning og hvornår det er bedst at have sex, for at blive gravid.

 

Ja de apps jeg bruger de må vel bare være vejledende, ligesom de forskellige ægløsningsberegnere der er her på nettet. Synes bare at de alle sammen siger nogenlunde det samme?

Ja, vi var jo kun sammen den ene gang omkring ægløsning, så er chancerne vel ikke så store denne gang? 

 

Endnu engang tak for dit svar :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selv tak ;-)

Det jeg synes kan være lidt tricky er, at når man har symptomer på æl, så kan de godt starte før man reelt har æl. Jeg f.eks, får allerede begyndende symptomer en uge før æl. Sidste måned startede symptomer om mandagen, og jeg testede positiv på æl test om torsdagen ( første og eneste gang jeg har brugt dem, og kun for at se om mine stærke symptomer passer med æl ). Dagen efter positiv æl test fik jeg mine sædvanlige slemme æl smerter i den ene side, så det passede perfekt. Jeg blev gravid men det endte med en slem mens.

Jeg tror at de apps er okay. De viser ud fra din cyklus hvornår din fertile periode er.

Det er svært at spå om chancerne for denne gang - men den er der ;-) i kan måske også nå en omgang mere endnu ;-)

Nyd hinanden fra dine symptomer begynder, og ind til de slutter + et par dage. Så tror jeg at du er godt dækket ind ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og forresten, hvis du ikke har lyst til æl test så bare lad vær ;-) det lyder til at du har godt styr på dine symptomer på æl, og hvis i er jævnligt sammen i de dage, så lykkes det nok på et tidpunkt. Nogle bliver gravide med det samme, men det er normalt at det kan tage op til 1 år, uden at der behøver at være noget galt ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm tjah. Chancen for graviditet afhænger jo En del af fertiliteten ;-)

Men ægløsningstests er meget præcise og det bedste redskab du kan supplere det at læse din Krop med. Jeg kunne ikke bruge ægløsningsberegnere til noget. De er som oftest standardiserede, og det er min krop til gengæld ikke ;-)

Jeg har ingen profit ud af det.... Men vil blot nævne at Der findes dyre ægløsningstests og billige, og at de billige gør tricket ret godt. Jeg købte mine via trendsales eller på billige-teste.dk

Sidst men ikke mindst, så befinder man sig ret hurtigt i en tilstand, hvor man tester og tester og tænker på de der tests heeele tiden. Og det kan være belastende. Hvis I Ikke har været i gang i mere end en måned eller to, så ville jeg være forsigtig med at tage det skridt. Fx syntes min mand det var ret irriterende ikke bare at få lov at lade naturen gøre sit. Så det var først efter 9 måneder jeg begyndte at bruge dem for at lære mincyklus at kende. Der var så til gengæld gevinst i første forsøg med ægløsningstests, vel at mærke også første ægløsning efter kanonkuren.

Held og lykke med det :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror bund ærligt på at man har størst chance for at blive gravid, når man slapper af og har sex efter lyst og ikke efter hvornår en test siger man bør have sex.

Jeg tror at jo mere man tænker over det, og beregner om det vil være bedst kl 19 eller kl 20 så sætter man kroppen i stress-mode, og det tror jeg ikke på gavner.

Vi er faktisk så smart indrettede at vi som kvinder har større lyst til sex lige omkring vores ægløsning, og vi udsender dufte, som gør at vores partnere har større lyst til os netop der. Så nogle gange skal vi nok bare stole på naturen kan lidt endnu. :)

Du skriver selv du har en ret god fornemmelse af hvornår du har ægløsning, så stol på det! Du kender din krop bedst!! Og så hav sex når du og din mand har lyst til det. Så skal jeres mirakel nok komme når det er meningen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih altså, tak hvor er det bare dejligt med jeres svar! I er super søde  :)

Jeg synes at jeg kender min krop rimelig godt og kan godt følge at det hele kan begynde at gå op i tests. Ikke ment som at der er noget galt i at teste, man skal gøre det der virker bedst for en selv! 

Mht at man er indrettet sådan, at man som kvinde har mest sexlyst omkring ægløsningstidspunktet, så var jeg MEEGET lysten d. 10  :wub fik nærmest helt ondt i underlivet, fordi vi så ikke havde sex!? giver det mening? Er det muligt, fordi man bliver så opstemt? Har I oplevet det? hehe. Vi var jo så sammen d. 11… gad vide om vi har ramt det rette tidspunkt  :)  spændende!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har nu aldrig prøvet at have ondt af mangel på sex :D hehe, men det lyder da til at i har gjort det helt rigtigt. Bare fortsæt på den måde, så skal det nok komme.

Og HUSK at der kan sagtens gå nogle måneder, selvom i gør alt rigtig, inden det sker. Hvis man er sund og rask, så tror jeg på at kroppen nok skal sørge for at gøre det den kan og skal, når det er allerbedst for en. Så ro på, nyd det at i har det her projekt, hyg jer med hinanden og så skal det nok komme.

 

Jeg blev selv hurtigt rigtig dårlig med blandt andet voldsom kvalme, der ikke tolererede nogen former for rystelser, og senere bækkenløsning, at der er blevet skruet voldsomt ned for hyggen, så det er bare med at nyde den og hinanden mens man har chancen :whistling :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er helt rigtigt hvad I siger! De fleste apps og ægløsningsberegnere jeg har prøvet siger d. 12.. jeg er virkelig spændt på om det hele bare snyder. :-/ havde jo også ægløsningsslim de dage.. Vi havde så bare kun sex 1 af dagene. 


Jeg kan forvente min menstruation omkring d. 26.. hvert fald hvis jeg bruger diverse apps og ægløsningsberegnere. Nu må vi se. De er jo kun vejledende... og i og med at min cyklus kan svinge med et par dage, så er det jo lidt usikkert. 


MEN! Jeg har de sidste par dage haft ømme bryster... Jeg tænker at, hvis det er i forhold til min menstruation, er det så ikke lidt tidligt at begynde at få ømme bryster?.. Får altid ømme bryster inden mens... men ikke halvanden uge før. Hvad tænker I?


Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altid lidt stikken i brysterne op til mens. Sidst jeg var gravid var de ømme - altså ømme når jeg trykkede og bevægede mig. En ømhed, som jeg ikke kunne genkende, og som startede en god uge efter ÆL.

Så det er lidt svært at sige om det er det ene eller det andet. Der er vist mange som har oplevet at have symptomer på graviditet, for så at blive skuffet når mens kommer.

Det er ikke for at tage modet fra dig, for det kan sagtens være at du er gravid ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hehe, tak :-) det er rart at have nogle at spare med! Jeg synes bare ikke minebryster plejer at være ømme så lang tid inden...

jeg hååååber :yay  og veeeenter <_<

ventiden er det værste…. :-) testen ligger og venter.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg er så heldig at være blevet gravid,  er det så korrekt  at jeg er 3+0? og ægget burde vel have sat sig fast nu, hvis jeg havde ægløsning d. 12 ca :-) eller hvad… 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hihi, kender godt den følelse :-D

Når man har ÆL er man 2+0, så du må være 2+5, hvis jeg regner rigtigt.

Sidst jeg var gravid fik jeg tydelig tegn tidligt, og testede svagt positivt 3+3. Men det var altså også rigtig tidligt, og ikke mindst usikkert at teste så tidligt. Mener symptomerne startede omkring 3+0.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forstår det ikke helt hvis jeg er 2+5, hvis jeg skal have min menstruation d 26 ca? burde jeg ikke være 4+0 der? eller tager jeg helt fejl af det system :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forstår det ikke helt hvis jeg er 2+5, hvis jeg skal have min menstruation d 26 ca? burde jeg ikke være 4+0 der? eller tager jeg helt fejl af det system :-)

Det stemmer da fint med 2+5 i dag- og 3+0 på onsdag, hvor det er 1 uge siden D 12. = din formodet ÆL :) Og altså 4+0 den 26. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ahhh, nårh ja, selvfølgelig  :) mange tak!! hehe jeg kludrer vidst nok lidt rundt i det. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man regner fra sidste mens første dag, med mindre du er i fertilitetsbehandling, hvilket du jo ikke er.

Den dag du fik din mens var du 0+0 ofte stemmer det med 2+0 ved ægløsning HVIS man har æl på dag 14, hvilket du ikke kan vide præcist. Og dermed 4+0 ved mens på 28. Dagen.

Symptomer på graviditet og mens er ofte de samme, så pas på med ikke at snyde dig selv ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Giver det så ikke mere mening, når jeg fik mens d. 23 februar, havde ægløsning d. 12 ca - at ægløsningen så lå på 2+5 ca og at jeg idag er 3+1? Er ked af at det skal skæres sådan ud i pap for mig, men der må være et eller andet jeg ikke helt kan få til at hænge sammen i mit hovede.. Min cyklus er 31-32 dage for det meste. 

 

Sætter pris på alle svar :-) tak!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Giver det så ikke mere mening, når jeg fik mens d. 23 februar, havde ægløsning d. 12 ca - at ægløsningen så lå på 2+5 ca og at jeg idag er 3+1? Er ked af at det skal skæres sådan ud i pap for mig, men der må være et eller andet jeg ikke helt kan få til at hænge sammen i mit hovede.. Min cyklus er 31-32 dage for det meste. 

 

Sætter pris på alle svar :-) tak!!

Jo så er du 3+1 men da din cyklus jo er længere end 28 dage så forventer du først mens 4+3 :) og det passer jo også med æl på 2+3 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, så tror jeg at jeg er helt med  :) så kan jeg forvente mens d. 27, hvis det hele passer :-) 
Mange tak for hjælpen! 

 

Er du gravid, eller venter du også på at skulle teste?  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Giver det så ikke mere mening, når jeg fik mens d. 23 februar, havde ægløsning d. 12 ca - at ægløsningen så lå på 2+5 ca og at jeg idag er 3+1? Er ked af at det skal skæres sådan ud i pap for mig, men der må være et eller andet jeg ikke helt kan få til at hænge sammen i mit hovede.. Min cyklus er 31-32 dage for det meste.

Sætter pris på alle svar :-) tak!!

Æl vil være 2+0 lige meget hvor lang din cyklus er. Det er jo som regel 2 uger efter ÆL man har mulighed for at teste (4+0)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

AnitaFH er du helt sikker på det? Det svinger jo fra kvinde til kvinde hvornår man har ÆL. Fx som jeg skriver, havde jeg mens 23 feb og forventet ÆL d 12.. og fra d. 23 feb til d. 12 marts er der jo 18 dage.. og fra mandag d. 10 - onsdag d. 13 havde jeg også tydeligt ÆLslim.. 
 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æl vil være 2+0 lige meget hvor lang din cyklus er. Det er jo som regel 2 uger efter ÆL man har mulighed for at teste (4+0)

Præcis det ville jeg skrive :)

Det passer jo stadig, Mikaladal, at du har haft mens første dag 23. (0+0) på dag 17 (2+0 den 12.) ÆL også forventet mens 2 uger herfra, 26. = 4+0) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER