Marianne1983

Baby 1 måned

4 indlæg i dette emne

Vil høre hvor meget jeres babyer på 1 måned sover?

Har en baby der er vågen i hvert fald halvdelen af døgnet og meget svær at få til at sove selvom hun er træt.

Det er lettest i barnevognen.

Er ved at være frustreret over at jeg ikke har tid til noget andet og ikke selv kan få hvilet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Om natten sov han vist fra 22-5/6 stykker med 2-3 opvågninger til mad.

Om dagen sov han heller ikke meget, som oftest max en time af gangen 2-4 gange om dagen.

Jeg lærte dog, at han ikke selv viste træthedstegn, så jeg skulle putte ham når han havde været vågen en time, og så gå en lang tur med ham i barnevognen.

Nu hvor han er blevet ældre sover han heldigvis meget bedre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores søn er 4,5 uge nu.. han har lige fra fødslen haft et fantastisk sovehjerte (dog på nær 2 nætter helt i starten)...

Han har en rimelig rytme, som ikke ændre sig betydeligt! Som regel sover han igennem fra kl. 20/21 til 06/07 om morgenen.. evt. en enkelt skiftning og amning men normalt vågner han ikke...

Om dagen er han vågen en lille time om morgenen hvor han bliver ammet, skiftet og ammet igen! Taler stille og roligt til ham men stimulere ham ikke helt vildt.. derefter sover han 1-2 timer! (første formiddagslur)

Når han så vågner igen bliver han ammet, skiftet og får tøj på, så laver jeg lidt sanglege og går rundt og viser ham huset, evt. ligger han i kravlegården i en halv til en hel time.. når han så begynder at sprælle med arme og ben (det er et "trætheds tegn" herhjemme), så bliver han skiftet og ammet og bliver lagt igen! sover så ca en time (anden formiddags lur)..

Når han vågner er herefter er han vågen i nogle timer hvor vi hygger, ammer, pludre osv.. evt får han et bad eller andet i denne periode! Han bliver puttet i barnevognen efter 1-2 timers vågenperiode og sover en god middagslur (hvis jeg får puttet på det helt rigtige tidspunkt).. ;)

det varierre meget hvor længe han sover til middag..

Om aftenen har han en meget lang vågenperiode fra et sted mellem kl 15/17 og til ca 21... vi er ikke "på" hele perioden, nogle gange vil han bare ligge helt stille og kigge, blunde en halv time hos farmand osv..

I starten troede jeg at hans basken rundt med arme og ben betød han ville stimuleres.. men har endelig lært at det er det modsatte her hos os! han blive urolig når han bliver overtræt!.. Vi er nødt til at skærme ham helt vildt når han skal sove! Så han ligger i soveværelset med lukket dør og mørkelægnings gardiner! :) Jeg lægger ham ind selvom han er vågen.. nogle gange i sær om aftenen skal han have sutten 2-10 gange men falder så i søvn.. som regel ligger han og kigger 5 minutter og sover så af sig selv..

Men alle babyer er vel individuelle.. hvad der virker det ene sted virker ikke det andet sted!?..

I starten brugte jeg utrolig meget krudt med at amme til han sov (læs: lade ham bruge brystet som sut).. gå rundt og vugger ham i et mørkt lokale osv.. men hver gang vi lagde ham vågnede han og fejlagtigt tog jeg ham fluks op og startede forfra.. syntes det var SÅ synd han skulle ligge helt alene mens vi sad inde i sofaen... men efter at have prøvet den nye "taktik" har vi fået en helt anden ro i hjemmet!

Mit blødende moderhjerte skulle bare lige lære at selvom han lå og møffede i liften i hans seng, så havde han det fint nok... ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her var vi inde i en skidt rytme da Olivia var 4 uger, syntes at jeg sad meget med hende og der var ingen kvalitetstid. Jeg fandt ud af at jeg skal ligge meget mærke til hendes træthedstegn, hvis jeg får hende puttet for sent har hun ikke overskud til at falde i søvn selv. Så når hun gaber første gang får jeg hende ammet og enten falder hun i søvn ved brystet eller også putter jeg hende derefter.

Det er meget forskelligt hvor meget hun sover i løbet af en dag. Nogen dage vågner hun først rigtig op hen af eftermiddagen andre dage er hun vågen det meste af dagen og sover kun korte lure i løbet af dagen. Der er ikke så meget rytme endnu ikke andet end at hun typisk sover fra 21-22 til 5-7 stykker typisk uden at vågne men nogen gange vågner hun en enkelt gang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER