Kofoed

Erfaringer med kønsscanning?

16 indlæg i dette emne

Hej de damer :)

 

Nu skal jeg om 2-3 uger et smut til Kbh, og fik derfor den idé at vi da skulle fordi en scanningsklinik. Bor et sted i landet hvor det er helt umuligt at få lavet en betalt scanning.

 

Jeg og min mand har talt om at få lavet en kønsscanning, men hvad er jeres erfaringer og hvor sikre på kønnet er man?  Har u oplevet at få et køn af vide til en kønsscanning og et andet til NF?

Når jeg skal til scanning på klinikken vil jeg være i uge 17, og der står man kan se kønnet fra uge 14.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var omkring 16 uger henne da vi var til kønsskanning med nr 2.

Hun var helt sikker på det var en pige, hvilket hun er :)

Med nr 1, fik vi kønnet at vide til md skanning. Det var også korrekt at vi ventede en dreng.

Så min erfaring er god :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var omkring 16 uger henne da vi var til kønsskanning med nr 2.

Hun var helt sikker på det var en pige, hvilket hun er :)

Med nr 1, fik vi kønnet at vide til md skanning. Det var også korrekt at vi ventede en dreng.

Så min erfaring er god :)

 

Tusind tak for dit svar :) Dejligt at høre at de havde ret i begge dine børns køn. Kunne du selv se på scanningen hvad kønnet er eller det deres udstyr meget grumset ? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for dit svar :) Dejligt at høre at de havde ret i begge dine børns køn. Kunne du selv se på scanningen hvad kønnet er eller det deres udstyr meget grumset ?

Det var et fint udstyr.

Jeg var ikke specielt sikker på hvad jeg skulle kigge efter med en pige, men kunne godt se det da hun sagde det.

Med min søn var jeg jo længere henne og han var ikke genert :) så det var ret tydeligt at han var en dreng.

Held og lykke med skanningen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var et fint udstyr.

Jeg var ikke specielt sikker på hvad jeg skulle kigge efter med en pige, men kunne godt se det da hun sagde det.

Med min søn var jeg jo længere henne og han var ikke genert :) så det var ret tydeligt at han var en dreng.

Held og lykke med skanningen :)

 

Lyder spændende :) Ja, tak. Egentlig for dårligt vi ikke har tålmodighed til at vente til gennemscanningen for ar få oplyst kønnet, men kan bare ikke vente!! :D Også smider jeg gerne lidt penge på bordet for at få til at se vores lille perle igen og i bonus måske få oplyst kønnet!! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik en kønsscanning omkring uge 15-16 stykker mener jeg. Noah gemte sig, så det tig hende rigtig lang til at se, men til sidst fandt hun ud af det, og havde ret.

Hvis hun ikke havde været sikker, havde jeg fået en tid til en ny scanning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er blevet scannet hos lille kbh'er i København, da jeg var 15+2.. Han var helt sikker på kønnet. - vi tror på at han har ret. Han kom med flere argumenter, så det virker meget troværdigt..

Vi håber selvfølgelig at få det kan ses til MD den 1 april, så vi kan få det bekræftet :)

Det er noget rigtig godt udstyr, og de private klinikker lavet enormt mange kønsscanninger om dagen, så tror de er ret dygtige :)

- de giver i øvrigt en ny tid, hvis de ikke kan se det, eller er i tvivl.. Han fortalte at han aldrig ville sige det, hvis han var i tvivl - bla fordi det er svært at sadle om senere.. Hvis han siger det er en dreng og det senere viser sig at være en pige.. Så tror ikke du skal bekymre dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er blevet scannet hos lille kbh'er i København, da jeg var 15+2.. Han var helt sikker på kønnet. - vi tror på at han har ret. Han kom med flere argumenter, så det virker meget troværdigt..

Vi håber selvfølgelig at få det kan ses til MD den 1 april, så vi kan få det bekræftet :)

Det er noget rigtig godt udstyr, og de private klinikker lavet enormt mange kønsscanninger om dagen, så tror de er ret dygtige :)

- de giver i øvrigt en ny tid, hvis de ikke kan se det, eller er i tvivl.. Han fortalte at han aldrig ville sige det, hvis han var i tvivl - bla fordi det er svært at sadle om senere.. Hvis han siger det er en dreng og det senere viser sig at være en pige.. Så tror ikke du skal bekymre dig :)

Glæder mig også rigtig meget:) Dejligt at høre at de virker så sikre i sin sag. Bliver spændende til MD d. 1 april - har du så været ude og købe ting/tøj nu hvor du ved kønnet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der har været en enkelt herinde, som har fået forkert køn at vide.. :) Men de er faktisk rigtig gode til det..

Det var et andet sted vi var, men ved os nåede jeg at sige "Der er jo ingenting",også svarede hun "Jeg skal lige se skamlæberne, før jeg ønsker jer tillykke med pigen".. Og vi fik et fiiiint billede af det ;)

 

Jeg ville nok ikke stole 100% på en ENKELT scanning - men 99%.. Også få det bekræftet til MD scanningen :)

Nu blev jeg scannet 13 gange da jeg var gravid, hvor de nok tjekkede kønnet de 5-6 gange.: Alle gangene en pige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var 14+1, fik jeg en kønsscanning hos scanningsjordemoderen. De har garanti, så hvis de ikke er 100% sikre, så får man en ny tid. Vores scanning tog 20 min (fik den på dvd inkl vores samtale undervejs), og hun siger, at hun var 100% sikker - og hun fik ret. Til MD-scanning (var endda til to), fik vi ikke kønnet at vide :) så vi var glad for vores tidlig scanning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt kønsscanninger ved mine 3, og gør det også igen om 4 uger !!

Der er stor forskel på drenge og piger fra uge 14 altså hvor kønnet sidder...

Min mand som ikke kan se hvad der er arme og ben for man er halvvejs kunne se med de sidste 2 hvad det var.

Jeg syntes bestemt det har været pengene værd :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glæder mig også rigtig meget:) Dejligt at høre at de virker så sikre i sin sag. Bliver spændende til MD d. 1 april - har du så været ude og købe ting/tøj nu hvor du ved kønnet?

Det kan jeg godt forstå - hvornår skal i ?? Lille kbh'er har 'drop in' så i ikke behøver at bestille tid på forhånd.

Hvornår har du MD? Det gode ved privat scanning er at sygehuset ikke har pligt til at oplyse kønnet - da de skal kigge på det sundhedsmæssige. Selvfølge vil mange gerne sige det. Men kender altså og nogle der har oplevet at de har sagt nej..

Nej jeg at intet købt, har ikke rigtig behovet.. - det kom først til sidst 1. Gang. Og alle de store ting har vi. Så det er kun tøjet. Min søn er fra Juli, og er en varm dreng, så han havde kun ble på de første halvanden mdr ;) - vi skal selvfølgelig ha lidt. Men kan sagtens vente :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg godt forstå - hvornår skal i ?? Lille kbh'er har 'drop in' så i ikke behøver at bestille tid på forhånd.

Hvornår har du MD? Det gode ved privat scanning er at sygehuset ikke har pligt til at oplyse kønnet - da de skal kigge på det sundhedsmæssige. Selvfølge vil mange gerne sige det. Men kender altså og nogle der har oplevet at de har sagt nej..

Nej jeg at intet købt, har ikke rigtig behovet.. - det kom først til sidst 1. Gang. Og alle de store ting har vi. Så det er kun tøjet. Min søn er fra Juli, og er en varm dreng, så han havde kun ble på de første halvanden mdr ;) - vi skal selvfølgelig ha lidt. Men kan sagtens vente :)

 

Vi skal afsted om 2-3 uger- sidste fredag i marts :) Har allerede bestilt tid da vi har et lidt tæt program så fandt en tid der passede os:) MD er først omkring d. 23 April så der er jo laaaaaang tid til hehe. Bliver så spændenden. Praktisk at i har det hele lidt på forhånd . Så bliver det ihvertfald ikke så dyrt som ved jeres første barn ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man spørger selv, får man kønnet at vide til md scanning.

Vi har ikke oplevet eller hørt om nogen, der er vurderet forkert. Men det er klart at det kan være nemmere for dem at se lidt senere end lige præcist 14+1...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal afsted om 2-3 uger- sidste fredag i marts :) Har allerede bestilt tid da vi har et lidt tæt program så fandt en tid der passede os:) MD er først omkring d. 23 April så der er jo laaaaaang tid til hehe. Bliver så spændenden. Praktisk at i har det hele lidt på forhånd . Så bliver det ihvertfald ikke så dyrt som ved jeres første barn ;)

Det bliver da mega spændende :)

Vi har et arve barn - hvilket vil sige at vi kun selv har købt barnevognen og vugge.. Alle mine veninder har børn, så vi fik så meget tøj at vi slet ikke har nået at bruge det hele.. De vokser simpelthen så hurtigt i starten, at tøjet nærmest ikke er brugt. Og for mig var det kun en fordel st alt overskudfarve osv var vasket ud. Det var vasket "til" så det var dejligt blødt :)

Senere har vi fået rigtig meget legetøj i gaver og har selvfølgelig købt en masse selv.. Men det er faktisk først nu, hvor han er 8 mdr at det er os selv der kommer hans tøj.

Glæder mig til opdate om kønnet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

en tidligere kollega fik af vide at de ventede en pige, så de blev MEGET overraskede til fødslen da der kom en dreng ud!!??

Men det er så også den eneste gang jeg har hørt om de har taget fejl. Normalt siger de jo ikke noget hvis de er i tvivl...

 

Da jeg fik af vide at jeg venter en dreng, var jeg slet ikke i tvivl, det var så tydeligt at selv jeg kunne se det var en dreng før hun sagde det.

 

PS jeg har været på den lille KBHer og kan varmt anbefale dem!! De er bare SÅ søde!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER