millivanilli

Hvordan ligger jeres babyer i seng/vugge/lift?

11 indlæg i dette emne

Det er måske et lidt dumt spørgsmål, men hvordan putter I jeres babyer der de nu sover? Vi har indtil nu svøbt knægten stramt i hans dyne, og lagt ham i liften. Om dagen sover han i slyngevugge hvor han ikke svøbes, eller BV, hvor han ligger i Voksiposen. Han er nu begyndt at bevæge sig utroligt meget i søvne om natten, og det virker som et mål for ham at komme ud af den svøbte dyne. Så bliver han jo kold. Overvejer derfor, samt af andre grunde, at stoppe med at svøbe ham.

Hvordan lægger I fysisk jeres babyer? Ned på madrassen, og så dynen over? På tværs eller langs med dynen? Og hvad med nusseklude etc, hvordan lægger I dem? Min søn har en nusseklud med en kanin på, men jeg har indtil nu ikke turde at lægge ham med den til nat, da jeg er bange for at han får den over næse og mund og ikke kan trække vejret. Er det fjollet? Knægten er ca.4 mnd.

Råd tages imod med kyshånd:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi ligger Noah på madrassen med dynen over. Han bliver stik-tosset hvis han bliver svøbt. Han sparker den af inden han sover, men vi går efterfølgende ind og ligger den på han igen.

Om dagen sover han i sovepose i barnevognen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da min datter sov i vuggen, blev hun også svøbt, indtil hun bevægede sig for meget. Så kom hun bare ned på madrassen og fik dynen over sig. Om dynen vendte den ene ellet anden vej, var lige meget.

Og mht nussekluden , ville jeg bestemt ligge den hos ham - J. som ved en bamse allerede da hun var 1,5-2 mdr gammel.

Håber du kunne bruge rådet.

/Christina

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andrea ligger på madrassen i tremmesengen, den "rigtige" vej, dog ikke alt for langt oppe. Der er tyk sengerand. Hun sover med sin dinglisar kanin-nusseklud oppe ved siden af ansigtet, og dynen bliver lagt over hende og puttet lidt ned omkring hende med en lille snip op til den anden side af ansigtet ift nussekluden. Vi har forsøgt ikke at ligge noget tæt ved hendes ansigt fordi jeg blev nervøs, men hun kan altså kun finde ro ved at begrave hovedet i noget :D Når hun sover kan man lige så fint se hendes lille hånd omkring nussekluden, som trækker kluden ind mod ansigtet :biglove tilgænglig svøber vi ikke, det er hun simpelthen for varm til.

Nogle ganget rækker hun sågar hele dynen op over hovedet :D se evt billed i min mortråd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vega sover alle sine dagslure i BV i sin sleebee "svøbt!"

Om aftenen til nattelur bliver hun lagt i slyngevuggen med dynen over sig. Nogle gange sparker hun den af, og så har vi bare en hånd på hende indtil hun sover. I det hele taget er hun ret vild med at blive svøbt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah er klaedt til at sove udenfor dynen, for han roder rundt og ender udenfor den eller ovenpaa den. 

Han er alle dage blevet puttet paa madrassen i lift/barnevogn/tremmeseng, og saa med dynen over. I lift og BV sparkede han jo ikke noget af pga pladsmangel,. saa der var han klaedt passende paa til at vaere under dyne. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indtil for tre dage siden sov Storm i sin lift, der puttede vi dynen løst ned om ham.. Nu lægger vi ham direkte på madrassen i tremmesengen, og lægger dynen hen over ham.. Den bliver også sparket af inden han sover, men hvis vi lægger den over ham igen, når han er faldet i søvn, så ligger den der stadig når ham vågner! :)

Da han var helt lille svøbte vi ham også, men han bliver splitterravende tosset hvis vi gør det nu.. Ville ellers være lettere, da hans arme og ben kører rundt som en gal når han er træt, og han vågner naturligvis op når han igen og igen får slået sig selv i hovedet! :lol I stedet må vi ind i mellem sidde med en hånd over hans hænder, og så ligger benene også stille.. Der sidder vi så til han sover! :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres input! Vi sidder også tit og holder en hånd på hans arme/ben (ovenpå dynen), men han er begyndt at bevæge sig helt vildt, og vækker sig selv op på den måde, når vi forsøger at putte ham om aftenen/nat. Dilemmaet er, at hvis vi holder hans arme og ben, så bliver han stik tosset og vågner, og hvis vi ikke gør, så spræller han så meget at han vågner/ikke falder i søvn. Svøbning har altså hjulpet før, men nu begynder han at sparke/slå sig ud af svøbet dyne...:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres input! Vi sidder også tit og holder en hånd på hans arme/ben (ovenpå dynen), men han er begyndt at bevæge sig helt vildt, og vækker sig selv op på den måde, når vi forsøger at putte ham om aftenen/nat. Dilemmaet er, at hvis vi holder hans arme og ben, så bliver han stik tosset og vågner, og hvis vi ikke gør, så spræller han så meget at han vågner/ikke falder i søvn. Svøbning har altså hjulpet før, men nu begynder han at sparke/slå sig ud af svøbet dyne...:)

Det er også oven på dynen her.. :) Han tager det pænt, tror han synes det er enormt hyggeligt at vi er hos ham, så han ligger og smiler til os og bliver mere og mere træt, og falder til sidst i søvn.. :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vigga er nu 8 mdr og hun sover i duniduo om dagen i BV udenfor. om natten ligger vi hende på siden og så dynen på tværs henover hende. sådan ligger hun bedst. Hun var omkring 6 mdr da vi opdagede hun fandt meget bedre ro i sin krop af at blive lagt på siden. Nogen gange falder hun i søvn sådan andre gange ligger og og drejer rundt og vender sig. Så kan det være hun sover på ryggen, på siden eller ofte helt i toppen af sengen med kun dynen halvt på. Men den bedste stilling for hende er på maven lige nu, hun ligger sig selv sådan, vi ligger hende ikke selv på maven.

 

Da hun var 4 mdr lagde vi hende altid i sengen på ryggen og så dynen på tværs henover hende. hun sov som oftest i mine arme så lagde hende sovende.

 

Hun puttes altid med sutten og med nussekluden.

 

 

post-4050-0-66198800-1393858288_thumb.jpg

 

post-4050-0-85431300-1393858296_thumb.jpg

 

post-4050-0-61757900-1393858305_thumb.jpg

 

post-4050-0-97156700-1393858315_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pixie har siden hun var ca 4-5 mdr sovet med sin nusseklud over øjnene. I starten var jeg panisk, men det beroliger hende.

Siden hun var helt lille har den lagt ved siden af hovedet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER