Mamasan

Føde på privatklinik

3 indlæg i dette emne

Min mand kom forleden begejstret hjem fra arbejde og fortalte at en af hans kollegaer og dennes kone, skulle føde på den forholdsvis nye private fødeklinik, Storkereden i Slagelse.

Hans begejstring gik ud på, at vi jo kendte stedet, for det var her vi fik vores første scanning (der dog desværre viste en baby uden hjerteblink) og fordi det tiltalte ham meget, at de havde indrettet fødelejligheder hvor du blev "installeret" fra første ve/vandet gik og at du, som gravid, blev fulgt tæt af den samme jordemoder mm.

Jeg er ikke helt overbevist, jeg har en idé om, at det er rarest på hospitalet hvor man ved der er læger i nærheden i tilfælde af noget gik galt. Ja, jeg ved ikke hvorfor, men tænker bare hospitalet er stedet hvor man føder..

Er der nogen der har født på privat klinik, eller kunne tænke sig det? Jeg er lidt nysgerrig på hvorfor man vælger det, og hvad man "har fået ud af det" - hvis I forstår.

Tillægsspørgsmål: Er det jordemoder eller sunhedsplejerske der sammensætter mødregrupper?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har ingen erfaring med private fødeklinikker, men ved at der muligvis kommer en her i Jylland.

Det er sundhedsplejersken der sammensætter Mødregruppe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg følger Storkereden på facebook, og det lyder til at være et super godt sted. Jeg har en bekendt som fødte sit barn nr 2 der, og alt gik godt :) Du kan prøve at finde Storkereden på facebook, for jeg mener at have læst om en enkelt fødsel der endte med ambulance til fødestuen i Holbæk.

Nu er jeg med i kendt Jordemoderordning, og var det også sidste gang, og det gav en rigtig rar ro over fødslen at det var samme Jordemoder hele tiden, og den oplevelse vil du sikkert også få på en privat klinik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER