mille1981

Skal man have en indkørsel?

8 indlæg i dette emne

Jeg ved godt der ikke er noget i loven der siger det, men hvis ens grund er indrettet så det passer, "bør" man så have det?

 

VI har en lang og ikke særlig køn indkørsel, Vi har i vores økonomiske plan budgetteret med ny indkørsel om ca. 3 år. Sådan en er jo dyr, når man ikke lige kan gøre det selv (det skal gøres ordenligt, så den ikke ligger og er skæv efter et par år...).

 

Men i dag kom jeg til at tænke på, at man jo kan lave indkørslen om til noget have-agtigt noget i stedet for. Et lege-område til Noah, hyggekrog eller andet. Virker det helt tosset?

 

Indkørslen vender mod nord, men der er den mest fantastiske udsigt over marker og sø derfra. Samtidig vil vi måske kunne lave vores trappe om til hoveddøren om, og få et super-flot indgangsparti uden det vil komme til at koste meget mere end ny indkørsel tænker jeg.

 

Lyder det helt tosset? Tror I vi vil komme til at savne indkørslen? Pt. kan der holde 3 biler i den uden problemer, så den er altså lang... Jeg kan forestille mig, at vi måske vil beholde plads til en bil, og så må den anden holde på vejen.

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan du ikke ligge et billede ind af indkørslen? Kan ikke lige visualisere det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige nappet fra Google... Det er godt nok ikke de bedste billeder, men det bedste jeg kan gøre lige nu ;) Det er indkørslen med de små sten (til højre på første billede)

2M8pgq1.png

w0Bd6cq.png

(null)

post-94-7984_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jegville helt savne ikke at have plads til de biler, der er i husstanden. Vi holder pt påvejen, da vi ikke kan bruge vores indkørsel (bygget i 1949 til MEGET små biler)

Det er pænt irriterende når der kommer snerydning/fejning og bare når folk kører forbi, da de sagtner farten da vejen er smal = jeg tror der kommer nogen.

Derudover så GLÆDER jeg mig til vi kan bygge en carport, den havde vi før vi flyttede, og jeg synes det er så rart at have!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror jeg ville komme til og savne at have en indkørsel, når i bor sådan et styk fra vejen. Men det kommer jo også an på hvor glade i er for at løfte tingene det længere ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... Vi bor på 1 sal og skal bære alting et godt stykke, sådan er det jo bare! Så det KUNNE i også sagtens leve med! Og hvis du snakker om et indgangsparti et andet sted tættere på vejen er det da egentlig fint.

JEG ville nok foretrække bil så tæt på døren som muligt, men man kan vende sig til meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med bare at halvere den? Den er godt nok lang!

Jeg ville nok lave noget overdækket-et eller andet, da jeg tænker det mere er det at gå udenfor i regn og sne jeg ville være træt af!

Jeg bor på 2. Sal, men det er altså de 70meter fra p-pladsen og til opgangen der er trælse - ikke dem "op"..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er vokset op i et hus hvor indkørslen var 1,5 bil lang, og så havde vi sti ned til huset i ca 2 bilers længde. Det fungerede godt og jeg synes (og heller ikke mine forældre) at det var et problem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER