Kahog

Min NF i dag

5 indlæg i dette emne

NF scanning i dag - det er endt som en lidt blandet oplevelse. 


 


Det vigtigste først - der var ÉN særdelses stædig lille baby med et hjerte der spurtede derudad. Vi har ikke før hørt hjertelyd på denne tid, så det var lidt hyggeligt.


Sygeplejersken der scannede kunne ikke rigtig få målt nakkefolden, fordi det ville den lille BabyGrau ikke sådan være med til, så jeg trak den heldige gevinst i også at få lov til at blive scannet nedefra - jubiii (not). Her kunne hun dog heller ikke få målt noget, så vi vendte tilbage til gennem maveskinnet, og efter at have trykket mig så meget i maven at jeg fik et voldsomt kvalmeanfald, blev hun vist enig om at hun havde noget brugbart. Vi fik en beregnet risiko og fik at vide at den nok var højere end virkeligheden.


Jeg nåede til gengæld lige at synes det hele var lidt træls, da hun havde glemt at lave et billede til os, for skulle vi bruge til at vise børnene, så vi er endt med et lidt dumt et, men det er bedre end ingenting.


 


1 time efter vi er taget derindefra har sygehuset så ringet til mig, jeg havde jo så selvfølgelig glemt min telefon hjemme. Jeg forsøger at ringe tilbage, men klokken er blevet efter 15 så de svarer ikke. 30 minutter senere tikker en besked ind på min telefonsvarer (fatter ikke at den har været så lang tid undervejs), men nu er beskeden at de gerne vil have at jeg kommer igen, og bliver scannet af en læge fordi de ikke er tilfredse med den fra i dag. Og sjovt så siger hun at hun har fundet en ny tid til mig, men jeg skal ringe ind for at få den, øhh jo selvfølgelig, du kunne jo ikke give mig den nu.


 


Så lige nu er det hele sådan lidt øv. Vi regner jo med at alt er i orden, men det er nu lidt træls at de ikke synes den vurdering vi har fået er god nok, det får mig jo straks til at tænke på at der er noget galt.


Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

NF scanning i dag - det er endt som en lidt blandet oplevelse.

Det vigtigste først - der var ÉN særdelses stædig lille baby med et hjerte der spurtede derudad. Vi har ikke før hørt hjertelyd på denne tid, så det var lidt hyggeligt.

Sygeplejersken der scannede kunne ikke rigtig få målt nakkefolden, fordi det ville den lille BabyGrau ikke sådan være med til, så jeg trak den heldige gevinst i også at få lov til at blive scannet nedefra - jubiii (not). Her kunne hun dog heller ikke få målt noget, så vi vendte tilbage til gennem maveskinnet, og efter at have trykket mig så meget i maven at jeg fik et voldsomt kvalmeanfald, blev hun vist enig om at hun havde noget brugbart. Vi fik en beregnet risiko og fik at vide at den nok var højere end virkeligheden.

Jeg nåede til gengæld lige at synes det hele var lidt træls, da hun havde glemt at lave et billede til os, for skulle vi bruge til at vise børnene, så vi er endt med et lidt dumt et, men det er bedre end ingenting.

1 time efter vi er taget derindefra har sygehuset så ringet til mig, jeg havde jo så selvfølgelig glemt min telefon hjemme. Jeg forsøger at ringe tilbage, men klokken er blevet efter 15 så de svarer ikke. 30 minutter senere tikker en besked ind på min telefonsvarer (fatter ikke at den har været så lang tid undervejs), men nu er beskeden at de gerne vil have at jeg kommer igen, og bliver scannet af en læge fordi de ikke er tilfredse med den fra i dag. Og sjovt så siger hun at hun har fundet en ny tid til mig, men jeg skal ringe ind for at få den, øhh jo selvfølgelig, du kunne jo ikke give mig den nu.

Så lige nu er det hele sådan lidt øv. Vi regner jo med at alt er i orden, men det er nu lidt træls at de ikke synes den vurdering vi har fået er god nok, det får mig jo straks til at tænke på at der er noget galt.

Kan godt forstå det hele er lidt forvirrende og træls..

Fik i tallene på vurderingen og HUSK det er bare en vurdering. Selvom den fx er 1:100 så er chancen for at du rammer de 99 andre altså ret stor :)

Jeg synes du skal være glad.. Du skal ind og se din baby igen, måske får du et endnu skønnere billede med hjem. Og tænk engang at du er tilknyttet et hospital, der er grundige og laver om på deres fejl.

Jeg håber du får den næste tid snart, så du kan få ro i hovedet :)

Kram herfra :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt forstå dine blandede følelser, men hellere blive scannet en ekstra gang og være sikker på, at alt er i skønneste orden.

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal i have begge to. Jeg fik en ny tid dagen efter om formiddagen og skulle ikke vente så længe.

 

Jeg fik heldigvis at vide igen i torsdags, at der ikke er grund til bekymring. Dag 1 måltes nakkefolden til 2,5mm og det gav en rissikovurdering til os på 1:840 . Dag 2 målte de de fleste gange nakkefolden mindre end dette, men en gang blev det 2,7mm, og lægen ville bruge denne måling fordi det er worst-case-scenario og det gav en risiko på 1:400ogetellerandet. Men de havde brugt meget tid på at undersøge hjertet, og det er helt som det skal være, så blev det en del af risikoen, så endte vi med en worst-case-risiko på 1:mere end 1000. Så alt i alt kan jeg slappe af igen, også selvom der ingen garantier er i denne verden (og det skal der som heller ikke være).

 

Men selve undersøgelsen torsdag var noget speciel:

 

Jeg blev scannet af 2 læger - og det var faktisk en kende ubehageligt, for jeg følte mig langt hen af vejen som en der bare lå der, til øvelse for den unge læge. Jeg plejer faktisk at have en ganske lang line for at nye skal have mulighed for at lære, men det var ret ubehageligt. Tror de opdagdede det på et tidspunkt, hvor den gamle erfarne læge trykkede så voldsomt på min mave at jeg troede jeg skulle kaste op, fordi hun altså lige skulle vise hvordan man kunne se man skulle. 

BabyGrau er stadig en stædig lille en og ville heller ikke rigtig deltage i dag, så efter 3 kvarter i dag havde de, som skrevet ovenover, flere målinger der var mindre end i går og en enkelt der var større.

 

Torsdag havde jeg husket at sige at jeg gerne ville have et billede med hjem, vi kan vise børnene. De havde så helt glemt at få printet et profil billede af baby, men der var de til gengæld friske for, den erfarne læge sagde " Hvis du hopper op igen, så klarer vi lige dem". Så jeg fik to fine der, og tre andre af ansigtet hun havde fået printet for meget. Så Babys galleri er allerede stort.

 

 

Men det har givet ro i sjælen - selvom lægen sagde da hun hente mig, at det ikke var fordi de mistænkte der var noget galt, hende der scannede dag 1 er bare meget grundig, og dermed ikke helt tilfreds med det resultat hun havde givet. Jeg måtte dog erkende at det havde givet en del tanker, så det var rart at det kunne blive så hurtigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber du kan finde ro i det hele :) er sikker på alt er fint :)

Jeg var afsted fredag og så en meget langbenet baby - her er alt også fint og flot :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER