Kofoed

Billigt Puslebord / kommode - HJÆLP?

34 indlæg i dette emne

Jeg er ved at gå amok over de priser der er på pusleborde/kommoder.. har kigget på Ikeas hjemmeside og der findes faktisk kun små borde, hvilket jeg vil mene er for upraktisk! Vil gerne have en kommode med indbygget pusleplade i for sikkerhedens skyld! 

 

Hvad har i købt?, og hvor henne til hvilken pris???? 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har en ikea malm kommode (649) med 5 skuffer og så har min mand snedkereret en pusleplade til. Den er jeg rigti glad for :yay Så vidt jeg ved kan man også bruge Hemnes puslepladen, der skal bare lige fjernes et lille stykke.

Vi valgte den løsning da jeg synes at mange puslekommoder var meget dyre og ikke lige min stil. Nu kan vi også brugenkommoden uden overdel senere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte brugt på dba.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en væghængt i træ, da vi har meget begrænset plads på badeværelset. :) er rigtig glad for den! Ville dog ønske at vi havde købt en Brio, da den kan lukkes med en alm. Puslepude på, det kan den vi har nu, ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en væghængt i træ, da vi har meget begrænset plads på badeværelset. :) er rigtig glad for den! Ville dog ønske at vi havde købt en Brio, da den kan lukkes med en alm. Puslepude på, det kan den vi har nu, ikke.

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har et Brio væghængt (arvet fra min mor, så omkring 20 år gammelt). Det er fantastisk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar!! :) har nemlig også overvejet at købe en almindelig kommode fra IKEA og en pusleplade- var dog bare i tvivl om det ville passe sammen? Det havde jo været det letteste hehe- for min mand er ikke så fingernem hvad sådan noget angår!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar!! :) har nemlig også overvejet at købe en almindelig kommode fra IKEA og en pusleplade- var dog bare i tvivl om det ville passe sammen? Det havde jo været det letteste hehe- for min mand er ikke så fingernem hvad sådan noget angår!

Altså vi har nogle ikke fingre-nemme venner som også har en malmkommode og så Hemnes-puslepladen. Der skulle blot skæres en smule af en lidt på undertiden af puslepladen for at gøre "hullet" stort nok til kommoden,så det var nemt nok. Så er det bare om at finde den rette højde kommode for en. Vores venner har den med 4 skuffer, vi har den med 5, da vi begge er ret høje :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har 2 malm kommoder som står med bagsiden mod hinanden. Så har vi tøj i skufferne i den ene side og bleer og div i den anden side. Så ligger puslepuden bare oven på et skridtsikkert underlag. Det er ikke billigere end alm puslekommoder, men vi havde 2 alligevel og der er masser af opbevaring.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte brugt på DBA ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har bare puslepuden på gulvet :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har bare puslepuden på gulvet :(

Ej, hvorfor?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, hvorfor?

Vi har ikke råd til et puslebord :( og ikke plads på vores badeværelsesbord :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke råd til et puslebord :( og ikke plads på vores badeværelsesbord :(

hvad med på børneværelset så? Måske i kan være heldige at finde et billigt brugt?

Det bliver hårdt for dig/jer at pusle på gulvet altid! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvad med på børneværelset så? Måske i kan være heldige at finde et billigt brugt?

Det bliver hårdt for dig/jer at pusle på gulvet altid! :kram

Det bliver mig, der skal pusle ;) regner med at få overtalt min mand til at vi kan ønske væghængt i barnedåbsgave, men tvivler :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bliver mig, der skal pusle ;) regner med at få overtalt min mand til at vi kan ønske væghængt i barnedåbsgave, men tvivler :/

Min søster fandt et brugt Brio vægthægt på dba til 300 kr :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søster fandt et brugt Brio vægthægt på dba til 300 kr :)

Fedt :) tak for tip :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke råd til et puslebord :( og ikke plads på vores badeværelsesbord :(

 

Jeg har købt denne, min veninde har modellen og har været smadder glad for den, prisen er nogen lunde til at komme om ved :)

For os var det vigtig den er væghængt, fordi jeg gerne vil pusle på badeværelset, og det er ret lille i vores ellers store hus :)

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/80141708/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bliver mig, der skal pusle ;)

det kommer du til at fortryde MANGE gange!!! Anders puslede Mie de første 10 gange, jeg kunne ikke, han tog også de første 14 dage om natten, og så meget han kunne om dagen. siden har det altid været 50/50 når han var hjemme! Bedste beslutning EVER! Næstbedste var at bad er fars område - mor er forbudt på badeværelset imens, det er deres ting!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det kommer du til at fortryde MANGE gange!!! Anders puslede Mie de første 10 gange, jeg kunne ikke, han tog også de første 14 dage om natten, og så meget han kunne om dagen. siden har det altid været 50/50 når han var hjemme! Bedste beslutning EVER! Næstbedste var at bad er fars område - mor er forbudt på badeværelset imens, det er deres ting!

Enig, de første 3 uger min mand var på barsel, skiftede jeg næsten ikke - det var "deres" tid sammen.. Og nu er vi 50/50 når vi begge er sammen med hende, måske gør min mand det nok mere, igen det er deres alenetid..

Btw: jeg fandt mit puslebord gratis herinde - der findes desuden masser af billige på DBA, altså til 100-200 kr.. Tror ikke det er en holdbar løsning på gulvet :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... Pusle på gulvet sikrer selvfølgelig mod baby, der falder ned, men ellers lyder det noget uholdbart i længden. Er der ikke et eller andet sted i jeres hjem, hvor du kan lægge puden i arbejdshøjde? Ellers vil jeg give de andre ret - man kan komme langt med at købe brugt - nogen skal jo bare af med grej, der fylder op.

Jeg er for så vidt enig med de andre i, at det er en god ting, at far pusler - det er jo en af de ting, de kan. Ligesom hos Majs er det også far, der bader her. Men der kan jo være gode grunde til, at I har en anden plan??

Jeg undrer mig lidt over, at du skriver, at du ikke regner med at få igennem, at I kan ønske jer puslebord? Det kommer til at lyde til, at din mand synes, at det er fint, at du klarer alle bleskiftene og fint kan gøre det på gulvet... Sådan er det forhåbentlig ikke:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ikke lige multi quote, så I får en samlet besvarelse :) Vi har lavet en aftale der hedder jeg tager alt med lort og han tager alt med bræk ;) plus han har aldrig skiftet en ble før ;) hvis jeg ikke kan klare det på gulvet kan jeg evt ligge den på vores seng :) men kan godt lide tanken om at den ikke kan falde ned ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ikke lige multi quote, så I får en samlet besvarelse :) Vi har lavet en aftale der hedder jeg tager alt med lort og han tager alt med bræk ;) plus han har aldrig skiftet en ble før ;) hvis jeg ikke kan klare det på gulvet kan jeg evt ligge den på vores seng :) men kan godt lide tanken om at den ikke kan falde ned ;)

Da jeg fik Freja startede vi også med at tro at det var godt nok på sengen. Men i løbet af kort tid, var min ryg total smadret. Så vi købte et brugt puslebord på dba.

Hvis det er fordi din mand vil spare, så må du altså sige fra. Det er mange gange man når at skifte igennem en bletid og dårlig arbejdsstilling er virkelig ikke at spøge med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg fik Freja startede vi også med at tro at det var godt nok på sengen. Men i løbet af kort tid, var min ryg total smadret. Så vi købte et brugt puslebord på dba.

Hvis det er fordi din mand vil spare, så må du altså sige fra. Det er mange gange man når at skifte igennem en bletid og dårlig arbejdsstilling er virkelig ikke at spøge med.

Ikke spare, bare "unødvendigt at bruge penge på, min mor kunne jo med 5 børn "

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øh hvad er det for en udtalelse? Dengang skulle man heller ikke bruge sikkerhedssele på bagsædet, så er det også unødvendigt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER