Carcassonne

Vejen til en yndig bumbrud

8 indlæg i dette emne

Vejen til en yndig bumbrud

 

Jeg har længe gerne ville tabe mig. 10 kg ville være helt perfekt, selvom drømmen nok er 15 kg. :) Jeg begyndte at træne i august 2013 og ku også se en forskel på min krop, selvom der ikke var meget forskel på vægten. Men jeg endte så med at få skadet min ankel så jeg ikke ku træne i noget tid, og så da jeg endelig ku gå ordenligt på den igen flyttede jeg til Frankrig. 

 

I starten dernede tabte jeg 5 kg, uden at jeg ved hvordan :) Tror bare at jeg havde så travlt at jeg ikke spiste så meget, men det virkede ihvertfald :) (Desværre er de kg kommet tilbage iden jeg kom tilbage til Danmark til 2014) 

 

Så nu er jeg på 82 kg, og vil gerne ned på 70 kg, men drømmen er nok 65 kg, men må vi se når vi kommer derned af. 

 

Grunden til at det skal være nu, og at det skal holdes ved lige denne gang, især fordi at vi skal giftes til august, og jeg skal snart ud og finde en brudekjole, og drømmen lige nu er at kunne passe en kjole i nummeret mindre :). 

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Startvægt: 84,2 kg. (11. februar 2014) 

Bryst:101 cm 

Talje: 86 cm

hofte: 106 cm

 

(Størrelse 42: 103, 84, 113) 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Første delmål: 80 kg. 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mål august 2014:

Vægt: 70 kg. 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Træning

Træning begyndt 10. februar 2014:

Started på 30 day shreed, og denne gang skal den gennemføres uden forsinkelser. (afsluttes d. 12. marts) 

 

Derudover skal jeg steppe min 10 minutter om dagen.

 

Må se om jeg kan føre andre ting ind i det.

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Step 10 min: 132 kalorier 

30 day shred level 1: 120 kalorier 

 

Min. pr. dag:  252 kalorier forbrændt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kalorier 

"Kalorier er ganske små dyr, som bor i klædeskabet og om natten syr dit tøj mindre."

Men de skal altså "udrydes" nu

Fra nu af vil jeg tælle kalorier .

 

Hvad jeg lige kan udregne vil jeg havde et kaloriebehov på ca. 1928 kalorier om dagen.

Et kg. fedt er ca. 7000 kalorier.  

 

På de næste 7 uger ønsker jeg at smide 9 kg (lidt højt sat, men har taget 2 kg på de sidste par dage, så tror nu det er nogen som bare svinger og så vil det jo være ca. 1 kg/ugen)

 

Derfor kræves et kalorieunderskud på ca. 1000 kalorier om dagen.

Derfor sætter jeg mit kalorieindtag til ca. 1000 kalorier om dagen, men det virker bare ekstrem lavt, og jeg har læst mig til at man min. bør spise 1200 kalorier, så det går jeg efter:).  

 

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Eksempler på kalorier:

 

200 kalorier

400 g æble (1½ æble)

1700 g agurk

130 g blødkogt æg

½ liter juice

240 g banan

37 g mørk chokolade

75 g franskbrød

225 g kartofler

115 g koteletter

145 g pasta

90 g groft rugbrød

835 g tomater 

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Mine retter:

post-2591-0-26052200-1392128697_thumb.pn

 

Morgenmad/frokost

Total : 479 kalorier (rest 721 kalorier) 

------------------------------------------------------------------------------------------------

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Træning/kalorier uge 1

Mandag:

10 minutters step - 132 kalorier (http://iform.dk/beregn-kalorieforbraending

30 day shred level 1 - 120 kalorier (ved ikke om det er rigtigt)

 

Total: 252 kalorier

 

Tirsdag: 

15 minutters step - 198 kalorier (ifølge maskine: 138 kalorier)

15 minutters step - 198 kalorier (ifølge maskine: 138 kalorier)

 

Total: 396 kalorier (276 kalorier) 

 

Spist ca. 1500 kalorier

 

Onsdag

 

Spist ca. 1160 kalorier

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende projekt. Jeg vil anbefale app'en lifesum til kalorietælling.

Og for at holde din forbrænding oppe ville jeg nok også foreslå, at du måske prioriterer 14-1500 kcal og motionerer ned derfra.

Men velkommen i slankeklubben :wee

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende projekt. Jeg vil anbefale app'en lifesum til kalorietælling.

Og for at holde din forbrænding oppe ville jeg nok også foreslå, at du måske prioriterer 14-1500 kcal og motionerer ned derfra.

Men velkommen i slankeklubben :wee

 

Tak skal du have. Jeg vil kigge på appen :) Men er også et program som en del af windows 8 som jeg bare bruger nu.

Man skal godt nok skrive alle produkterne ind første gang med bruger dem, men sådan er det jo bare:).

 

Synes alle steder jeg læser at de anbefaler ned til et energiindtag på 1200 men ikke under det, så går ihvertfald ikke under det:) Ser lige på hvor meget der skal til for at blive mæt de kommende dage. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sku lige veje katten, hvilket vi gør ved at veje mig, og så veje mig mens jeg holder katten (hun burde også tabe sig lidt :lol ) 

Men vægten sagde nu 81,9. Synes jeg virker underligt, eftersom jeg vejede mig lige efter vi havde spist. 

 

Men idag har jeg spist ca. 1500 kalorier, men dummede mig også lidt og fik spist lidt meget chokolade tidligere på dagen, før jeg læste om alt det her kalorietælling. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det her? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER