Kamillawn

Spørgsmål til dem med 2 eller flere børn

6 indlæg i dette emne

Nu er der efterhånden ikke så længe til, at jeg skal føde igen :loveshower

 

 

Derfor er vi ved at finde ud af rammerne for hvad der skal ske med Sophia når det hele går løs, og ligeledes rammerne for barselsbesøg.

 

Hvis alt går nogenlunde normalt, skal vi jo hjem efter 4-6 timer efter fødslen.

 

 

Jeg vil derfor gerne høre hvad I andre har gjort, og gerne hvad der var godt/skidt, eventuelt hvad I ville have gjort anderledes :)

 

 

 

Umiddelbart bliver barselsbesøgende noget i retningen af en sms til folk om, at de er velkomne herhjemme den og den dag mellem det og det tidspunkt.

 

Hvad der skal ske med Sophia, synes vi er lidt sværere. Fordi vi jo ikke aner hvornår på dagen og hvilken dag jeg føder :rolleyes

Hvis det er om natten synes vi, at det er bedst hvis én kan komme og være her, så hun ikke skal hives op, og så følge hende i DP som vanligt hvis det er en hverdag, og ellers være her sammen med hende til vi kommer hjem.

Min mor spurgte så her den anden dag, om vi havde overvejet om vi ville have noget tid for os selv herhjemme - altså Christian, Spire og mig. Og det kan jeg måske også godt se en fordel ved. Men så skal Sophia jo på en eller anden måde hives ud af den daglige trummerum, fordi hun skal hjem hos nogle andre. Og som udgangspunkt ønsker jeg egentlig at hun "mærker så lidt som muligt".

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fik pks med Cassandra så vi kunne jo så planlægge os til en del af det. Var fødslen startet før af sig selv, så havde vi en aftale med mine forældre om at hente ham.  

 

Sebastian blev afleveret aftenen før hos mine forældre. Vi skulle være på hospitalet tidligt og så tænkte vi at det ville give det roligste forløb hvis han sov der natten før.

Vi havde aftalt med Sebastian at han var den første ud over os der så hende, det var meget vigtigt for ham.

 

Cassandra fik slugt en masse fostervand og lå med ilt og derfor en masse slanger og sonde de første timer af hendes liv og vi ville ikke have han så hende sådan. Men det lykkedes at han lige nøjagtigt var den første der så hende (uden slanger). Min mand hentede ham fra mine forældre en times tid før barsels besøg.

 

Vi havde en del besøg på hospitalet, men det generer heller ikke mig, men det er jo individuelt. Alle havde gaver med til Sebastian, det havde han ikke regnet med, men det var vigtigt for ham og noget han blev meget glad for og han var utrolig stolt af at vise lillesøster frem.

 

Jeg overnattede på hospitalet og min mand tog med Sebastian hjem. Sebastian var med på hospitalet når min mand var der, hvilket var meget. Sebastian var med da vi skulle have hende hjem fra hospitalet. Han var holdt op i børnehaven da vi skulle flytte så han var meget hjemme. Jeg mener han kom på besøg hos bedsteforældre da Cassandra var en 14 dage - 3 uger gammel, men han ville ikke før, han ville være sammen med os og Cassandra.

 

For os var det meget vigtigt, at Sebastian følte han var en stor del af det hele (undtagen fødslen) og at han ikke følte han blev skubbet til side, men inddraget. Der tænker jeg dog, at det så også afhænger af alder, Sebastian var lige over 4 år, da Cassandra blev født.

 

Jeg tror faktisk ikke der er noget jeg ville have gjort anderledes, dette virkede for os og vores familie.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ville gerne have at Silje var en stor del af det hele. Endte med et semiakut ks så kendte ikke tidspunktet i forvejen. Vi havde en aftale med mine forældre om afhentning, så den dag hentede de hende i vs og hun sov ved dem.. Fik aks kl 17 og næste morgen kom Silje på besøg med min mor hvorefter hun kom i vuggestue. Om eftermiddagen hentede K hende i vs og så kom hun op på sygehuset til os hvor der var et godt legerum og mulighed for at være sammen. Hun spiste med på sygehuset om aftenen hvorefter K puttede hende hjemme ved mine forældre og han kom så ind på sygehuset til mig. Næste dag afleverede mine forældre hende i vs og om eftermiddagen hentede K hende og vi hyggede og spiste på sygehuset. Efter aftensmad tog vi alle hjem sammen og Silje den stolte storesøster hjalp med at bære autostolen...

Vi nød at Silje var med til det hele og tror også at det er medvirkende til at hun bare har taget skiftet fuldstændig problemfrit.. Hun har efterfølgende været i vuggestue som normalt men kortere dage, på den måde har det lignet normaltilstand så hun ikke har skulle have for mange ændringer at forholde sig til og så har vi hygget med Olivia mens Silje har været i vs :)

Det har fungeret helt perfekt for os :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde farmor, der ikke bor så langt væk, klar ved telefonen. Det endte med at jeg skulle sættes igang, så hun kom og passede Leo mens vi tog på hospitalet for at få piller. Det var kl 17, så passede med at vi kunne nå hjem og putte. Farmor blev og sov, heldigvis, for kl 22 tog vi på hospitalet. Mia blev født kl 1 og noget af det første vi talte om da vi var alene og der var ro på, var at vi savnede Leo. Man er jo en familie og vi havde behov for at dele en så stor familiebegivenhed med ham. Eftersom vi skulle hjem efter 4-6 timer, passede det med vi lige kunne nå at se ham inden han skulle i vs. Desværre ville de beholde mig til observation, så vi nåede først hjem efter han var afleveret. Det var fint lige at have nogle timer hvor vi slappede af, men vi glædede os til at hente ham! Det gjorde min mand, endda for tidligt, så han måtte vækkes fra lur :p Men det var helt ok, han glædede sig til at se hende. Og var meget glad. Kort efter kom mine forældre og farmor og de havde også gaver med til ham, han var bare lykkelig.

Farmor have tilbudt at tage ham et par dage, men vi kunne ikke undvære ham. Det var dejligt at sende ham i vs, for det er hårdt med to børn, men også skønt at hente ham! De første par weekender var rigtig hårde, men man lærer hurtigt rutinerne. Leo har ikke reageret meget, kun ved at vågne om natten. Så har han bare skulle have nogle ekstra kram. Han er utroligt glad for sin lillesøster der snart er et halvt år.

Det er selvfølgelig forskelligt om man har behov/overskud til bare at køre videre som normalt, men for os var det ihvertfald den bedste løsning.

Held og lykke med det hele :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde farmor, der ikke bor så langt væk, klar ved telefonen. Det endte med at jeg skulle sættes igang, så hun kom og passede Leo mens vi tog på hospitalet for at få piller. Det var kl 17, så passede med at vi kunne nå hjem og putte. Farmor blev og sov, heldigvis, for kl 22 tog vi på hospitalet. Mia blev født kl 1 og noget af det første vi talte om da vi var alene og der var ro på, var at vi savnede Leo. Man er jo en familie og vi havde behov for at dele en så stor familiebegivenhed med ham. Eftersom vi skulle hjem efter 4-6 timer, passede det med vi lige kunne nå at se ham inden han skulle i vs. Desværre ville de beholde mig til observation, så vi nåede først hjem efter han var afleveret. Det var fint lige at have nogle timer hvor vi slappede af, men vi glædede os til at hente ham! Det gjorde min mand, endda for tidligt, så han måtte vækkes fra lur :p Men det var helt ok, han glædede sig til at se hende. Og var meget glad. Kort efter kom mine forældre og farmor og de havde også gaver med til ham, han var bare lykkelig.

Farmor have tilbudt at tage ham et par dage, men vi kunne ikke undvære ham. Det var dejligt at sende ham i vs, for det er hårdt med to børn, men også skønt at hente ham! De første par weekender var rigtig hårde, men man lærer hurtigt rutinerne. Leo har ikke reageret meget, kun ved at vågne om natten. Så har han bare skulle have nogle ekstra kram. Han er utroligt glad for sin lillesøster der snart er et halvt år.

Det er selvfølgelig forskelligt om man har behov/overskud til bare at køre videre som normalt, men for os var det ihvertfald den bedste løsning.

Held og lykke med det hele :glad

Helt enig i det med at savne den store... For ja det er jo ikke kun os som forældre der fik en baby anden gang var det os som familie :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom jeg stadig er nygravid, så har vi også snakket om det emne.. og vi har en veninde som skal stå standby når vi nærmer os termin. Så hun skal tage vores datter når det går løs. Vi ved at jeg skal være indlagt min. 48 timer efter fødslen med solstrålen, så der er vise ting der bare skal være på plads. Men jeg regner da med at når fødslen er overstået, så kommer mine forældre på besøg og har vores datter med. Til den tid er hun 20 måneder og har stadig brug for os. Og jeg ved at min mand vil ikke undvære vores datter ret længe...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER