Louisea

Blod fra moderkagen

13 indlæg i dette emne

Hej alle :-)

Er ny herinde. Jeg er 13+6 idag.

Døjer med en rigtig træls bekymrende stærk blødning som er kommet en gang om ugen - nu hele tre gange. Sidste gang i nat.

Jeg går konstant og er bekymret for om noget går galt. Jeg er skannet de to første gange og undersøgt gynækologisk og alt var okay med baby. Den var i hopla og upåvirket. Total lettelse.

Det viser sig at det er moderkagen der bløder. De har ikke vist bekymring på hospitalet og siger jeg skal gøre hvad jeg plejer men blot undgå maratonløb. Alligevel påvirker det mig utrolig meget. De siger jeg ikke har gjort noget forkert - hvilket var rart at høre. Og at jeg sagtens kan have en god graviditet trods alt med sundt barn.

Jeg bliver så ulykkelig og skuffet hver gang og frygter nu at det vil fortsætte. Havde plukveer igår for første gang.

Hvor er det hårdt at føle sig hjælpeløs og drømmen om en skøn graviditet er helt væk.

Jeg har to i forvejen. Der var alt perfekt hele vejen igennem så det har været et stort chok at opleve disse blødninger. Havde aldrig hørt om det før jeg selv stod i det.

Ville høre om jeg er den eneste der har oplevet det her? Bortset fra de her uforudsigelige styrtblødninger har jeg haft det fantastisk - som man ellers kan når man er gravid :-)

Hvordan har i håndteret det? Jeg synes det er super hårdt at sidde tilbage og føle mig magtesløs.

Hilsen Louise

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved ikke om det er det samme, men jeg har et hæmatom som er en blodansamlig i livmoderen. Og har blødt et par gange. Jeg kan sagtens forstå du bliver urolig. Det gør jeg også, og er også blevet scannet begge gange.

Jeg fik afvide hos lægen at rigtig mange gravide har sådan en blodansamlig og det er for langt de fleste helt ufarligt..

Hvis du føler du mangler information og er utryg, så få fat i lægen eller endnu bedre din jordmoder og få en snak om det.. Og hold dig væk fra Google, det er mest stræk historier og dem skal du ikke fylde hovedet med..

Jeg håber din blødning er stoppet og ikke kommer tilbage..

Det skal nok blive rigtig godt og dejligt :)

- jeg er 12+1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber du har ret!

De mener at det er moderkagen da jeg har nogle klumper med ud også. Desværre når blødningen aldrig helt at stoppe. Det så meget øv at rende rundt med bind på 3. Uge.

Og du har helt ret med Google. Det har jeg desværre allerede gjort men har ikke fundet ret meget :-)

Jeg håber også det stopper snart. Jeg har også fået at vide at mange gennemfører en fin graviditet trods blødninger.

Det værste er at jeg er blevet bekymret for at tage ud. Tager bind og skifte bukser med alle steder. Heldigvis er det 7-9-13 kun sket hjemme.

Jeg håber jeg får gennemført graviditeten og ender med et rask barn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde uforklarlige blødninger i min graviditet, startede i uge 9 og kom og gik, nogle gange bløde jeg meget og flere dage, andre gange pletblødning. De kunne ikke finde et svar på, hvorfor jeg blødte, men jeg fik besked på, at jeg skulle passe på og sørge for at undgå belastning, da der var tale om truende abort og senere truende for tidlig fødsel. Måske fordi de ikke kunne finde en forklaring til blødningen :unsure

Min datter, M. Er sund og rask, vi troede godt nok mange gange, at det har slut, men vi kom i mål :)

Håber ikke det fortsætter for dig :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener, at Mette herinde fra døjede med det. Hendes graviditet har en tråd herinde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ønskebebs - hvor dejligt at høre at det endte godt trods alt :-))) tak for historien!

Skruk - det vil jeg forsøge at søge efter :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ønskebebs - hvor dejligt at høre at det endte godt trods alt :-))) tak for historien!

Skruk - det vil jeg forsøge at søge efter :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej som skruk nævner blødte jeg også pga moderkagen :) blev scannet ugentlig indtil uge 13-15 stykker tror jeg. Derefter stoppede det. Fra uge 20 fik jeg igen lov til Motion/sex/aktiv bevægelse. Men de mente dog heldigvis ikke at babyen på nogen måde ville lide under det da blødningen var under hende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt at høre at der er håb!

Hvor godt du blev scannet ugentlig. Gid jeg kunne det. Men de har sagt jeg bare skal ringe hvis der er noget. Bløder jeg igen vil heg tjekkes. Mega ubehageligt.

Tusind tak for jeres svar. Betyder så meget!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg oplevede præcis det samme som dig i min første graviditet, hvor jeg fik flere styrtblødninger, og det viste sig også at være blødninger fra moderkagen som stadig lå meget lavt. Det startede, så vidt jeg lige husker, da jeg var 11+? og styrtblødningerne kom med mellemrum i et par uger, og jeg måtte bruge bind i ca 3 uger efter sidste styrtblødning, fordi der blev ved med at komme lidt. Jeg var til akut scanning, og så til en kontrolscanning et par uger senere, og alt var fint med baby. Og Marlon bliver jo 3 år lige om lidt ;) Så jeg kan hvert fald komme med en solstrålehistorie :)

Blødningen stoppede lige så stille i takt med at livmoderen voksede, og trak moderkagen med opad, så den ikke lå så udsat.....

 

Men det er bare slet ikke rart! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skulle du tage den med ro eller hvordan?

Hvor gør det mig glad at høre at alt gik godt med din graviditet. Tusind tak for din historie.

Min omgangskreds er så stille forsvundet med tiden og det hjælper virkelig at læse hvad i skriver. Så tak er et fattigt ord men bestemt ikke uden betydning :-)))

Jeg begynder at finde overskud med mig selv. Bår man går med sig selv og er vant til at være aktiv og pludselig sidde det meste af dagen, gør en skør.

Kram og tak alle :))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik at vide at det ikke var vildt farligt, og at jeg kunne fortsætte nogenlunde som normalt.... Men når jeg blødte hver gang jeg anstrengte mig, så blev jeg alligevel meget forsigtig, og nok også meget mere end nødvendigt.... Jeg blev bare så bange!

Jeg håber snart du slipper for blødninger og bekymringer :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå du blev bange!

Dejlige børn du har på billedet :-)

Tak det håber jeg også! :-))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER