Abelka

Kommuner!

8 indlæg i dette emne

ARGH altså...

Kort version: Viggo har en stofskiftelidelse, lægen på Riget anbefalede pasning i hjemme frem til 2 års alderen, jeg søgte og fik tabt arbejdsfortjeneste i København (lønkompensation fra kommunen ved pasning af syge børn hjemme)

I februar skrev vi under på købsaftale til vores hus, og allerede der sendte jeg alle relevante papirer til Slagelse Kommune (tilflytningskommunen) fordi jeg af bitter erfaring ved at sådan noget papir-halløj kan tage laaaaaang tid :rolleyes:

1. juni - borger i ny kommune. Kontakter kommunen for at høre om de er igang med min ansøgning (som burde være en formsag i det den allerede var godkendt i Kbh kommune) Ja jaaaa, vi er på sagen.

Kontakter dem i alt 5 gange frem til 20. juni hvor jeg endelig får en på sagen som rent faktisk kan handle på det.

Ansøgningen godkendes allerede næste dag, og glad er jeg for så får jeg da en indtægt til næste 1.

1. juli - undrer mig over at udbetalingen stadig kommer fra Kbh kommune, men undren er dog ikke større end at jeg lader den fare idet jeg ingen udbetaling får fra Slagelse kommune.

1. november (5 måneder efter flytning til ny kommune) - jeg får nu udbetalt tabt arbejdsfortjeneste (TA) fra BÅDE Kbh og Slagelse kommuner.

Kontakter forskellige mennesker og konklusionen er at jeg er en værre en fordi jeg har fået TA fra Kbh så længe, så dem skal jeg sandelig skynde mig at betale tilbage. Øh ja - det havde jeg da egentlig også i sinde, men det er lidt svært at betale 5 mdrs løn tilbage til "den forkerte kommune" når nu jeg ikke har fået fra "den rigtige kommune"

Intet er afgjort endnu, men enden kan blive at jeg kan komme til at betale erstatning og de kan rejse tiltale mod mig for svig :blink:

Må jeg råbe RØV!?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej sikke da en omgang bullS*** :blink Håber på det hele bliver løst uden det store virvar.. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, du må fandme godt råbe RØV....

Knus fra Anja, som selv kæmper med systemet pga syge unger... :numse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, her er det bestemt tilladt at råbe RØV !!!

Hvorfor kan Slagelse Kommune ikke bare overføre de penge de ikke har betalt til KBH's kommune. Så er den potte pis ude af verden.

Jeg havde nok heller ikke reageret når bare pengene kom.

Eftersom du har afleveret alt relevant inden for tidsfristerne (papirer) OG har rykket for beslutninger/afgørelser mener jeg bestemt ikke du kan tiltales for svig da du jo kan bevise du har handlet i god tro og ikke har forsøgt at skjule noget.

Kunne have forstået det hvis begge kommuner havde udbetalt dig penge og du så ikke havde reageret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min tanke er også, at de penge må slagelse jo betale...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej det kan da ikke være din skyld.. DU harjo indsendt rettidligt.. Håber da slagelse går ind og betaler for dig.. Og at snart kommer i orden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhhh hvor er det TYPISK!

Har såhørt at slagelse kommune er ret tunge at danse med på det område-desværre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke så meget anddet end et kram :kram

Hold kæft det stinker.. synes altid kommuner kludre i det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER