louisef

Tænder? Lindring?

2 indlæg i dette emne

Andrea er muligvis ved at få første tand: min mor, D og jeg kan i hvert fald alle ane en hvid spids i undermunden. Men er stadig lidt i tvivl da det jo er ret tidligt (hun er 12 uger i dag). Hun stopper alt hvad hun kan i munden og savler helt vildt, men det kan jo være mange ting. De sidste 2 uger har hun været lidt pyller on and off og haft en del episoder med turevise mavekneb og meget luft i maven (har ikke været et problem før), så nu er vi begyndt på semperdråber. Hun er desuden blevet meget mere bevidst og griner og smiler meget.

Så alt i alt har jeg svært ved at finde ud af hvad der hænger sammen, men mit spørgsmål er: hvis det er tænder, hvad kan jeg så gøre for at lindre? Hun er jo endnu ikke supergod til at håndtere fx bideringe og bliver jo kun ammet?

Vi er ikke så vild med at give sukkervand og te.

På forhånd tak for alle gode råd! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tænker mest af alt, at det lyder som almindelig udvikling + 12 ugers tiger. :)

Det med, at hun savler og tager alt i munden, er helt normalt - carl begyndte også på det omkring de tre måneder.

Spændende, om det er en tand! Vi har også kunnet se noget hvidt igennem tandkødet hos carl de sidste par uger, men jeg tror der går et par måneder endnu, inden der sker noget.

Hvis tandkødet klør, kan du selv massere gummerne lidt med fingeren (de liver gerne helt elektrisk, hvis det klør), og man kan vist købe gummedråber i matas eller på apoteket.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER