Prinsessemor

Legeaftaler (hvor tit?)

10 indlæg i dette emne

Som overskriften lyder kunne jeg godt tænke mig at vide hvor tit jeres børn har legeaftaler?

Ida som er 4 (snart 5) har faktisk ikke ret tit, nogen gange har det gået mig lidt på da jeg føler at mange af de andre har nogen med hjemme hver dag.

det skal lige siges at hun har mange at lege med nede i Børnehaven og hun sjældent ytre ønske om at komme med nogen hjem.

hun spørger af og til om hun må få en med hjem som hun så har haft 3-4 gange og hun er nok blevet inviteret hjem samme antal gange.

Hun virker som skrevet ikke ked af det og er altid igang med en leg når jeg kommer ned og henter hende, men som mor er jeg bange for hun ikke er populær.Jeg tror ikke hun i BH har en fast tæt veninde endnu.

Syntes måske selv det lyder lidt åndsvagt når jeg skriver det ned, og tænker også om det i bund og grund er mit behov jeg prøver at udleve, da jeg er en person der elsker at have venner på besøg eller besøge nogen.

Ida virker somom (når vi kommer hjem) at hun gerne vil lege med sin søster eller se tv til vi skal spise.

hun leger også tit (mest om sommeren) med de børn der bor i vores gård og der er en del.

skal jeg bare slappe af og tage det som det kommer eller bør jeg fremtvinge noget som barnet umiddelbart ikke giver indtryk af er et behov der er så stort hos hende?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er jeg jo slet ikke klog på det område.. men vil synes det er helt fint som det er nu.. hvis hun begyndte at sidde for sig selv i BH skulle du måske prøve noget, men nu synes jeg det lyder til en pige som bare hygger sig i bh og så når hun skal hjem vil hun bare hjem til sin familie og hygge med søster... det er da fantastisk.. :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja du har nok ret, så længe hun virker glad og tilfreds :) tror måske altid man er bange for ens barn ingen venner skal få :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alexander har venner med hjemme 1 til 2 gange om måneden og besøger også sine venner 1 til 2 gange om måneden. :)

Hun er altid velkommen til at komme her og lege lidt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alexander har venner med hjemme 1 til 2 gange om måneden og besøger også sine venner 1 til 2 gange om måneden. :)

Hun er altid velkommen til at komme her og lege lidt :)

Tak, hvor er du sød :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er meget forskelligt, men hvis man går ud fra dem hun går i børnehave med, så har hun en med hjemme ca 2 gange om måneden og er hjemme hos nogle også ca 2 gange om måneden :) Det passer mig fint det ikke er mere, for Mille er bare SÅ træt når hun kommer hjem fra børnehaven og har virkelig brug for at koble af, så det kan godt blive temmelig hektisk når der er en med hjemme eller omvendt..

Vi har nogle vennepar der har børn på samme alder og dem ser hun også jævnligt, men det er mest i weekenderne og så er det slet ikke nær så slemt, for der har hun som ofte sovet længe ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har ungerne faktisk aldrig nogen med hjemme :blush

Føler ikke de har behovet for det, og desuden har de jo hinanden, så de keder sig aldrig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så længe hun er tilfreds så er det vel som det skal være? Det ville være noget andet hvis hun heller ikke legede med nogle i børnehaven, men det gør hun jo. Er sikker på at de nok skal sige til når de vil til at have nogle med hjem.

Knus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener du roligt kan slappe af ;)

Lucas, 5½, har lige nu en dreng fra BH på besøg, men det var barnet der spurgt om Lucas kunne lege. Jeg er virkelig dårlig til at få lavet aftaler. Og Lucas spørger ikke sådan om han må få nogen med hjem eller om de kan besøge ham i weekenden.

Så hvis de kedeede sig eller følte sig uden for ville man som mor så ikke mærke det?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min den store har en legekammerat med hjemme ind imellem og er selvfølgelig også ude ved hans kammerater og lege.

Har lige kigget på mine billeder, han havde en med hjem d 19 januar og igen d 8 februar og idag skal han hjem til en kammerat.

Mads bliver 7 år til maj.

Det er først efter han startede i SFOen han rigtig har haft nogen med hjem og også været ude hos nogen og lege.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER