Marianne1983

Barnevogn - ?

5 indlæg i dette emne

Er ret uerfaren med babyudstyr og vil høre om nogle af jer erfarne mødre kan fortælle hvad man skal lægge vægt på når man køber barnevogn. Fx om det er godt der er luft i hjulene eller ikke? Og størrelsen på vognen?

Og mht. pusletasker - kender I nogle steder hvor man kan få dem billigt? Og hvad er det specielle ved pusletasker? (i forhold til alm. tasker)

:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mange tak for dit svar :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil sige som justme. Barnevogn kommer an på hvilke situation du vil bruge den i.

Fx stort liggemål (97 eller der omkring) hvis vil ha at barnet skal sove uden for til det er 3 år.

Eller. Lille og handy hvis den hovedsagelig skal bruges i byen, så den nemmere kan komme ind og omkring i butikker og nem at tage med på cafe.

Men butikker der forhandler barnevogne er gode til at rådgive. Lyt til dem og tænk over jeres behov.

Jeg syede selv min pusletaske, fordi jeg syntes at den billige fra IKEA ikke var så god. (Den havde dog en ting jeg ikke kunne undvære en termo flaske holder, så man kan holde en sutteflaske varm/kold) men ellers lagde jeg mest vægt på at det skulle være nemt at komme til skifte i en fart, og det skulle ikke være svært at pakke den ud eller sammen. Og det skulle være nemt at finde de ting man skulle bruge.

Og det syntes jeg ikke det er når man skal have et dækken af til at pusle på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

som de andre siger handler det meget om hvad man skal "bruge" vognen til.. Jeg havde en Emmaljunga til min datter og den er bare så fantastisk! Jeg skal helt sikkert ha' en igen til næste bebs ;)
Den har stort liggemål så de kan sove i den længe, både længde og bredde. Den er fantastisk nem at klappe sammen hvilket er brugt meget hos os da vi kører til/fra hjemmet hver dag.. Den føles let at køre med og styre selvom det er en stor vogn. Og så er de bare så flotte synes jeg :) Mht. pusletaske valgte jeg (sidst) en fra Gaia & Ko med en masse små rum og lommer, til flasker og sutter b.l.a. desuden er der termo rum i til at holde ting varme/kolde, og der er "vådrum" som jeg har brugt meget til beskidt tøj eller tøj der var tisset igennem f.eks.

Generelt skal man altid have i mente hvordan man selv skal bruge udstyret, det skal jo være praktisk og ikke kun pænt :P
Nogen har brug for store puslekommoder hvor der kan være de nødvendige pusleting men også alt barnets tøj. For os er det nok med en puslepude og nogle kurve da vi har et godt bryggers med skabsplads og vask hvor der skal være pusleplads :)

Jeg kunne faktisk blive ved.. Bæreseler er der mange der køber men aldrig får brugt. For os er den nærmest uundværlig! Når man støvsuger, laver mad osv. og barnet ikke vil ligge selv. Jeg stiller heller aldrig barnevognen udenfor når jeg går ind i en butik også der er den fantastisk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan få barnevogne med drejelige forhjul. Havde jeg vidst det, så havde jeg helt sikkert købt en sådan da jeg nemt synes barnevogne kan blive nogle værre skrumler at køre rundt med.

Vi købte i stedet en klapvogn med drejelige forhjul som det første år fungerede fint som barnevogn. Først derefter (hvor man slet slet ikke kører så meget rundt med den som under barsel) købte vi en billig barnevogn som primært bare står i vores udestue.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER