bebsen

Sengeliggende tidlig fødsel - må man gå på wc?

9 indlæg i dette emne

Er indlagt på hospitalet, fordi jeg gik i fødsel pga. livmoderhals var væk og jeg var åbnet mig.

Fik at vide af lægen herinde, at jeg skulle ligge i sengen den næste måned (til uge 34) og at toiletbesøg foregik på bækken i sengen. Alt!

 

Nu har en sygeplejerske på afdelingen så spurgt mig, om det virkelig er rigtigt, og så bliver jeg selvfølgelig nysgerrig... Måtte i andre, der var indlagt pga. for tidlig fødsel, gerne gå på toilet selv, selvom er blev beordret sengeliggende?

Hende sygepljersken mener åbenbart, at det skulle være hårdere for kroppen at løfte sig op på et bækken frem for at gå på toilettet.... Jeg er mega meget i tvivl, men vil selvfølgelig høre lægen, som jeg dog først kan komme til at tale med efter weekenden og der er lang tid til!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg måtte gå på toilettet og jeg måtte tage et kort bad 2 gange om ugen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men jeg tror at din situation er lidt anderledes når du slet ikke har nogen livmoderhals tilbage..

Grunden til at du ikke må rejse dig fra sengen, er fordi at når du står op bliver presset på livmodermunden øget. Når du ligger i sengen og skal på bækken så bliver presset ikke øget da vægten jo så bliver skubbet op, istedet for ned mod livmodermunden.. :)

Selvom jeg måtte gå på toilet og tage et kort bad, så skulle jeg ligge ned konstant ellers. F.els skulle jeg spise næsten liggende, hvor jeg kun måtte hæve hovedenden af sengen en lille bitte smule.. Det var noget griseri, jeg kunne sleeeet ikke finde ud af at spise mens jeg lagde ned :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mej hvor lyder det bare træls - æv og rigtig synd for dig at det er kommet dertil. Har ingen kloge ord hvorvidt du må gå på toilettet selv men vil ikke forlade tråden uden at give dig en krammer og ønske alt det bedste for dig :)

 

:kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes du skal lytte til lægen, men du har sikkert fundet ud af det i dag. Pøj pøj med det hele

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad sagde lægen?

Vil råde dig til at følge din inturision, det er ikke altid at en helt ny læge eller sygeplejeske kender hele historien.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej,

Føler virkelig med dig.

Jeg blev selv indlagt af samme grund. Jeg fødte en pige i uge 29. Vandet gik efter at jeg havde været på toilet (jeg måtte gå på toilettet når jeg var virkelig trængende). Næste gang bliver jeg liggende og bruger bækkenet. Vil råde dig til at tænke på din baby. Hellere tisse i et bækken en at se sit barn stoppe med at trække vejret flere gange i døgnet. -og kan se at du må være ca. 30 uger henne, så det er ca. det samme som mig.

Håber det bedste for dig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle.

 

Status: Hun er stadig i maven og jeg er nu 31+3.

 

Har stadig en smule plukkeveer, men ikke noget alarmerende bortset fra for et par dage siden hvor jeg havde blærebetændelse også. Jeg har nu fået lov at gå på toilettet selv lige så stille.

Nu må jeg så også tage et bad siddende og lige så stille vil man give mig mere bevægelse forudsat at plukkeveerne ikke tiltager.

 

Jeg synes det er lidt et problem, at man får noget at vide af en læge og derefter noget helt andet at vide af jordemødrene og sygeplejerskerne. Som indlagt og bekymret vordende mor har man ikke ligefrem brug for mere forvirring. jeg stoler udelukkende på min mavefornemmelse nu og er jeg utryg kimer jeg dem ned på alarmklokken. Hellere 10 gange for meget end 1 gang for lidt.

 

De ville faktisk udskrive mig nu her i morgen, men jeg har sagt, at jeg ikke føler mig tryg ved at skulle hjem allerede nu efter 1 ½ uge og jeg da i hvert fald lige vil se, hvordan min krop reagerer på at måtte bevæge sig lidt. Især fordi min mand er meget væk pga. arbejde villle jeg skulle være meget alene hjemme.

 

har lidt intrykket af, at de faktisk bare gerne vil have mig udskrevet og spare de penge, det ville koste at have mig til at ligge her de næste par uger. Måske det bare er mig, men det er i hvert fald den følelese jeg har. De kan ikke gøre mere, hvis det starter igen siger de, og derfor vil det være bedre ofr mig at komme i vante omgivelser. Ja, en ting er at ikke kunne stoppe det, hvis det går i gang, men der er vel heller ingen grund til ligefrem at fremprovokere det... (er ldit frustreret over det kan jeg godt mærke...)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæmp. !!!

Jeg kan sagtens følge dig.

Da jeg blev indlagt sidst måtte vi virkelig kæmpe for konkrete svar, og for ikke at blive smidt ud.

Den første tid måtte jeg ikke gå rundt, og lægerne blev ved at sige han blir født i morgen, han blir født i morgen. (Han blev inde i næsten 4 uger)

Men da de begyndte at få styr på mit blodtryk, så begyndte især en læge at sige at jeg skulle sendes hjem. Men samtidig med at han ville sende mig hjem, ville han også have at jeg kom ind til undersøgelser hver dag, og skulle skannes hver 2 dag, og ikke kun 1 gang om ugen. Dette virkede meget utrykt, og jeg kunne ikke overskuge at skulle komme frem og tilbage til sygehuset hverdag med bækkenløsning.

Og denne læge kunne ikke forklare hvorfor han ville ha mig til mange flere undersøgelser, og hver dag, og aligevel ville sende mig hjem.

Vi fik forklaringen da en meget sur sygeplejeske fortalte os, at forhøjet blodtryk altså ikke var en sygdom man var indlagt med, og de havde altså syge gravide der rent faktisk var syge, og som havde brug for den seng jeg brugte. Og at de ligenu var præsset på sengepladser.

Vi fik hende til at hjælpe med at læse min journal igennem hvor der stod at jeg havde svær svangerskabsforgiftning.

Så ændrede hun pluselig holdning og holdt op med at være så sur og bebrejde os at vi var utrykke ved situationen.

Så personligt tror jeg at lægerne kun kender deres patienter fra hvad der står på deres tavle fra det sendeste døgn. Og hvis det ser ok ud, så ud med dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER