My love

Melde til forsikring

16 indlæg i dette emne

Vi købte hus i november 2012. Og der er stort set nye vinduer i alle rum. Dog vil der være nogle stykker der skal skiftes ud hen af vejen.

Især det der er på vores datters værelse trænger. Det er vildt utæt og det virker også lidt blødt træet. Og er skide svært at åbne.

I dag falder den ene hasp dims af karmen til vinduet. Knækket da jeg ville putte haspen på og spænde, så det trækker endnu mere in nu :( og ikke nok med det så opdager jeg skimmel svamp eller mug nogle steder på træet. Vi tørrer altså vinduer af hver dag da der er meget kondens på dem.

Vi har både en ejerskifte og en hus forsikring. Men vil noget af det dække?

Vi har absolut ikke selv råd til at få det lavet. Faktisk vil vores økonomi ikke kunne bærer at der kom sådan en udgift. Vi er allerede godt på røven.

Håber i kan hjælpe. Vi er nok halv desperate men det kan jo heller ikke gå at hun sover på et værelse hvor vinden fiser ind og der er skimmel svamp på vinduer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Prøv at kontakte husforsikringen og se om rådforsikringen dækker... Tror ikke ejerskifteforsikringen vil dække, da det formentlig ikke er en skjult fejl. Og på den har I sikkert også en forholdsvis høj selvrisiko...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv at kontakte husforsikringen og se om rådforsikringen dækker... Tror ikke ejerskifteforsikringen vil dække, da det formentlig ikke er en skjult fejl. Og på den har I sikkert også en forholdsvis høj selvrisiko...

Det vil jeg gøre. Vi har ikke noget at miste. Tusinde tak for hjælpen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er vinduernes tilstand nævnt i tilstandsrapporten? Hvis den er skal du ikke forvente at nogen dækker skaden, da det er noget man kan forvente med så dårlige vinduer. I forsikringsparirene kan der også stå hvis vinduerne ikke er dækket, det stod der i vores indtil de var blevet skiftet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er vinduernes tilstand nævnt i tilstandsrapporten? Hvis den er skal du ikke forvente at nogen dækker skaden, da det er noget man kan forvente med så dårlige vinduer. I forsikringsparirene kan der også stå hvis vinduerne ikke er dækket, det stod der i vores indtil de var blevet skiftet.

Jeg mindes ikke at vinduerne er nævnt i tilstands rapporten. Ejendomsmægler sagde at vinduerne var nye. Men det end et i værelset i hvert fald ikke. Men må hellere lige tjekke om det står skrevet noget.

Forsikringen dækker noget med vinduer. Men om vores hører ind under ved vi ikke.

Men vi står rigtig skidt hvis ikke der er nogen hjælp. Vi har simpelthen ikke råd til at få dem skiftet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Under forslag til forbedring er der nævnt at de forslår at der er nogle vinduer der skiftet til termo ruder. Men det er nævnt for at man bedre kan holde på varmen.

Og så er der nævnt at vinduet på børneværelset er der råd i. Plus et eller to andre. Dem ved vi så ikke lige hvilke er. Men sår r der vel ikke nogen hjælp at hente?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Under forslag til forbedring er der nævnt at de forslår at der er nogle vinduer der skiftet til termo ruder. Men det er nævnt for at man bedre kan holde på varmen.

Og så er der nævnt at vinduet på børneværelset er der råd i. Plus et eller to andre. Dem ved vi så ikke lige hvilke er. Men sår r der vel ikke nogen hjælp at hente?

Det tror jeg ikke, for så har I jo vist det, da I købte huset. Det er jo derfor man laver en tilstandsrapport.. Hmm, men altså er ikke sikker

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tror jeg ikke, for så har I jo vist det, da I købte huset. Det er jo derfor man laver en tilstandsrapport.. Hmm, men altså er ikke sikker

:kram

 

Det er jeg desværre også ret sikker på. Men hør da forsikringen under alle omstændigheder.. Det værste der kan ske, er at i får et nej. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ring til forsikringen - dem der har husforsikringen. Det værste der kan ske, er at de siger nej... Det er helt sikkert at ejerskifteforsikringen ikke dækker, når det står i tilstandsrapporten...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har nemlig en husforsilring. Men med vores held er der absolut ingen hjælp at hente.

Det hele skrider bare lige i tiden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram

Kunne man evt lappeløse problemet med at købe nogle lister og måske 'bare' skifte nogle af listerne eller forstærke med lister?

Ellers kan i måske lappeløse med at lave et forsatsvindue af plexiglas og de der ledningstingester når man sætter ledninger fast? så kan det måske ikke åbnes, men du reducerer kulde og træk, og så målrettet spare op til er nyt vindue. I behøver jo ikke skifte alle vinduer?

Alle vinduer skal slet ikke skiftes samtidig. Det i børneværelset er det værste så det er det første. Men en lappe løsning er ikke optimal. For det første er vinduet nødt til at skulle kunne åbnes. Men det er både kram og vindues ramme den er gal med så det skal skiftes.

Men vi håber at kunne få en hasp på så det lukkes lidt mere tæt.

Men forsikringen ville ikke hjælpe da de hørte det stod i tilstandsrapporten. Så nu indhenter vi priser så vi ca ved hvad vi skal spare sammen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Under alle omstændigheder ville jeg lade hende sove i et andet værelse, hvis I ikke allerede lader hende gøre det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænkte bare at lappeløsningen skulle være ex i nogle måneder. Et nyt vindue kan vel fåes for nogle tusinde kroner, og hvis det så kan spares op over ex 4-5 mdr, så er det vel bedre at vinduet ikke kan åbnes i 4 mdr end at det trækker ind og ikke kan lukkes ordenligt i 4 mdr??? Særligt hvis vi skal til at have vintervejr? Tænker absolut ikke at en lappeløsning på nogen måde er optimal, men udelukkende en måde at sikre at jeres datter får minimalt med træk mens i sparer op til det nye vindue.

 

Nu kender jeg jo ikke jeres hus, men her i huset ville det slet ikke kunne lade sig gøre at lade et vindue ikke kunne lukkes i nogle måneder, fordi værelserne er bygget så børnene ville stå i direkte træk, så ville det være bedre med nogle måneder uden udluftning, og så finde en løsning ift det bagefter.

Åh på den måde. Desværre lader det til der kan gå endnu længere tid. Vi kan ikke skaffe penge til det. Lige nu når alt er betalt har vi 1600 til mad bleer osv.

På vinduet er der i begge sider hasper. Men dene r så gået i stykker i den ene side. Men stadig lukkes i den anden og i midten,

. Men vi snakkede om at blev det koldere ryger hun på ekstra værelset og så tager en af os hendes værelse. Vi sover nemlig ikke sammen da manden snorker ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Under alle omstændigheder ville jeg lade hende sove i et andet værelse, hvis I ikke allerede lader hende gøre det.

Planen er også at hun skal på et andet værelse.

Haspen er gået i stykker i den ene side, men sidder fast i den anden og kan også lukkes i midten. Når man er ved vinduet kan man mærke det trækker. Men hun ligger i den anden ende af værelset.

Vi fik hende ikke flyttet i dag da vi ikke kan få sengen i det andet værelse,

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv at snakke med banken, det er forholdvis små penge og det går til forbedring af huset, dvs det øger værdien og så KUNNE det være de ville hjælpe jer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv at snakke med banken, det er forholdvis små penge og det går til forbedring af huset, dvs det øger værdien og så KUNNE det være de ville hjælpe jer.

Vi kan desværre ikke få noget hjælp fra banken. Grundet nedgang i min indkomst har vi svært ved at få pengene til at række, men banken vil ikke hjælpe. Faktisk tror vi nogen gange han gør alt for at gøre det besværligt for os. Sådan ser det ud nogen gange.

Så vi vil selv skulle skaffe pengene, og lige nu har vi rigeligt i at skaffe til at vi kan få mad på bordet hver måned. Så det ser rigtig sort ud.

Men min mand fik købt en ny hasp og sat den på, det har hjulpet lidt på kulden, men hun sover inde ved mig lige nu,

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER