lostidslos

Gemme et stykke dåbskage til 1-års fødselsdag ??

12 indlæg i dette emne

Hej piger.

 

Jeg er ikke så aktiv på babyklar, men jeg bliver simpelthen nødt til at spørge jer om noget :)

 

Jeg har selv gemt et stykke bryllupskage til 1-års bryllupsdag, og fint nok - det er en tradition vi nok alle nærmest kender...

 

... men så siger min mor i dag, at jeg skal gemme et stykke dåbskage til når min pige fylder 1 år :huh  det har jeg altså ikke hørt om før?

 

Er det mig der er gået glip af et eller andet? Gør/gjorde I det???

 

(og har ikke hørt hende sige det til mine søskende, og det er trods alt hendes barnebarn nr. 7... så tror at det er noget hun har hørt, sidst hun var til dåb et andet sted i familien :P )

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi fin slet ikke dåbskage, så nej, vi har ikke gemt noget ;)

Har heller aldrig hørt om det før? Kun med bryllupskagen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har jeg aldrig hørt om før.. Vi havde heller ingen dåbskage.. (Måske også lidt voldsom kage at give til en 1-årig imo :) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fin slet ikke dåbskage, så nej, vi har ikke gemt noget ;)

Har heller aldrig hørt om det før? Kun med bryllupskagen...

 

 

Har jeg aldrig hørt om før.. Vi havde heller ingen dåbskage.. (Måske også lidt voldsom kage at give til en 1-årig imo :) )

 

Nej, vel... :)

 

Og det sjove er at hun den anden dag sagde at jeg skulle huske at minimere indtaget af sukker for hende, så længe hun var lille :blink  så totalt modsigende :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har aldrig hørt om det med dåbskagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Niks, aldrig hørt om det. Hun har sikkert blandet begivenhederne sammen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har et stykke i fryseren - fordi der var for meget - og har joket med at spise det til hans 1-års-dag (han skal ikke selv have), men jeg har aldrig hørt om det som noget traditionelt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener traditionen er at man gemmer øverste lag bryllupskage til ens 1 års bryllupsdag eller til et evt kommende barns dåb... For held..!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Såvidt jeg ved, er det ikke engang som sådan tradition at have dåbskage. ;) Jeg ved godt, at mange (flere og flere?) bruger det, men det er ikke noget, jeg havde hørt om ever før jeg kom på bk, og da vi skulle holde dåb, var det heller ikke noget, feststedet var vant til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har aldrig hørt om det med dåbskagen.

 

 

Niks, aldrig hørt om det. Hun har sikkert blandet begivenhederne sammen :)

 

Jeg tjekkede lige op med om hun havde byttet rundt på noget, men de havde fået lavet en lille "top-kage" til at skulle gemme :huh  men ja, det er heller ikke noget jeg har hørt om tidligere :)

 

Vi har et stykke i fryseren - fordi der var for meget - og har joket med at spise det til hans 1-års-dag (han skal ikke selv have), men jeg har aldrig hørt om det som noget traditionelt...

 

Hehe, ja jeg ville også mest have lavet en joke ud af det :P

 

Mener traditionen er at man gemmer øverste lag bryllupskage til ens 1 års bryllupsdag eller til et evt kommende barns dåb... For held..!

 

Okay, ja det lyder også mere sandsynligt :)  det er måske det der har ændret sig til at gemme det fra dåben til barnet :P

 

Såvidt jeg ved, er det ikke engang som sådan tradition at have dåbskage. ;) Jeg ved godt, at mange (flere og flere?) bruger det, men det er ikke noget, jeg havde hørt om ever før jeg kom på bk, og da vi skulle holde dåb, var det heller ikke noget, feststedet var vant til :)

 

Næh, det tænker jeg såmænd heller ikke, men de sidste mange gange vi har været til dåb, der har der været en kage fra bageren eller feststedet :)  og det er jo altid rart med kage :sandie 

Og nu har vi lige fået bager i vores lille by, så ville alligevel gerne støtte ham lidt :D

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

... men ja, vi kommer i hvert fald ikke til at gemme noget kage til hendes fødselsdag :)

 

Dels skal hun jo ikke bare peppes op med sukker, og så vil jeg da også meget hellere lave noget friskt og lækkert til hende :)

 

:) Tak for svarene i hvert fald

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som konditor må jeg lige sige, at jeg efterhånden har oplevet mange der gemmer til 1-årsdagen... Så bruger de kagestykket i stedet for, at få lavet en lille ekstra kage til fødselaren på dagen. Men det er jo smag og behag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER