Pumpkins

Forsvare (bachelor)opgave

7 indlæg i dette emne

Nu er der ikke så længe igen til jeg skal forsvare min bacheloropgave, og jeg har aldrig prøvet at blive eksamineret på den måde. Så jeg tænkte, at der måske ville være nogle herinde, der har nogle gode tips. 

 

Opgaven er skrevet på baggrund af et bredt emne, hvor jeg så har snævret ind til det område, jeg ville skrive om. 

Jeg har under eksamen 30 min, hvor jeg gerne skal bruge de første minutter på at redegøre for opgaven og derefter vil det være en diskussion med censorerne. 

 

Jeg er ret meget i tvivl om det vil være en god eller skidt ide, at fremhæve de fejl, jeg er klar over findes i opgaven. Fx har der sneget sig en stavefejl ind, så jeg fik skrevet "uskyldig" i stedet for "skyldig", hvilket nok godt kan give lidt forvirring. 

 

Derudover har jeg efter afleveringen opdaget, at jeg på en af de første sider nok er kommet til at slette et "enter", sådan at der kom en linie for lidt, hvilket har forskudt hele layoutet, sådan at flere overskrifter er kommet til at stå sidst på en side i stedet for først på siden efter, og at min literaturliste er delt over 2 sider i stedet for 1. Vil det være dumt eller klogt at printe 2 eksemplarer ud, som jeg kunne give til censorerne under eksamen, for på den måde at "rette fejlen"

 

Håber I kan hjælpe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror det vil være en rigtig god ide at gøre opmærksom på fejlen skyldig/uskyldig, da den jo kan give anledning til spørgsmål ;)

 

Til gengæld tror jeg ikke det giver meget mening at printe to ekstra eksemplarer ud og medbringe. De gange jeg er blevet eksamineret i en opgave jeg har afleveret, har eksaminator og censor siddet med deres kopier, hvor de har lavet noter og fremhævninger til de ting de vil spørge ind til. Men du kan sagtens gøre opmærksom på, at du har opdaget at dit layout har forskudt sig, og hvorfor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes umiddelbart, at det er en god ide at fortælle, at du har opdaget de ting. Synes da de lyder ret relevante - og om nogen er skyldig eller uskyldig, er vel relevant i forhold til, hvor meget du viser, at du forstår.?

Mht sidelayout, så ville jeg nok bare lige nævne det, men jeg ville ikke printe to nye eksemplarer. De har vel ikke noget at bruge dem til efter din eksamen?

Når du skriver, at du skal redegøre for din opgave, hvad indebærer det så?

For på min uddannelse må vi f.eks ikke sige noget som står i opgaven - alt til eksamen skal være ny viden for lærer og censor.. Jeg skal selv op og forsvare en opgave om to uger :) Jeg skal lave powerpoint og tale i ca 15 min før der så kommer spørgsmål fra lærer og censor..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar. :super

 

Jeg ved, at det er et krav at jeg skal kunne redegøre for min opgaves hovedproblemstillinger og konklusioner. Så det tænker jeg, at jeg starter med. 

 

Jeg har snakket med en veninde, som foreslog at jeg lavede et retteark og gav eksaminatorerne. Så de kan se, at jeg er opmærksom på, at der har sneget sig enkelte fejl ind, uden at det er noget jeg skal bruge tid på. Det synes jeg virker som en rigtig god ide, så det er jeg i gang med at lave :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså når jeg eksaminerer BA studerende ønsker jeg ikke et retteark. Det er simpelthen strategisk en dårlig ide at gøre opmærksom på sine fejl, men det er til gengæld smart at være klar til at forklare fejlene. De fejl jeg opdager og som er interessante spørger jeg nemlig ind til.

Mine studerende skal IKKE gennemgå opgaven i deres oplæg. De skal gerne komme med et nyt spændende perspektiv til opgaven.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oh lord en gammel tråd jeg fik vakt til live. Sorry

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oh lord en gammel tråd jeg fik vakt til live. Sorry

Det er helt ok, der er nok nogle andre, der kan bruge det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER