blomst27

Temprakon vs Silke Juniordyne- eller noget helt 3?

9 indlæg i dette emne

Hejsa, jeg håber i vil hjælpe mig-

 

Vi skal ud og have en Juniordyne til Cecilia, 11 måneder.

Hun er et varmt barn, men dog ikke så varm mere som da hun var helt lille, så måske er hun nærmere normal haha.

 

Nå, men jeg tænker vi vil prøve kun at købe en dyne. hun har ikke uheld i bleen, og jo, hun kan godt blive syg og kaste op i sengen, men så skal den kunne vaskes og tørres og i det døgn bruger man et tæppe tænker jeg? :unsure

Så dynen skal kunne bruges både sommer og vinter- derfor har jeg læst om temprakon og silke

 

Er der nogen der har erfaringer med dem, og hvilke der er at foretrække? De koster jo ca 1000 kr og skal holde i nogle år, så jeg vil helst købe det rigtige så min lille pus kan sove trygt og med den rette temperatur.

 

Er lidt bange for Temprakon er for varm, da jeg har læst lidt om det nemlig, altså at nogen havde svedt meget med dem...

 

Et hvert input hjælper :)

 

Mange tak :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ikke at jeg som sådan har forstand på dyner, ville blot nævne, at vi altså også kun har en og vi har også kun en babydyne! Og har aldrig haft behov for flere...

Kan ikke lige huske, hvilken juniordyne vi har, da den er på loftet og slet ikke i brug endnu og kommer det heller ikke lige indenfor nærmeste fremtid - jeg synes den er KÆMPE i sådan en tremmeseng!

Anyway, vores er sådan en allergi venlig en som bliver brugt på en masse hoteller i USA (mærket kan jeg simpelthen ikke huske!).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia har en temprakon juniordyne, ligesom vi andre. Silke Elia vil dog stadig kun bruge sin baby. Vi har kun en.

Vi er rigtig glade for dens egenskaber, og har selv også pude og topmadras i det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har silkedyne til Mads og en dundyne som ekstra, hvis uheldet er ude. Eeeelsker silkedynen. Den er så let og lækker. Har haft den vasket en enkelt gang på skånevask (da han ligger på dynen om natten og kom til at tisse igennem), og det gik fint, og den er stadig som ny. Brugte i mellemtiden dundynen, og det var også fint.

 

Købte silkedynen i sommers, da han sover i et ret varmt værelse, og jeg synes, at det fungerede rigtig godt - ligesom den er lækker nu om vinteren.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare som info!

så har Bilka i øjeblikket tilbud på en voksen silkedyne! (2 junior dyner, hvis man kan klippe og sy)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har Temprakon til David, og jeg har endnu ikke oplevet at jeg synes den er for varm. Vi ønsker os begge Temprakon voksendyne herhjemme, for den er helt vild lækker!

 

Han har 2 gang kastet op i sengen hvor det var trængt godt ind i dynen, og den er blevet vasket. Der har vi bare brugt hans baby dyne®, og ellers ville vi nok have brugt et tæppe. Alternativt KAN man jo købe den billigste juniordyne man kan opstøve og have liggende som reserve :)

 

Vi købte forresten vores på tilbud et eller andet sted på nettet til omkring 700 kr :) Skal lige se om jeg kan finde det igen.

 

Edit: Hmmm... kan se at den nu koster 879. KLIK

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har Temprakon til David, og jeg har endnu ikke oplevet at jeg synes den er for varm. Vi ønsker os begge Temprakon voksendyne herhjemme, for den er helt vild lækker!

 

Han har 2 gang kastet op i sengen hvor det var trængt godt ind i dynen, og den er blevet vasket. Der har vi bare brugt hans baby dyne®, og ellers ville vi nok have brugt et tæppe. Alternativt KAN man jo købe den billigste juniordyne man kan opstøve og have liggende som reserve :)

 

Vi købte forresten vores på tilbud et eller andet sted på nettet til omkring 700 kr :) Skal lige se om jeg kan finde det igen.

 

Edit: Hmmm... kan se at den nu koster 879. KLIK

 

:ditto til det med rødt - bare at du skifter navnet ud med Elin...  ;) jeg synes at den virker så lækker - hun sover på den om natten og har så sin babydyne på over. Men hun bruger den også i barnevognen - og der har hun altid en tilpas temperatur - nærmest uanset hvad tøj hun har på... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har selv de billige silkedyner fra Bilka, men de kan ikke anbefales. De virker lidt tunge i det og efter lidt til klumper de i hjørnerne. Efter et opkast uheld havde min mand vasket og tørretumblet den ene. Den blev helt mærkelig klumpet af det. og efterfølgende har jeg set på vaskeanvisningen at de skal til rens. Det er ikke praktisk :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har uld dyner til alle tre børn, både baby, junior og voksen størrelse. De bruger dem hele året rundt, kun de allervarmeste dage hvor vi andre sover kun med betræk gør de også det. Vi har haft to i baby og junior, men ikke i voksen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER