2089

ønsker graviditet, søger råd og tips

28 indlæg i dette emne

Jeg må være ærlig og sige st jeg faktisk intet aner om kiss kost;) Jeg har i 2013 smidt 19kg ved at droppe sukker, mindske indtag af kulhydrater (dvs jeg spiser rugbrød hver dag, men ikke pasta, ris, kartofler eller lyst brød). Så jeg har fuldt min sunde fornuft og brugt de opskrifter der gav mening for mig. Jeg synes det kan være rigtigt svært altid at lave spændende mad, så jeg har forliget mig med, at mad ikke altid kan være lige spændende. Det vigtigste for mig er at fokusere på at jeg spiser for at leve, jeg lever ikke (længere) for at spise..

Men det vigtigste du kan gøre er at finde en kur eller en løsning som giver mening for dig. Jeg synes LCHF er god fordi du stadig "har lov" til mange ting. Men find noget du kan overholde i det lange løb. For det skal ikke være en kur men en ændret måde at leve på. Og jeg ved godt at det er hamrende svært!! Men jo før man starter jo hurtigere bliver det en vane :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg må være ærlig og sige st jeg faktisk intet aner om kiss kost;) Jeg har i 2013 smidt 19kg ved at droppe sukker, mindske indtag af kulhydrater (dvs jeg spiser rugbrød hver dag, men ikke pasta, ris, kartofler eller lyst brød). Så jeg har fuldt min sunde fornuft og brugt de opskrifter der gav mening for mig. Jeg synes det kan være rigtigt svært altid at lave spændende mad, så jeg har forliget mig med, at mad ikke altid kan være lige spændende. Det vigtigste for mig er at fokusere på at jeg spiser for at leve, jeg lever ikke (længere) for at spise..

Men det vigtigste du kan gøre er at finde en kur eller en løsning som giver mening for dig. Jeg synes LCHF er god fordi du stadig "har lov" til mange ting. Men find noget du kan overholde i det lange løb. For det skal ikke være en kur men en ændret måde at leve på. Og jeg ved godt at det er hamrende svært!! Men jo før man starter jo hurtigere bliver det en vane :)

Hej. tusind tak for dit svar. det lyder som en rigtig god ide ikke at gøre det til en slankekur men en ny livsstil, er sikker på det hele også er meget nemmere at få til at fungere og overholde på den måde :) jeg prøver også at undgå kulhydrater og sukker og spiser bare generelt sundt, håber det har en virkning, og at jeg kan tave mig på den måde.. Jeg har det også helt okay med mad ikke skal være spændende, men har bare svært ved at finde på nogle forskellige retter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare ikke ok at du ikke bliver undersøgt fordi du er overvægtig! Både overvægt og uregelmæssig cyklus kan være symptom på pco, så det ville da være oplagt at undersøge dig for dette til en start. Lad dig ikke slå ud af dumme læger, bed om en henvisning til en anden eller skift læge!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER