2089

ønsker graviditet, søger råd og tips

28 indlæg i dette emne

Hej, Jeg er ny herinde og min kæreste og jeg forsøger at få ønskebarnet. Vi har forsøgt i 14 måneder nu, men desværre uden held. Min mand har nedsat sædkvalitet og jeg er meget overvægtig. Vi er dog på stærk kur med kiss kosten. Jeg har manglende menstruation og har kun haft det en gang det sidste halve år. Havde det 29 oktober og d 12 mens smerter, ondt i lænden, øget tissetrang, ømme bryster, og nu er jeg os meget træt, efter kort tid, hvor jeg har lavet noget. Skal til tidlig scanning mandag for afklaring om graviditet, da jeg har haft en del svagt positive tests, så negativ og så svagt positiv test. Det er svært at beregne ægløsning, når jeg ikke har regelmæssig cykus, ved jeg ikke hvornår vi skal gøre et forsøg på at få barn.

 

HVIS det nu viser sig det ikke er lykkedes, har jeg overvejet at prøve Vitex, som skulle hjælpe med at få cyklus på rette spor igen, og så se om det kan hjælpe til at gøre det nemmere og blive gravid, når man igen kender ægløsning. 

Er der nogen der har erfaring med Vitex?

 

har også læst om pre seed, og vil hører om i evt også har erfaring med dette produkt`?

 

 

 

håber i vil hjælpe og komme med lidt input :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan ikke svare på dine spørgsmål, men vil gerne nyde dig velkommen til bk og ønske dig held og lykke med babyprojektet :balloons

Er det ikke efter et år, at man kan få hjælp gennem sin læge? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke svare på dine spørgsmål, men vil gerne nyde dig velkommen til bk og ønske dig held og lykke med babyprojektet :balloons

Er det ikke efter et år, at man kan få hjælp gennem sin læge? :)

Tusind tak for det. :)

Jo vi har forsøgt hjælp ved lægen, men var ikke så heldig ved den gynækolog vi blev henvist til, da min læge ikke undersøgte mig. Han sagde bare jeg var for fed og derfor kunne vi ikke få reagensglas befrugtning, så fik ikke rigtig undersøgt, om der var en årsag til manglende mens.. 

 

men håber vi kan selv, hvis det lykkedes med de der hjælpe produkter..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så må i henvises til en anden gynækolog eller fertilitetsklinik vil jeg mene.

Jeg er ikke bekendt med de hjælpemidler du har nævnt. Så ka desværre ikk hjælpe.

Men vil ønske dig held og lykke med projektet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så må i henvises til en anden gynækolog eller fertilitetsklinik vil jeg mene.

Jeg er ikke bekendt med de hjælpemidler du har nævnt. Så ka desværre ikk hjælpe.

Men vil ønske dig held og lykke med projektet.

ja er ved at få min læge til at henvise til en anden. hun vil dog have af vide af klinikken først, om de vil undersøge før hun henviser

 

tusind tak, må prøve det, og se om det har en virkning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da rigtig surt at han ikke gad undersøge dig ordenligt. Men overvægt kan jo reelt set være dit eneste problem. Især hvis du vejer over 100 kg, så er det svært.. Og når din mand så også har nedsat sædkvalitet, ja så har i jo lidt imod jer.

I kan jo overveje at gå videre med fertilitetsbehandling, men der vil de også kræve af dig at du får tabt dig...
Derudover findes der mad der skal kunne styrke mandens sæd. Blandt andet fisk!!

 

Rigtig meget held og lykke med det!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til. Chancerne for graviditet er lavere, jo større BMI man har. Jeg ved at på Dronninglund sygehus hvor vi går, må man max have en BMI på 30, ellers vil de ikke behandle. Så super fedt at i er ved at gøre noget ved det! :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev også første gang henvist til en gynækolog der undersøgte mig og så bare sagde at jeg skulle tabe mig...

Så det blev aldrig til noget, da jeg så startede hos Bjarne Stigsby, som har skrevet spis dig rask, gik jeg lige pludselig hjælp til hvordan jeg skulle tabe mig:-) og man kunne købe diætist hjælp.

Det resulterede i at jeg tabte 25 kg:-)

Der er nogen retningslinier der siger at de ikke må inseminere med et bmi på over 35 nogle læger sætter det lavere, men det er jo ikke det der betyder noget, men hvordan man når frem til målet;-)

Det betød i hvert fald alt for mig at komme hen et sted hvor jeg lige pludselig fik den rigtige hjælp!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da rigtig surt at han ikke gad undersøge dig ordenligt. Men overvægt kan jo reelt set være dit eneste problem. Især hvis du vejer over 100 kg, så er det svært.. Og når din mand så også har nedsat sædkvalitet, ja så har i jo lidt imod jer.

I kan jo overveje at gå videre med fertilitetsbehandling, men der vil de også kræve af dig at du får tabt dig...

Derudover findes der mad der skal kunne styrke mandens sæd. Blandt andet fisk!!

 

Rigtig meget held og lykke med det!!

Ja det er lidt træls. Men ved også godt at min overvægt spiller en stor rolle, så er også igang med den helt store kur. :)

Men det nok lige så meget det jeg bare gerne ville have vished om, om det nu er andre årsager til jeg ikke bliver gravid.

Tænker bare hvis der f.eks. Ikke er passage i æggelederne så kan vi prøve fra nu af og uendeligt uden det lykkedes.

Men nu må jeg se når jeg har tabt mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev også første gang henvist til en gynækolog der undersøgte mig og så bare sagde at jeg skulle tabe mig...

Så det blev aldrig til noget, da jeg så startede hos Bjarne Stigsby, som har skrevet spis dig rask, gik jeg lige pludselig hjælp til hvordan jeg skulle tabe mig:-) og man kunne købe diætist hjælp.

Det resulterede i at jeg tabte 25 kg:-)

Der er nogen retningslinier der siger at de ikke må inseminere med et bmi på over 35 nogle læger sætter det lavere, men det er jo ikke det der betyder noget, men hvordan man når frem til målet;-)

Det betød i hvert fald alt for mig at komme hen et sted hvor jeg lige pludselig fik den rigtige hjælp!

Hvor er det betryggende og dejligt at hører jeg ikke er den eneste der har fået sådan et svar hos gynækologen..

Det lyder fantastisk at du fandt vejen top den hjælp du havde brug for og så især at du fik tabt dig så meget :) stort tillykke med det..

Hvordan fandt du frem til den hjælp til at tabe dig? Fik du hjælp fra din læge også?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til. Chancerne for graviditet er lavere, jo større BMI man har. Jeg ved at på Dronninglund sygehus hvor vi går, må man max have en BMI på 30, ellers vil de ikke behandle. Så super fedt at i er ved at gøre noget ved det! :respekt

Ja det er rigtig nok det har stor betydning, men var os bare mere det, at jeg gerne ville vide om der evt var andre årsager til vi har svært ved at få børn. Noget med æggelederne eller livmoderen eller andet, for så det slet ikke sikkert det kan lade sig gøre. Men håber på de vil undersøge mig, når jeg først har tabt mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen af jer som har erfaring med kiss kosten, evt ideer til nogle gode opskrifter.? Synes nemlig godt f.eks morgenmaden og frokosten kan blive lidt det samme og det samme. Får rugbrød med ost og et spejlæg til morgenmad, det stod der var godt, og så rugbrød med laks til frokost og så en tomat og lidt advocado..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg begyndte selv på lchf og gik så over i kiss kost, det er svært at tabe sig, men med motivation og opbakning fra gynækologen og en forventning til en så virker det bare lige pludselig. Når man endelig også selv kan se vægten gå ned og ikke op:-)

Men 2089 med din overvægt og besvær med at blive gravid, er der måske en god chance for at du har PCO. Men det vil din gynækolog undersøge dig for. Det gør det absolut ikke nemmere at blive gravid:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:balloons  Velkommen til. Er selv svært overvægtig og ved hvor svært det er at gøre noget ved det. Håber du bliver undersøgt ordentligt. Det mener jeg faktisk godt, man kan forvente, selvom man er meget overvægtig. Der kunne jo være noget, der var helt galt og skulle gøres noget ved, og det er sgu ikke rimeligt, hvis det bliver overset pga. overvægt! Basta! Jeg går selv og tager mod til at bede om en henvisning, så jeg kan blive tjekket. Jeg har gjort nok mens, men nu har vi prøvet så længe, at jeg gerne vil have en status på, om jeg har æg osv., selvom jeg selvfølgelig også ved, at jeg skal tabe mig….

 

Pøj pøj med det :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg begyndte selv på lchf og gik så over i kiss kost, det er svært at tabe sig, men med motivation og opbakning fra gynækologen og en forventning til en så virker det bare lige pludselig. Når man endelig også selv kan se vægten gå ned og ikke op:-)

Men 2089 med din overvægt og besvær med at blive gravid, er der måske en god chance for at du har PCO. Men det vil din gynækolog undersøge dig for. Det gør det absolut ikke nemmere at blive gravid:-)

Hej. Først vil jeg lige hvad det er ichf er? Som du startede på selv? Vi er selv begyndt på kiss kosten og håber på jeg snart kan se er resultat på vægten. Har du evt nogen ideer til opskrifter eller andet man kan spise? :)

Jeg har desværre ikke fået nogen opbakning fra gynækologen, tværtimod tog det ham kun 5 min at fortælle jeg skulle tabe 30kg og så kunne jeg komme tilbage, derfor synes jeg det er lidt frustrerende at han slet ikke undersøger mig.

Har kontaktet min læge og forsøger at overbevise hende om at jeg gerne vil have en henvisning til er andet sted, så de kan undersøge mig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:balloons  Velkommen til. Er selv svært overvægtig og ved hvor svært det er at gøre noget ved det. Håber du bliver undersøgt ordentligt. Det mener jeg faktisk godt, man kan forvente, selvom man er meget overvægtig. Der kunne jo være noget, der var helt galt og skulle gøres noget ved, og det er sgu ikke rimeligt, hvis det bliver overset pga. overvægt! Basta! Jeg går selv og tager mod til at bede om en henvisning, så jeg kan blive tjekket. Jeg har gjort nok mens, men nu har vi prøvet så længe, at jeg gerne vil have en status på, om jeg har æg osv., selvom jeg selvfølgelig også ved, at jeg skal tabe mig….

 

Pøj pøj med det :goodluck

Hej. Hvor er det dejligt at hører der er andre som har samme problem med vægten som mig, også i forhold til at blive gravid. :)

Jeg forstår godt du synes det er svært, det synes jeg godt nok også det er. Men forsøger og ser om det ikke hjælper.

Ja jeg ville også mene man godt kunne gøre krav på at blive undersøgt. Desværre sagde gynækologen sidst i de få 5 min han brugte på at fortælle vi ikke kunne få hjælp til at få børn før jeg tabte mig 30kg. Uden at have undersøgt mig eller noget, sagde han at jeg nok ikke havde ægløsning fordi jeg var alt for overvægtig. Så vi gik hjem uden svar på noget. Føler mig lidt fortabt og frustreret over han kan sige jeg jeg ikke har ægløsning når han ikke har undersøge mig. Man kan jo aldrig vide om der er andre årsager til jeg ikke kan blive gravid. Jeg kontaktede så min læge og sagde som det var, der var den eneste kommentar: det får du nok også af vide andre stedet hvis du går en henvisning. Jeg sagde derfor til hende at jeg nok ikke er den eneste kvinde her i livet som er så overvægtig og svært ved at blive gravid, og at jeg ikke kan se hvorfor de ikke kan undersøge mig for hvorfor jeg heller ikke får min menstruation. Så sagde hun at hun ville skrive til en fertilitetsklinik og hører hvad de siger og så ville hun sige bagefter og jeg kunne få en henvisning. Men har intet hørt jeg kontaktede selv en privat klinik for at hører deres mening g mente bestemt jeg skulle få alt undersøgt og om ikke andet kunne jeg få bekræfter jeg kan blive gravid hvis jeg taber mig.

Nu står vi så her uden at være kommet videre..

Tak og dit svar og pøj pøj til dig også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det betryggende og dejligt at hører jeg ikke er den eneste der har fået sådan et svar hos gynækologen..

Det lyder fantastisk at du fandt vejen top den hjælp du havde brug for og så især at du fik tabt dig så meget :) stort tillykke med det..

Hvordan fandt du frem til den hjælp til at tabe dig? Fik du hjælp fra din læge også?

Hej :)

Jeg er også i den "tunge vægtklasse". Da jeg fortalte min læge at jeg havde smidt p-pillerne mhp graviditet, fik jeg tilbuddet om et livsstilskursus. Det er 1 gange i ugen (enten formiddag eller eftermiddag) hvor der er skiftevis diætist, fysioterapeut m.v der giver gode råd og fif til vægttab - og det er gratis!! Måske du skulle hører din læge om hvilke tilbud der findes i din kommune? Håber du finder en løsning ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tillader mig lige at svare;) Det camolette taler om hedder LCHF. Det bygger på at man indtager få kalorier men mm må stadig gerne få fedt. Der findes rigtigt mange gode opskrifter på nettet og camolette har også en ret god bog, men kan selvfølgelig ikke lige huske navnet. Men indtil hun får skrevet kan du i hvert fald Google lidt om det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen herinde.

Ved ikke om du har set det, men længere nede på forumsiden har vi en slankeklar gruppe, hvor vi støtter hindanden og deler erfaringer med div. Kurer, motion mv.

Held og lykke med pb, og kampen mod kiloene!

Vh Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er Jane Faerbers bog spis dig mæt og glad med lchf, den har en masse gode opskrifter. Hun kommer med en ny slut januar der hedder mæt og slank med lchf. Og ellers prøv at kigge på hendes side madbanditten.dk, den er super godt skrevet og der er vildt mange opskrifter at kigge i gennem:-)

Det jeg havde sværest ved ved min kur var at finde tilbehør der blev ved med at være spændende, man skal tænke ud af boksen, det er godt jeg er så glad for broccoli(frossen gør det meget nemmere) og haricot verts. Er fantastiske når man ellers ville ende med pomfritter normalt ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej :)

Jeg er også i den "tunge vægtklasse". Da jeg fortalte min læge at jeg havde smidt p-pillerne mhp graviditet, fik jeg tilbuddet om et livsstilskursus. Det er 1 gange i ugen (enten formiddag eller eftermiddag) hvor der er skiftevis diætist, fysioterapeut m.v der giver gode råd og fif til vægttab - og det er gratis!! Måske du skulle hører din læge om hvilke tilbud der findes i din kommune? Håber du finder en løsning ;-)[/quote

Hej. Det lyder som en spændende mulighed at bære med på dette kursus, tror jeg vil kontakte min læge og hører onder ikke er mulighed for at komme med på et sådan kursus :)

Tak for dit fif..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tillader mig lige at svare;) Det camolette taler om hedder LCHF. Det bygger på at man indtager få kalorier men mm må stadig gerne få fedt. Der findes rigtigt mange gode opskrifter på nettet og camolette har også en ret god bog, men kan selvfølgelig ikke lige huske navnet. Men indtil hun får skrevet kan du i hvert fald Google lidt om det :)

Super mange tak, jeg vil ind og Google det lidt ;) er det lige som kiss kosten?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen herinde.

Ved ikke om du har set det, men længere nede på forumsiden har vi en slankeklar gruppe, hvor vi støtter hindanden og deler erfaringer med div. Kurer, motion mv.

Held og lykke med pb, og kampen mod kiloene!

Vh Lene

Tusind tak :) det havde jeg ikke set, der vil jeg helt sikkert ind og læse og være en del af den gruppe :) altid rart snakke med andre der her det på samme måde som en selv og får lidt råd og vejledning..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tillader mig lige at svare;) Det camolette taler om hedder LCHF. Det bygger på at man indtager få kalorier men mm må stadig gerne få fedt. Der findes rigtigt mange gode opskrifter på nettet og camolette har også en ret god bog, men kan selvfølgelig ikke lige huske navnet. Men indtil hun får skrevet kan du i hvert fald Google lidt om det :)

Tusind tak det lyder godt, det må jeg Google lidt mere om :) er det lidt lige som kiss kosten?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er Jane Faerbers bog spis dig mæt og glad med lchf, den har en masse gode opskrifter. Hun kommer med en ny slut januar der hedder mæt og slank med lchf. Og ellers prøv at kigge på hendes side madbanditten.dk, den er super godt skrevet og der er vildt mange opskrifter at kigge i gennem:-)

Det jeg havde sværest ved ved min kur var at finde tilbehør der blev ved med at være spændende, man skal tænke ud af boksen, det er godt jeg er så glad for broccoli(frossen gør det meget nemmere) og haricot verts. Er fantastiske når man ellers ville ende med pomfritter normalt ;-)

Jeg vil se om jeg kan finde lidt om bogen og det forskellige på hendes hjemmeside.. Det lyder dejligt der er en masse opskrifter og ideer, da det er det jeg nok mest har manglet,da jeg ikke er særlig kreativ i forhold til at finde på nyt mad som samtidigt er sundt.. :) men tusind tak for tippet det lyder spændende.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER