Hønemor

Baby vil ha´!

7 indlæg i dette emne

Jeg er en forholdsvis normalvægtig pige - dog har det ikke altid været sådan, men for et par år siden, fik jeg tabt de overflødige 10kg jeg har haft de sidste mange år. Har kunnet holde vægten ved i det daglige at gå udenom sovsen, kartofler/pasta og istedet få mine grøntsager.. Jeg har haft en rimelig rygrad til at overholde dette... men så var det jeg blev gravid!!! suk. Jeg er kun 7+0 i dag, men de sidste 2 uger, har baby villet ha ALT hvad jeg normalt holder mig fra, og ikke har det synderligt svært ved.. Fastfood, slik, nachoes, SOVS! :mam hehe.. Min rygrad er blevet som en regnorm, og det har allerede kostet +2kg.

Trætheden, Kvalmen og madleden kom omkring 5+?, og jeg tror da det hænger sammen med, at jeg ikke har orket at lave ordentlig mad efter en lang arbejdsdag. gulerodden smager bare ikke så godt som vingummien, når man har kvalme :P

 

Håber der er nogen derude der kan fortælle mig, at det får en ende!? For ellers kan jeg da godt regne ud, at de 33 uger der er tilbage, bliver hårde hvis jeg skal tage 20-25kg på!

 

Glædelig jul til alle - og ja, jeg skal have AND med SOVS i morgen :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde en periode på nogen uger, hvor jeg cravede burger og fritter (og helst fra MacD) i en sådan grad, at jeg nogen gange ikke kunne styre det. Jeg spiste ret mange burgere og fritter, men en dag var det overstået :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kom lidt i perioder for mig hvad det var jeg bare MÅTTE have. Ind imellem var det usunde ting, men det skete også at det var frugt osv jeg fik lyst til. Desværre stod det på hele graviditeten igennem og særligt halvvejs igennem og mod slutningen åd jeg som et svin - kun små mængder, men KONSTANT. Og når sulten pludselig væltede ind over mig, kunne jeg IKKE vente til jeg liiiige havde smurt en mad eller lign. Det skulle bare være noget jeg kunne kaste ind i munden med det samme, det var en ret vild følelse at jeg bare på ingen måde kunne styre det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I uge 7-10 ville min baby have træstammer - i ved, de der romkugle/trøffel nogen med marcipan omkring :P

Det er heldigvis ovre nu, og nu kan jeg få helt kvalme bare ved tanken om at jeg rent faktisk har spist sådan noget! nu har jeg istedet lyst til gulerødder og mandariner hele tiden, og det er jo langt bedre...

Og det med vægten, der kan jeg godt forstå du er bekymret, men nogle tager meget på i starten hvor vægten så kan stå stille i lang tid efterfølgende :)

I min sidste graviditet tog jeg 17-19 kilo på, og det vil jeg ihvertfald ikke igen! Det var dog ikke 100% selvforskyldt, jeg gik fra at være meget aktiv til at være totalt sengeliggende, så det er klart at kiloene kom snigende.. Men det hjalp nok ikke på problemet at jeg trøstespise en del :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også forskellige cravings igennem min graviditet. Ting som normalt ikke siger mig noget (en periode m kanelsnegle, så flødeis mv). Derudover havde jeg kvalme alle 9 mdr. Den form for kvalme, hvor det hjalp at spise. Vågnede hver nat pga kvalme, op og spise havregryn og så sove igen. Udover mine små cravings spiste jeg rimelig sundt, men spiste enorme mængder pga kvalmen. Jeg tog 27 kg på ( var normalvægtig før graviditet). Jeg har tabt det hele igen, uden at gøre en indsats.

Skulle det ske, at det vare hele graviditeten for dig, bliver det normalt igen:-)

Håber dog for dig, at din kvalme, træthed og cravings går over. God graviditet:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kom lidt i perioder for mig hvad det var jeg bare MÅTTE have. Ind imellem var det usunde ting, men det skete også at det var frugt osv jeg fik lyst til. Desværre stod det på hele graviditeten igennem og særligt halvvejs igennem og mod slutningen åd jeg som et svin - kun små mængder, men KONSTANT. Og når sulten pludselig væltede ind over mig, kunne jeg IKKE vente til jeg liiiige havde smurt en mad eller lign. Det skulle bare være noget jeg kunne kaste ind i munden med det samme, det var en ret vild følelse at jeg bare på ingen måde kunne styre det!

Den med kun at kunne spise små mængder, kan jeg huske at jeg så frem til at prøve da jeg var gravid. Jeg prøvede det dog aldrig. Der var altid plads til mad, og jeg var konstant sulten. Vildt at opleve!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha kender det alt for godt, jeg er 9+2 og er for nu til dels kommet over den periode.

Men det var specielt pomfritter baby ville have. 

Har stadig nogle dage hvor jeg pludselig får lyst til noget (det er nu meget forskelligt hvad) og så skal jeg bare finde det, koste hvad det vil :mam

Men er stadig vold sulten og kan af og til fx når jeg laver varm mad, være nødt til at smøre mig en mellemmad for at kunne klare den til maden er færdig :P  og kan også gå ud midt om natten og smøre mig en mad, fx bare natten til i dag, kl 01.30 var jeg i køkkenet - kæresten griner bare af mig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER