Forunderligt

Nulre og kradse vane

18 indlæg i dette emne

Jeg ved ikke om det her har et navn: Lilly har for vane at nulre og kradse vores fingre når hun skal falde i søvn eller når hun vågner om natten og putter i vores seng. Det er vel lidt ligesom nogen små børn som nulrer en tot hår eller en ekstra sut eller lignende. Hun har faktisk gjort det altid, men da hun var mindre kunne man godt ha held til at holde hendes hænder i et fast greb så hun holdt op. Men den går ikke nu, hun vrider sig fri og blir meget ulykkelig hvis hun ikke får lov. Hvis jeg fjerner mine hænder fra hende, fx gemmer dem under dynen søger hun panisk efter dem og blir også ulykkelig. Problemet er at det er ret ubehageligt efterhånden, hun holder af at ae min finger og så kradse med sine negle ned under min negl eller ind ved neglebåndene. Hun vil også gerne vride mine fingre i forskellige retninger og nogen gange vil hun holde min negl så den kradser hende selv ved ansigtet eller på armen igen og igen. Jeg vil rigtig gerne ha det til at holde op eller erstatte med et eller andet mere hensigtsmæssigt, men hvordan, er der nogen som har tips til hvad jeg kan gøre? Blir det som at vænne fra sutten at hun må ha en "kold tyrker" og vi må nægte hende at holde/nulre/kradse vores hænder? Kan jeg gøre noget for at gøre hende mere interesseret i sine bamser så hun måske kan bruge en af dem? For jeg blir ærligt talt bims af at ligge og blive kradset mm midt om natten når jeg prøver at visse hende til ro.

:help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg følger lige med her. Har flere gange i sene nattetimer overvejet at lave samme tråd, men med en titel a la "SÅ HOLD DOG FOR HELVEDE OP MED DET PIS!" :P ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia nulrer mærker i stedet, og hendes dyne vender bevidst omvendt så hun har mærket i hænderne ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna nulrer en ekstra sut :) Jeg ville arbejde på at erstatte din hånd med noget andet, men det skal nok være mere fast end en bamse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også en nulrer - Inger gør det heldigvis mest med puttefåret nu. Jeg selv nulrede min mors ører til jeg var 5. Og helt ærligt - jeg nulrer stadig Anders' ører, når vi sidder i sofaen om aftenen. Hvis hans øreflipper er kolde, er det ekstra godt - freak shooow!! :lolhit

Nå, men, kan I måske finde noget, der i formen minder lidt om en finger? Et bamse/dukkeben fx. Og ellers er det vel næsten kun en mulighed at give hende en kold tyrker, selvom det skærer i hjertet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dur en nussebamse/nusseklud slet ikke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hverken dynemærke, sut eller bamse duer her. Det bliver demonstrativt skubbet væk/smidt på gulvet. Det SKAL være mor eller far. :rolleyes Jeg håber bare, at han vokser sig fra det :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hverken dynemærke, sut eller bamse duer her. Det bliver demonstrativt skubbet væk/smidt på gulvet. Det SKAL være mor eller far. :rolleyes Jeg håber bare, at han vokser sig fra det :rolleyes

Altså, jeg forstår ham godt. Alverdens bamser ville heller aldrig kunne konkurrere med min mors øreflip i den alder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah nulrer kaninens oerer - men det hjaelper jo ikke paa andre nulreboerns nulrevaner.. :unsure Inde paa slyngebarn er der en mor, hvis brystvorter nulres og det er hun reeeeeeeeeeeet traet af! Jeg ville heller ikke rbyde mig om at vaere nusseklud :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah nulrer kaninens oerer - men det hjaelper jo ikke paa andre nulreboerns nulrevaner.. :unsure Inde paa slyngebarn er der en mor, hvis brystvorter nulres og det er hun reeeeeeeeeeeet traet af! Jeg ville heller ikke rbyde mig om at vaere nusseklud :kiss

Ej for filan. Det ville jeg godt nok have stoppet for lang tid siden....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at jeg ikke er den eneste med et nuldre barn.

Det er jo nærmest en hel mani, og ind imellem kan det drive mig noget så grusomt til vanvid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå det trøster mig da lidt at vi ikke er alene med den frustrerende nulren. Lyder som om Barbamamas Valdemar er nøjagtig som vores Lilly på det her punkt.

 

Jeg tænker at man jo kan vænne et barn fra sut, med en del gråd og trøst et par dage, og så er det ovre. Måske man kan gøre det samme med den her vane, altså erstatte med kys og kram og et eller andet som gerne må nusses. Kan godt være jeg er nødt til at ha vanter på før det kan lykkes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah nulrer kaninens oerer - men det hjaelper jo ikke paa andre nulreboerns nulrevaner.. :unsure Inde paa slyngebarn er der en mor, hvis brystvorter nulres og det er hun reeeeeeeeeeeet traet af! Jeg ville heller ikke rbyde mig om at vaere nusseklud :kiss

Valdemar vil også allerhelst nulre mine brystvorter <_< Var simpelthen ved at få SVIP af at han konstant prøvede at lure hånden (og hele armen) ned i kavalergangen på mig :rolleyes Synes dog, det er blevet bedre. Det var især når han skulle puttes, så der havde jeg "puttetrøje" (= stram højhalset trøje + godt padded bh) på, og det hjalp faktisk. Så Saga, måske er vanter vejen frem :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Karla har også en ting med at hun gerne vil pille os i munden - særligt når hun er træt. Havde slet ikke tænkt over, at det var en generel ting at de gerne vil nulre i den alder.

Når hun gerne vil nulre med hånden, kan du så prøve at have noget nulrevenligt i hånden, fx legetøjsnøgler eller noget med en masse mærker eller lignende. Og så måske vænne hende til også at nulre om tingen, så hun gradvist nulre den her ting mere og mere og din hånd mindre og mindre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh ja, her bliver jeg hevet i håret hvis Dicte sover i vores seng, det er næsten ikke til at holde ud! Og sjovt nok dur fars hår slet ikke...

Min lillebror nulrede min mors hals til han blev 4-5 år. Måske det bare er noget man vokser fra??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme nulres hjørner og mærker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en opdatering:
Jeg besluttede efter at ha læst jeres svar at prøve at putte en ekstra sut i hænderne på hende i håb om at nulren og kradsen ville aftage - og det virker faktisk delvist. Når jeg går ind og trøster har jeg altid en ekstra sut i hånden, og når hun så griber ud efter mig får hun den og 80% af nulreriet går nu ud over sutten. Hun får stadig af og til hys anfald når jeg nægter at holde hende i hånden, men for det meste accepterer hun det og nulrer sin sut. Det har så medført at vi må ha et bjerg af sutter for at ha nok når hun også kaster dem væk i mørket, nogen gange ved uheld andre gange i raseri. Men jeg har fundet nogle selvlysende sutter (hun bruger MAM) og det hjælper en del at de er til at få øje på. Så altså, det kan godt lade sig gøre at bryde sådan en vane, med lidt tålmodighed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder godt - vi er også glade for de selvlysende når de altså "er ladet op" :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER