sala

Lauras vej til verden

5 indlæg i dette emne

Laura kom til verden den 5/2-09 efter en uge med veer on/off og rigtig mange pluk-veer i løbet af graviditeten.

Den 4/2 om aftenen havde jeg mange veer som blev regelmæssige med 5 min. imellem. Jeg ringede til FG ved midnatstid og fik lov til at komme til tjek.

Fik afleveret Sarah hos mine forældre og kørte til FG. Derinde blev jeg undersøgt af en meget sur JM, som bestemt ikke elskede sit job den nat. Jeg var 2 cm åben og blev sendt hjem med et "sovesæt". (Smertestillende og beroligende piller så jeg kunne få noget søvn) og skal lige love for at det vikede. Jeg sov hele natten fra veer og det hele.

Veerne var stadig regelmæssige da jeg vågnede, så ringede til FG igen. Fik at vide at vi kunne komme ved 10 tiden. Så vi fik noget morgenmad og kørte mod Randers.

På FG blev jeg mødt af min konsultations JM dengang jeg ventede Sarah. Hun undersøgte mig og ak ak, stadig kun 2 cm, men tror hun fik ondt af mig, for hun lod mig blive og tog vandet ca. kl. 11.

Vandafgangen fik veerne til at stoppe og jeg blev sendt på vandretur på FG for at få dem igang igen, uden held. Så kl. 13 blev der lagt ve-drop. Kl. 15.00 var veerne meget smertefulde og jeg fik varmepuder som smertelindring. Blev undersøgt og var stadig ikke mere end 3 cm, så der blev skruet op for ve-droppet endnu engang.

Kl. 15.30 var der vagtskifte, så ind kom en ny JM. Hun var rigtig sød og sygtig og vores kemi passede med det samme. Hun undersøgte mig igen kl. 16, hvor jeg var 4 cm åben, så lidt var der da sket. Jeg kom over på fødelejet, for at få sat en ekeltrode på truntens hoved, fora t se om hun stadig havde det godt, Hun havde det fint fint.

Veerne gjorde rigtig ondt på det tidspunkt og jeg kan huske at JM nævnte noget om en EPI, men jeg kunne slet ikke overskue at sige ja til den.

Kl. 16.30 kom jeg op og stå for at hjælpe trunten det sidste stykke nedad.

Kl. 16.50 fik jeg pressetrang og kl. 16.53 blev lillepigen født i 2 presseveer. Hun skreg med det samme og kom op på maven og suttede med det samme.

Kl. 17.03 blev moderkagen født. Jeg slap for syninger denne gang. Kl. 19.30 var vi klar til at tage hjem og kl. 20.30 sad vi i vores stue og spiste aftensmad og nød vores lille prinsesse.

Så endnu en rigtig god fødselsoplevelse.

Knus Rikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dejligt læsning.. Det virker som en nem og hurtig fødsel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med en fødselsberetning, der virkede forholdsvist nem. :D

Må jeg spørge, den der moderkage, hvordan er det lige med at "føde" den? Er det også med veer, eller er det sådan en "dims" der "svupper ud"? Ja, pardon my french, og du må også godt sige, hvis jeg går for tæt på, men er lidt grebet af de her fødselsberetninger og jeg er ikke helt med på det der med moderkagen... Jeg troede man var færdig med at føde, når barnet var kommet. :blush

Og må vi se billede af det lille vidunder? :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med en fødselsberetning, der virkede forholdsvist nem. :D

Må jeg spørge, den der moderkage, hvordan er det lige med at "føde" den? Er det også med veer, eller er det sådan en "dims" der "svupper ud"? Ja, pardon my french, og du må også godt sige, hvis jeg går for tæt på, men er lidt grebet af de her fødselsberetninger og jeg er ikke helt med på det der med moderkagen... Jeg troede man var færdig med at føde, når barnet var kommet. :blush

Og må vi se billede af det lille vidunder? :biglove

Hehe.. Det skal du ikke undskylde og jeg kan da lige komme med en forklaring på det. Altså da jeg fødte min moderkage så var det ikke med veer, men bare milde mens smerter eller ingenting. JM giver dig en sammentrækkende sprøjte lige når man har født for at få livmoderen til at trække sig sammen så moderkagen løsnes. Jeg fik besked på at presse et par gange og så smuttede den ud. Det gjorde ikke ondt eller noget. Så no worries :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe.. Det skal du ikke undskylde og jeg kan da lige komme med en forklaring på det. Altså da jeg fødte min moderkage så var det ikke med veer, men bare milde mens smerter eller ingenting. JM giver dig en sammentrækkende sprøjte lige når man har født for at få livmoderen til at trække sig sammen så moderkagen løsnes. Jeg fik besked på at presse et par gange og så smuttede den ud. Det gjorde ikke ondt eller noget. Så no worries :)

Okay, rart at vide. :) Tak. :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER