Malene uden R

PCO-/KISS-kost.

38 indlæg i dette emne

Wow, godt man ikke er døende hva. Det er jo sygt. Maj!! Ring da igen og sig det er udholdeligt. Ellers får du akut ondt, og så skal du scannes for cyster. Ja sådan fandt de ud af mit. Måtte smide mig i metroen en dag jeg havde en vandcyste der sprang, og så kom jeg meget akut til en Gyn. Ja og så fik jeg lige det andet med Pco med i købet da jeg var der.

Det er da også ligemeget om andre også har cyklus på 100 dage, alt over 35 gir ikke ÆL. Spasser læge, blir sur over gamle tåbelige læger.

Håber du får noget godt ud af hende den anden, kunne være hun kan noget godt for cyklus.

Ja, jeg ligger faktisk i sengen nu og prøver at slappe af, men for omkring et kvarter siden fik jeg virkelig ondt i højre side af underlivet, som vist gør at jeg må ud og tage nogle smertestillende piller inden sengetid for overhovedet at kunne sove :(

Så måske jeg skulle ringe mandag og insistere endnu engang på en tid. Ellers kan jeg snart ikke gøre noget som helst for at få hjælp.

Jeg giver hende i Aalborg en chance samtidig med at jeg vil forsøge at følge kosten fra "spis dig rask/gravid". Og så regner jeg virkelig med at det giver et resultat. Ihvertfald bare en mens så.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det var da oss en utrolig behandling at få, maj måned er da helt vild...

Jeg har gode erfaringer med Spis dig rask, det kan godt anbefales at oprette en profil på madlog.dk der kan du skrive ind hvad du spiser og se om du overholder 33% fordelingen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg ligger faktisk i sengen nu og prøver at slappe af, men for omkring et kvarter siden fik jeg virkelig ondt i højre side af underlivet, som vist gør at jeg må ud og tage nogle smertestillende piller inden sengetid for overhovedet at kunne sove :(

Så måske jeg skulle ringe mandag og insistere endnu engang på en tid. Ellers kan jeg snart ikke gøre noget som helst for at få hjælp.

Jeg giver hende i Aalborg en chance samtidig med at jeg vil forsøge at følge kosten fra "spis dig rask/gravid". Og så regner jeg virkelig med at det giver et resultat. Ihvertfald bare en mens så.

Har du det bedre og har du fået snakket med nogle? Her afventer jeg spændt om der kommer ÆL denne mdr. nu efter knap1½ mdr. på pillerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da oss en utrolig behandling at få, maj måned er da helt vild...

Jeg har gode erfaringer med Spis dig rask, det kan godt anbefales at oprette en profil på madlog.dk der kan du skrive ind hvad du spiser og se om du overholder 33% fordelingen.

Jeg vil lige se nærmere på det med madlog :)

Har bogen liggende på natbordet og læser dagligt i den - håber at kunne følge kosten og det giver resultat :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du det bedre og har du fået snakket med nogle? Her afventer jeg spændt om der kommer ÆL denne mdr. nu efter knap1½ mdr. på pillerne.

Håber at der er positivt resultat ved dig, så I forhåbentlig kommer tættere på de to streger :)

Jeg ringede i dag og fik fremrykket min tid til starten af februar. Så indtil videre venter jeg på den tid. Og ellers fik jeg at vide, at egen læge skal kontaktes ved tiltagende smerter, og så kan min egen læge henvise til gynækologisk akutstue.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, ja noget sker der i hvert fald, føles som mens i dag. Men det bør der være 14 dage til. Det var da en smule bedre med tiden. Held og lykke med kostbogen også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har nu spist efter KISS-principperne i 3 dage og er ved at rive håret af mig selv. Er simpelthen så lækkersulten og kan stadig kun fokuserer på det jeg må undvære (i kosten) og ikke rigtig få fokus på at det forhåbentlig kan give os et barn

Nogle som har gode råd til lige at komme videre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flot! Skide godt, 4 dage mere så har du ikke nær samme lyst og efter 14 dage i alt er trangen helt væk. Er min erfaring. Spis en gulerod når du blir suklertrangen, den mætter og er sød.

Går det helt helt galt, så tag 5 g 70-80 procent mørk chokolade eller 5 g ren rå marcipan. Indeholder kun lidt sukker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flot! Skide godt, 4 dage mere så har du ikke nær samme lyst og efter 14 dage i alt er trangen helt væk. Er min erfaring. Spis en gulerod når du blir suklertrangen, den mætter og er sød.

Går det helt helt galt, så tag 5 g 70-80 procent mørk chokolade eller 5 g ren rå marcipan. Indeholder kun lidt sukker.

Tak for fif. Det var lige sådan nogle jeg havde brug for.

Jeg har netop lige skrællet en gulerod og skåret i stænger sammen med agurk og lavet en dip af creme fraiche, purløg og lidt salt. Håber det snart tager min trang til at spise. Tænker på mad og søde sager konstant :(

Hvordan går det med dig og kosten?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg kender det alt for godt. Skyr blendet med sødemiddel og frysefrugt gør en god is også. jeg laver også egene saltmandler, og har hørt at mandler med lakrids pulver også er godt. Så det skal jeg prøve. Er bedre end chips. Det går slet ikke godt med mig. Manden har de sidste tre mdr på ÆL muligheds dagen og dagen før og efter ikke kunne slippe de små svømmere løs af ren pres på sig selv. Så jeg har givet midlertidigt op med kost og kører urtekur og methformin pt. Skal igang med kosten i morgen igen, havde bare mistet lysten her i jul og nytår når han nu ikke gjorde sin del. Har et hjemmeforsøg tilbage efter mens den 14, og så står den på insiminering hos GYN sidst i Feb, så har en god mdr fra nu hvor den skal have gas med maden også, så vi er klar til det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg kender det alt for godt. Skyr blendet med sødemiddel og frysefrugt gør en god is også. jeg laver også egene saltmandler, og har hørt at mandler med lakrids pulver også er godt. Så det skal jeg prøve. Er bedre end chips. Det går slet ikke godt med mig. Manden har de sidste tre mdr på ÆL muligheds dagen og dagen før og efter ikke kunne slippe de små svømmere løs af ren pres på sig selv. Så jeg har givet midlertidigt op med kost og kører urtekur og methformin pt. Skal igang med kosten i morgen igen, havde bare mistet lysten her i jul og nytår når han nu ikke gjorde sin del. Har et hjemmeforsøg tilbage efter mens den 14, og så står den på insiminering hos GYN sidst i Feb, så har en god mdr fra nu hvor den skal have gas med maden også, så vi er klar til det.

Jeg lavede nogle mandler med lakridspulver igår eftermiddags, og de er faktisk okay. Men kan fortsat ikke slippe sukkertrangen helt :(

Ej hvor er det træls for din mand at han lægger det pres på sig selv. Så kan jeg godt forstå at motivationen til kosten ikke er der, når man så næsten er sikker på at der ikke sker noget.

Er det egentlig pga din tidligere konstaterede PCO at I kan komme så hurtigt i behandling og at du allerede er opstartet i Metformin?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal nok komme. Jeg er gået all in på diæt igen, men jeg tager en pause fra babyklar, jeg er ved at være små tosset. Den sidste jeg siger godnat til pt. er min babyklar på telefonen.

Jeg er ikke gravid denne her gang, det er jeg meget sikker på. Men jeg kommer om bord igen når jeg bliver det, eller måske når insemineringen sidst i febaruar starter.

Næste cyklus her, vil vi ikke tælle dage eller ÆL, så håber jeg der er mindre pres på ham.

 

Ja, det er derfor med PCO'en. Første gang var jeg igang næste 1 år inden der skete noget, og det var rent tilfælde fordi jeg havde en cyste der sprang.  Efter to cyklus'er denne gang kom vi til GYN, der er ingen grund til at prøve mere når vi ikke kan uden. Jeg har også en utrolig sød læge og GYN, begge kvinder med børn og relativt unge.

Nu har vi så også haft to cyklus med methformin, og en tilbage inden inseminering. GYN er meget vant til processen, så er i rigtig gode hænder - det er så dejligt.

Min veninde går der også, viser det sig nu - de er så igang med 3 runde inseminering der.

 

Jeg håber snart der sker noget positivt for jer, bliv ved med kosten - jeg lover sukkertrangen aftager. Og ja, det er møg møg svært!!

 

:glad Hepper på dig på aftand indtil videre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal nok komme. Jeg er gået all in på diæt igen, men jeg tager en pause fra babyklar, jeg er ved at være små tosset. Den sidste jeg siger godnat til pt. er min babyklar på telefonen.

Jeg er ikke gravid denne her gang, det er jeg meget sikker på. Men jeg kommer om bord igen når jeg bliver det, eller måske når insemineringen sidst i febaruar starter.

Næste cyklus her, vil vi ikke tælle dage eller ÆL, så håber jeg der er mindre pres på ham.

Ja, det er derfor med PCO'en. Første gang var jeg igang næste 1 år inden der skete noget, og det var rent tilfælde fordi jeg havde en cyste der sprang. Efter to cyklus'er denne gang kom vi til GYN, der er ingen grund til at prøve mere når vi ikke kan uden. Jeg har også en utrolig sød læge og GYN, begge kvinder med børn og relativt unge.

Nu har vi så også haft to cyklus med methformin, og en tilbage inden inseminering. GYN er meget vant til processen, så er i rigtig gode hænder - det er så dejligt.

Min veninde går der også, viser det sig nu - de er så igang med 3 runde inseminering der.

Jeg håber snart der sker noget positivt for jer, bliv ved med kosten - jeg lover sukkertrangen aftager. Og ja, det er møg møg svært!!

:glad Hepper på dig på aftand indtil videre.

Kan godt forstå du tager lidt afstand. Det gør jeg også tit, da tankerne bliver alt for fokuseret på baby. Og det hjælper ikke lige nu jeg bøvler med kosten og synes det hele er træls

Håber at næste cyklus virker for jer, når I ikke har pres på jer selv. Har faktisk også tænkt at lade være med at teste med ÆL-tests når jeg engang endelig får min mens og kan komme igang med at prøve igen

Men håber at jeg snart kan få noget svar af min gynækolog når der er tid om en måneds tid.

Tak for al din støtte og også pøj pøj til jer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER